242 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Juffrouwmama

Oke, misschien een stomme vraag, maar ik heb jullie hulp nodig. Ik heb ee ...
Lastig hè.. ik leg m’n jongste in bed, dat duurt 2/3 min dus dan laat ik de oudste even beneden. Regelmatig moet ik na 45 min dan terug naar boven om hem in slaap te wiegen voor zodat hij nog eens 45 min slaapt. Dit duurt langer, dan neem ik de oudste mee naar boven en zet hem in z’n kamer met een filmpje op m’n telefoon ofzo.. traphekje dicht en hij weet ook heel goed dat hij dan even geen herrie moet maken. Als de baby dan weer goed slaapt gaan we weer naar beneden. Ik heb ook witte ruis aan bij de jongste, dat dempt de achtergrond geluiden behoorlijk. Dan hoor je vrij weinig van beneden. Beneden slapen was geen optie voor de jongste, die werd continu wakker van z’n broer dus die lag al heel snel in z’n wiegje boven..

één jaar geleden

Reactie op Juffrouwmama

Oke, misschien een stomme vraag, maar ik heb jullie hulp nodig. Ik heb ee ...
Hier kan ik de oudste ook niet alleen laten. We hebben nu een hekje boven dus laat ik hem even op de overloop spelen. Maar Makkelijk is het niet😅

één jaar geleden

Ik heb ook nog het probleem dat de kinderen op dezelfde kamer slapen.. De jongste in de co-sleeper 's nachts, maar het ledikantje met babyfoon staat dus op de kamer bij de oudste. In de middag overlapt het slapen elkaar vaak en dan kan ik de jongste dus niet in z'n ledikantje leggen.. Ik heb hier voordat de jongste werd geboren misschien wel te makkelijk over gedacht 😑

één jaar geleden

Reactie op Juffrouwmama

Ik heb ook nog het probleem dat de kinderen op dezelfde kamer slapen.. De j ...
Hier moeten ze straks overigens ook op 1 kamer ivm kamers te weinig. Nu slaapt de jongste nog wel in co sleeper en ook overdag we willen ze pas bij elkaar als de jongste ook doorslaapt. Kun je de babynoverdag ook niet gewoon op jullie kamer zetten?

één jaar geleden

Reactie op Juffrouwmama

Ik heb ook nog het probleem dat de kinderen op dezelfde kamer slapen.. De j ...
Wij hebben daarom een zelfde tweede babyfoon gekocht. Die regel je via de app op je telefoon. Ook hier slaapt ze nog in een co sleeper bij ons en gaat als ze doorslaapt samen op de kamer met haar zus. Zo kan ik ze nu dus nog samen in de gaten houden.

één jaar geleden

Misschien moet ik dat maar gaan proberen, laten slapen in de co-sleeper. Hoe doen jullie dat als de oudste wakker is en je terug naar boven moet voor een speentje of even geruststellen? Verder twijfelde ik over meer in de co-sleeper laten slapen ivm een afgeplat hoofdje. Volgens de fysio krijgen ze dat erger in een co-sleeper dan in een ledikantje.

één jaar geleden

Ohhhh mijn dochter is nét 2 jaar geworden en haar broertje is 2 maanden en een paar weken. Het is zó pittig... mijn man is altijd weg voor zijn werk en heb helaas geen familie in de buurt wonen voor eventuele hulp. Ik heb echt respect voor alle mama's die 2 onder de 2 hebben. Het naar bed brengen van de oudste is nu echt drama. Middagdutjes weigert ze ook en ze maakt er een heel drama van.. pfff ik ben zooo moe!

één jaar geleden

Reactie op Girlboymom

Ohhhh mijn dochter is nét 2 jaar geworden en haar broertje is 2 maanden en ...
Ohh zo herkenbaar 😫 oudste wordt in Januari 2 en met naar bed brengen dra-ma 😫 kom je uit je werk en kun je meteen door naar de bedtime battle 🥲 dat we hier maar snel doorheen zijn hohohhh

één jaar geleden

Reactie op Girlboymom

Ohhhh mijn dochter is nét 2 jaar geworden en haar broertje is 2 maanden en ...
Wij hebben dat net 2 jaar worden en slaap drama achter rug… wij konden het gelukkig verdelen door ieder een kind naar bed te brengen 😅 Alleen had ze echt een mama fase en moest ik vaak nog heel lang kroelen of bij haar blijven tot ze sliep…. Als goed is is dat de laatste slaapregressie ☺️

één jaar geleden

Reactie op Chissey

Wij hebben dat net 2 jaar worden en slaap drama achter rug… wij konden het ...
Dus er komt wel een einde aan? Thank god😂

één jaar geleden

Reactie op Chissey

Oja die mama fase met het slapen is erg herkenbaar! Ik hoop ook erg dat dat de laatste slaapregressie was 🙈. Normaal valt ze makkelijk in slaap en word ze eigenlijk nooit wakker in de nacht. Wij zijn dus eigenlijk mega verwend dus we mogen in principe niet klagen haha.

één jaar geleden

Reactie op Chissey

Wow heb het gevoel dat dit nooit gaat stoppen. Hoelang duurde het ongeveer bij je dochter?

één jaar geleden

Reactie op Girlboymom

Wow heb het gevoel dat dit nooit gaat stoppen. Hoelang duurde het ongeveer ...
Nee dat denk ik ook niet. Straks gaat ze over in een normaal bed en heb je waarschijnlijk daar weer ‘drama’ mee 🥹 Ik denk dat het totaal wel iets van 3 weken duurde. Maar dan begon het eerst rustig met de eerste signalen en aan het einde ook nog een klein beetje zeg maar. Nu merk ik dat ze mij echt minimaal nog 50% eist om naar bed te brengen in de avond gezien ik vaak geneigd ben de baby naar bed te brengen en mijn vriend haar 😅 Dat heeft ze door

één jaar geleden

Omg ik lig kotsend met buikgriep op de bank met 2 kids onder de 2. Waarom haat het leven mij. Vorige Week al Een hele Week een ziek kind thuis met oorontsteking. Die prijzen vd zijn fors gestegen maar 9vd10 keer zitten ze ziek thuis en krijg je gratis 360 virussen per Jaar😓😭

één jaar geleden

Reactie op survivalguide

Omg ik lig kotsend met buikgriep op de bank met 2 kids onder de 2. Waarom h ...
Heel herkenbaar, hier ook de laatste maand constant ziek. Ben er helemaal klaar mee, het is al pittig maar als je je slecht voelt en geen energie hebt al helemaal. Beterschap 🍀

één jaar geleden

Nou de peuter was altijd een goeie slaper. Tot een week of 6 geleden 😭 dus eerst wordt de peuter wakker tussen 00.00 en 2.00, huilend of roepend hij weet zelf niet waarom. En dan tussen half 5 en half 6 komt de baby voor z’n voeding.. zijn kapot 🥲

één jaar geleden

Reactie op survivalguide

Omg ik lig kotsend met buikgriep op de bank met 2 kids onder de 2. Waarom h ...
Vreselijk, sterkte daar en beterschap 😞

één jaar geleden

Vandaag voor het eerst ziekgemeld op het werk omdat ik letterlijk ziek ben van het slaaptekort Situatie; dochter 23 maanden wil niet slapen. Huilen, huilen, huilen en als ze dan wel slaapt is het snachts huilen Zoon 3 maanden best prima slaper, wel nog nachtvoeding maar wordt inmiddels ook wakker geschreeuwd door dochter 😵‍💫 Afgelopen weekend dochter nachtje naar opa en oma; geen kind aan, sliep 13,5 uur 🔫 Papa’s en mama’s grenzen opzoeken dus. Die zijn wel bereikt 😵 heb de ggd/consultatiebureau gemaild dat we hulp/ondersteuning nodig hebben want het is niet meer te doen

één jaar geleden

Reactie op Marloesoe

Vandaag voor het eerst ziekgemeld op het werk omdat ik letterlijk ziek ben ...
Oh jeetje wat pittig zeg!! Goed dat je aan de bel trekt

één jaar geleden

Reactie op Marloesoe

Vandaag voor het eerst ziekgemeld op het werk omdat ik letterlijk ziek ben ...
Wat moeilijk! Knap dat je om hulp hebt gevraagd 💪🏼