12 Reacties

2 jaar geleden
Wat naar voor jullie meisje en voor jullie zelf :(..
Ons zoontje heeft afgelopen winter corona gehad en een dubbele oorontsteking en heeft toen ook nonstop gehuild, zo zielig gewoon 1 uur lang wanhopig schreeuwen, hij had ook 40 graden koorts. Wij hebben nurofen wel gecombineerd met paracetemol en dat heeft ons zoontje enorme verlichting gegeven.. Lijkt mij niet dat dat kwaad kan, heel veel sterkte en hopelijk knapt ze snel op🙏

2 jaar geleden
Hoi! Ik ben zelf apothekersassistente en heb daarnaast een dochter die veel oorontstekingen heeft gehad, hierover ook met arts/apotheker gesproken en die combinatie is kortdurend wel het advies als je kindje echt pijn heeft. Dus als je huisarts dat heeft geadviseerd, dan zou ik het zeker doen.

2 jaar geleden
Reactie op Kimannelise
Wat naar voor jullie meisje en voor jullie zelf :(..
Ons zoontje heeft afg ...
Oh jeetje zo vervelend :( je hart breekt echt als je je baby zo ontroostbaar ziet en je kan niks doen.
De huisarts heeft dit inderdaad ook aan ons geadviseerd omdat ze echt echt pijn heeft. Maar ik raakte in de war door wat er op internet staat. Ik ga het toch doen de komende 2 dagen. Ze heeft vandaag max 2 uurtjes geslapen, nadat ik deze medicatie heb gebruikt is ze gelijk in slaap gevallen 😞

MOD
2 jaar geleden
De paracetamol versterkt het effect van de ibuprofen.
Wij hebben met de oudste op 11 maanden behoorlijk lopen combineren. Dit ook op aanraden van de arts omdat ze een virus niet meer baas kon en in het ziekenhuis belandde. Zelfs hele berekeningen van hoeveel ze precies mocht. Op de verpakking staat de veilige marge zeg maar.
Je doet het niet zomaar, maar op advies van de arts. Mocht je twijfelen dan zou ik morgen even terugbellen en vragen om precieze doseringen en wat dan een handig schema is. Bijv tegelijk of om de zoveel uur het een of het ander.

2 jaar geleden
Reactie op Angelique89
De paracetamol versterkt het effect van de ibuprofen.
Wij hebben met de oud ...
Oh jeetje wat heftig wat jullie hebben meegemaakt. Ik volg inderdaad de marge die wordt geadviseerd. Ik bel nu ook met de huisartsenpost om het voor de zekerheid nogmaals te checken.

2 jaar geleden
Reactie op Marloesoe
Hoi! Ik ben zelf apothekersassistente en heb daarnaast een dochter die veel ...
Top dank voor je reactie! Ze heeft het echt nodig dus ik ga het ook even 2 dagen zo geven en aankijken hoe ze reageert.
Zonet ook de huisartsenpost gesproken en heeft ook bevestigd wat je zegt 🥰

2 jaar geleden
Hallo,
Best afwisselen geven. Paracetamol gegeven? 4u later ibuprofen. Zo heeft kleine ook altijd 1 medicatie tegen pijn. Als je t samen geeft ga t samen uitgewerkt zijn en het is wel belangrijk de tijden tussen toediening te respecteren.
Zowel para als ibu mag je dus wel samen geven ; als t beter gaat eerst ibuprofen afbouwen en vervolgens paracetamol

2 jaar geleden
Reactie op CxTx
Hallo,
Best afwisselen geven. Paracetamol gegeven? 4u later ibuprofen. Zo ...
Dank voor je reactie! Ik heb het inderdaad ook op die manier gegeven, daarnaast geef ik al veel minder omdat het weer goed gaat met haar gelukkig. Hoop het echt niet meer mee te maken en gun het ook niemand. Het was echt heftig.