7 Reacties

21 dagen geleden

Ik begreep dat het tot 8 maanden en anders pas na 2,5 jaar de afbouw het beste gaat. Geen ervaring maar denk dat het misschien beter is om nog even (een jaar dus) te wachten.

20 dagen geleden

Ze adviseren inderdaad te wachten tot 2.5 jaar omdat ze het nu niet snappen. Maar misschien met doorzetten en accepteren dat ze minder goed slaapt zal het misschien lukken

20 dagen geleden

Wij gaan indd nu wachten tot na 2,5. Lees dit veel online. Hier wordt hij alleen in bed gebruikt en daarnaast niet.. Mocht je het wel echt nu willen dan zou ik inderdaad nu doorzetten. Wellicht vervangen voor iets? Doekje oid?

20 dagen geleden

Wij gaan hier afbouwen bij 2,5 jaar. Dan begrijpen ze het veel beter. Nu krijgt hij alleen de speen in bed of als hij verdrietig is. Heel af en toe als ik hem rustig wil houden voor het eten. En als we onderweg zijn in de auto.

20 dagen geleden

Wij zijn ook begonnen met afbouwen. Alleen met slapen krijgt ze een speentje. Na het slapen mag ze zelf haar knuffel en het speentje wegleggen. Zodra ze dit goed gaat en ze beter gaat praten en begrijpen zullen we ook de speen bij het slapen weglaten. Ik geloof erin dat wanneer je je kindje erbij betrekt het geen strijd wordt en het zelfvertrouwen kan geven. Nu met 1,5 is het nog best vroeg.. dus misschien wat langzamer. Doe wat voor jullie goed voelt 💐

19 dagen geleden

Hier met 17 maanden ermee gestopt. Hij kreeg ‘m alleen met slapen. Het was even 2/3 dagen wennen, maar nu is hij er al helemaal aan gewend en we zijn al meer dan een maand verder. Ik vond het echt meevallen.

11 dagen geleden

Gewoon van de ene op een andere dag mee gestopt toen ze 1 jaar en 3 maanden oud was. Geen problemen mee gehad, de speen gaf net het probleem van ontzettend veel kwijlen, waarmee ze meteen stopte toen de speen weg was. Het is juist aan te raden voor een goede ontwikkeling van de tanden om geen speen te gebruiken of om er zo snel mogelijk mee te stoppen.