8 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb een gratis kraampakket aangevraagd bij zilveren kruis, maar dat waren hele andere spullen als dat ik hier zie?!

3 jaar geleden

Ik heb dit via duxxie besteld. Is volledig gratis indd, geen eigen risico. Dit zijn hulpmiddelen. Dat gratis kraampakket via je zorgverzekering is iets anders indd. Beide heb je nodig.

3 jaar geleden

Je kan die dingen ook bij andere thuiszorgwinkels lenen, ook gratis. Maar zou vooral ook kijken wat je (denkt) nodig te hebben, want alles bij elkaar neemt het wel veel ruimte in. Ik heb het bij medipoint besteld, en alleen de bedklossen en een douchekruk. Vorige keer had ik ook de rugsteun, maar vond ik echt een onhandig oncomfortabel ding, kussen tegen het hoofdbord van mn bed zat lekkerder. De douchekruk vond ik wel echt fijn voor de eerste paar keer douchen na de bevalling.

3 jaar geleden

Hier ook alles bij medipoint besteld. Wel los van elkaar en alleen waarvan ik wist dat het nodig was: Klossen voor onder je bed: hier 14 cm nodig om min 80 te bereiken. Meet dat even op Douchekruk: ideaal om op te zitten als je wee毛n wilt opvangen of na de bevalling als je nog wat licht in je hoofd bent en toch wil douchen Rugsteun: in principe overbodig tenzij je echt lang in bed ligt voor herstel zoals ik. Lag er 2 weken in en dan zijn kussens toch te zacht Bedpo: nodig mocht je toch thuis moeten bevallen Wcverhoger: zelf vorige keer ook gebruikt boven en nu weer besteld. Ideaal als je bekkeninstabiliteit hebt of als je dus een zware bevalling hebt gehad en zitten/staan wat moeilijker gaat Allemaal gratis en vergoed door je zorgverzekering. Volgens mij mag je ze max 16 weken houden. Mijn ervaring is dat je ze rond week 36 in huis moet hebben, zeker de klossen omdat dat verplicht is voor de kraamzorg ook. En ophalen kan echt wel weer 4 a 6 weken na je bevalling

3 jaar geleden

Reactie op BabyMAjong

Ik heb een gratis kraampakket aangevraagd bij zilveren kruis, maar dat ware ...
Dat is een prima pakket hoor! Ik heb hem nu voor de 2e keer. Alles wat je nodig hebt zit er in!

3 jaar geleden

Reactie op Saskia__

Je kan die dingen ook bij andere thuiszorgwinkels lenen, ook gratis. Maar ...
Jaaa die rugsteun vond ik ook niks! 馃槀

3 jaar geleden

Reactie op BabyMAjong

Ik heb een gratis kraampakket aangevraagd bij zilveren kruis, maar dat ware ...
Dit zijn meer grotere hulpmiddelen voor tijdens en na de bevalling. Die van het zilverenkruis is alles wat je nodig hebt als je bevallen bent, maar dan de kleine dingen (die daarna meteen in de prullenbak kunnen)

3 jaar geleden

Dit zijn de hulpmiddelen. Dit krijg je een halfjaar gratis te leen. Kraampakket moet je echt los aanschaffen. Hier zitten ook dingen in voor de thuis bevalling die nodig zijn.