22 Reacties

3 jaar geleden

Hey! Als je zwangerschapsvergiftiging aan het ontwikkelen bent is inleiden echt nodig. Het is anders namelijk gevaarlijk voor jou en je kindje. Toen mijn moeder zwangerschapsvergiftiging had toen ze zwanger was van mij was ze binnen 24 uur ineens zo ziek dat ze met spoed moest bevallen. Daarna week in het ziekenhuis omdat ze zo ziek was. Hoop voor je dat het meevalt! Sterkte 😘

3 jaar geleden

Zwangerschapsvergifteging ontwikkelt zich heel snel. Vandaar dat je het nu moet extra moet checken. Inleiding is dan nodig omdat vergiftiging super slecht is voor de kleine. Je kan daar niet te lang mee blijven lopen. Ik denk heel eerlijk dat je de 40 weken niet gaat redden en over paar dagen al ingeleid gaat worden. Maar is even afwachten hoe snel je bloeddruk en eiwitten oplopen. Het mag ook niet meer een thuis bevalling zijn omdat als je hoge bloeddruk hebt het glucose gehalte van je kleine dan ongeregeld kan zijn en dit extra gecheckt moet worden na bevalling. Hier helaas sinds begin zwangerschap al hoge bloeddruk. Zit laatste weken op 140/85. Tikkende tijdbom noemen mijn gynaecoloog en ik het. Moet 2x per dag meten en elke week controle met urine en bloed. Moet nog tot zondag verplicht bedrust nemen dan wordt ik ingeleid. Tip doe rustig aan. Lekker tv kijken etc. Zorgt ervoor dat je bloeddruk zo lang mogelijk laag blijft. Des te langer kun je het rekken en komt het misschien nog uit zichzelf. Succes 😘

3 jaar geleden

Wat lijkt je fijn aan thuis bevallen? En welke van die 'elementen' kan je meenemen naar het ziekenhuis? (Bijvoorbeeld een yogabal, er is daar een douche, wie weet een bad?, muziekboxje mee, partner mee, zo min mogelijk mensen op de kamer enz). Snap dat het nu rauw op je dak komt, maar ook een ziekenhuisbevalling kan heel fijn en mooi zijn 🤗

3 jaar geleden

Ik had met 35 eiwit zwangerschapsvergiftiging & had ook een bloeddruk van 160/100 165/105 , werd diezelfde dag ingeleid na 6 weken ziekenhuis in , ziekenhuis uit ! Onder de 30 eiwit in de urine, was normaal. Er overheen is foute boel hadden ze mij vertelt . Mijn bloedwaarden waren wel goed . Hoe gaat het nu ?

3 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Hey! Als je zwangerschapsvergiftiging aan het ontwikkelen bent is inleiden ...
Wow.. wist niet dat het zo snel kon gaan. Dan snap ik ook wat meer de noodzaak!

3 jaar geleden

Reactie op nicci-nicolle

Zwangerschapsvergifteging ontwikkelt zich heel snel. Vandaar dat je het nu ...
Oh wow wat naar zeg, maar wel fijn dat ze je zo goed in de gate houden! Rekken zou kunnen maar op dit moment ben ik al medisch en moet ik alsnog naar het ziekenhuis als het vanzelf op gang komt. Dat was even een domper. Maar net wat jij zegt.. liever toch spontaan dan een inleiding. Ik hoop dat het voor jou ook voor zondag begint!

3 jaar geleden

Reactie op Longstoryshort

Wat lijkt je fijn aan thuis bevallen? En welke van die 'elementen' kan je m ...
Het is vooral de instelling die ik heb. Ik heb 39 weken mijn thuisbevalling vor ogen gehad en alles thuis zo aangenaam mogelijk gemaakt. Ik zat voor de checks gisteren ook in een bevalkamer en ik vind het geen fijne ruimte. De geur staat mij niet aan, de kamer is niet huiselijk en de douche zag er verre van fris uit. Toch moet ik idd het zo fijn mogelijk maken en daar ga ik dan wel mijn best voor doen!!

3 jaar geleden

Reactie op Jootje.

Ik had met 35 eiwit zwangerschapsvergiftiging & had ook een bloeddruk v ...
Oh hmm.. vreemd zeg. Zo zie je maar dat ze overal weer wat anders hanteren. Ik heb nu thuis voor 24 uur urine gespaard en ga dit over 10 min brengen naar het ziekenhuis. Morgen heb ik om half 12 een afspraak bij de polie om te bespreken hoe nu verder met de uitslagen van wat ik zo ga inleveren. Ben heel benieuwd want voel wel lichte hoofdpijn al de hele dag.

3 jaar geleden

Ik maak nu hetzelfde mee. Met 40+ weken verhoogde onderdruk + te veel eiwit op zo'n stripje. Direct doorgestuurd naar het zkh en mocht niet meer weg. Mijn eiwit was dan wel 50. Ballon gehad, was onvoldoende, nu pillen om de baarmoedermond weker te maken. Je moet na de bevalling ook 48 blijven. Dit vergaten ze bij ons te zeggen, kwamen we na 24 uur opname achter. Gelukkig nog voordat de kleine kwam.

3 jaar geleden

Reactie op IkPien

Ik maak nu hetzelfde mee. Met 40+ weken verhoogde onderdruk + te veel eiwit ...
Goed om te weten, dat ga ik morgen ook gelijk vragen thanks! Hopelijk gaat alles nu goed met jou en de kleine, gefeliciteerd <3

3 jaar geleden

Ik ben toevallig vandaag plotseling opgenomen met 39+3 had wel zelf gedacht dat ik het mogelijk zou kunnen hebben adhv wat vage klachten (hoofdpijn, opeens meer vocht vasthouden, wisselend humeur). Zo ga je naar een gewone afspraak en nog geen vier uur later is er een ballon geplaatst en houden ze me goed in de gaten. Fijn om te weten dat je dus ook na de bevalling langer moet blijven. Ga ik gelijk even vragen hoe dat hier zit! Sterkte allemaal en hopelijk kunnen we snel onze kleine kindjes gezond en wel aanschouwen!

3 jaar geleden

Reactie op Sunny D

Ik ben toevallig vandaag plotseling opgenomen met 39+3 had wel zelf gedacht ...
Heftig he! Zo'n omschakelijk ineens, en voor jou al helemaal!! Hoeveel eiwitten had jij in je urine en hoe hoog wss je bloeddruk?? Heel veel succes!

3 jaar geleden

Reactie op BabyMAjong

Het is vooral de instelling die ik heb. Ik heb 39 weken mijn thuisbevalling ...
Snap ik helemaal hoor! Ik had bij m'n eerste ongeveer hetzelfde. Maar daarom, neem lekker spulletjes van thuis mee. Geurtje/ dekentjes, wat dan ook :) het is helemaal jouw kamer dus doe ermee wat je wil!

3 jaar geleden

Reactie op BabyMAjong

Heftig he! Zo'n omschakelijk ineens, en voor jou al helemaal!! Hoeveel eiwi ...
Onderdruk was wisselend tussen de 90 en 95 (en bovendruk tussen de 124 en 140). Eiwitgehalte al weer vergeten.. maar veel te hoog (dus ik vermoed hoger dan 50). Ik heb wel even een paar tranen gelaten. Mijn instelling voor de bevalling was zo lang mogelijk thuis blijven.. tja.. daar is geen sprake meer van!

3 jaar geleden

Reactie op BabyMAjong

Goed om te weten, dat ga ik morgen ook gelijk vragen thanks! Hopelijk gaat ...
Helaas nog niet geboren. Alleen ballon was te weinig, dus tabletten gehad en dan ben je zo weer een dagje verder

3 jaar geleden

Ik heb dit ook gehad bij de zwangerschap van mijn eerste dochter, bijna 11 jaar geleden. Bij mij lieten ze me eerst ook naar huis gaan maar bij de volgende controle bleek toch dat de eiwitten verder verhoogt waren. Ze hebben toen gezegd dat ik de volgende dag ingeleid zou gaan worden. Uit eindelijk is dit niet nodig geweest omdat ik al ween had en ze op een natuurlijke manier geboren kon worden. Ik zou het gewoon over je heen laten komen want als het advies is om in het ziekenhuis te bevallen heb je daar toch echt mee te doen. Uiteindelijk wil je toch dat je kindje gezond ter wereld komt en de verloskundige of gynaecoloog hebben hetzelfde doel.

3 jaar geleden

Reactie op IkPien

Helaas nog niet geboren. Alleen ballon was te weinig, dus tabletten gehad e ...
Ohhh excuus! Ik las 'voordat de kleine kwam' dus ik ging er vanuit dat hij/zij er al was. Hopelijk hebben de pillen zijn werk gedaan en heb je daarna weeën gekregen, hoe is het nu?

3 jaar geleden

Gek hoe alles verloopt.. ik heb dinsdag avond mijn 24 uurs urine ingeleverd en werd 2 uur later gebeld dat er niet teveel eiwitten in zaten en het dus verder oke was. Afspraak woensdag zou voornamelijk zijn om de bloeddruk te checken en overdracht om weer terug naar mijn eigen verloskundige te gaan. Eenmaal vandaag op de afapraak kreeg ik te horen dat de verloskundige mij gisteren verkeerd heeft geïnformeerd. Er zaten wel degelijk teveel eiwitten in mijn urine. Ze had perongeluk naar een andere waarde gekeken, een menselijke fout. Omdat dit zo rauw op mijn dak valt heeft ze voorgesteld om maandag opnieuw terug te komen en dan een inleiding te plannen tenzij ik liever eerder wilde dan zou ik ook kunnen terugbellen om vrijdag al een afspraak te plannen. Al met al vind ik het weer vreemd dat mij maandag is verteld dat ik waarschijnlijk met deze waardes donderdag/vrijdag ingeleid ga worden. En nu ineens maandag pas een datum ga plannen voor die week. Lijkt ineens geen haast meer bij, ik snap er op dit moment helemaal niets meer van!

3 jaar geleden

Reactie op BabyMAjong

Gek hoe alles verloopt.. ik heb dinsdag avond mijn 24 uurs urine ingeleverd ...
Wat rot, maar waarom stel je deze vragen dan niet aan ze?

3 jaar geleden

Reactie op Faar

Wat rot, maar waarom stel je deze vragen dan niet aan ze?
Nou.. je verwacht een gesprek met dat je weer thuis kan bevallen en weer naar je eigen verloskundige mag en vervolgens hoor je dit. Valt nog al rauw op je dak dan. Thuis ging het pas bezinken wat er allemaal was gezegd!