5 Reacties
3 jaar geleden
Hier hetzelfde en al twee keer bij de huisarts geweest. Ze kunnen alleen niet zo veel. We zitten midden in het virus seizoen en ze hebben nog geen weerstand dus pikken alles op. Het enige wat je kunt is inderdaad neusspray gebruiken om het slijm los te krijgen, neusje uit te zuigen en bedje wat hoger zetten, dat wil nog wel eens comfortabeler zijn bij hoest. Als je het niet vertrouwd, dan gewoon aandringen op een afspraak bij de huisarts om het na te laten kijken.
3 jaar geleden
Mijn dochter heeft van de 3 maanden tot 2 jaar flink gehoest. Ze hoeste meer wel dan niet en klonk dan ook als een zeehondje. Dit kon dan wel een maand of 4 a 5 duren en dan ineens een korte tijd niet en dan weer een maand of 3.
Het is ontzettend sneu als je zo'n klein mensje zo ziet hoesten.
We zijn er regelmatig voor bij de huisarts en zelfs de kinderarts geweest. Antibiotica geprobeerd en puffers maar niets hielp voor een lange tijd. Ze is er rond 2 jaar over heen gegroeid en nu komt het gelukkig niet meer voor. Ze is nu 3.
Ik ben zo onzeker geweest in die gehele periode en heb mij vaak laten afwimpelen. Dus mijn enige tip is volg echt je gevoel als je twijfelt over iets! Beter een keer te veel laten nakijken dan te weinig!
Succes! En hopelijk duurt het niet zo lang als hier🤞🏻
3 jaar geleden
Hier zijn we gister na 3 weken flink hoesten naar de huisarts geweest. Vooral s nachts heeft hij hoestbuien van een paar minuten. Hij zo hees ondertussen dat huilen alleen een beetje piepen is. We hebben een pufje van de huisarts meegekregen voor de nacht (blijkbaar zijn de longblaasjes dan wat meer dicht, waardoor hoesten s nachts erger wordt). Nog niet gebruikt, want er zit ook adrenaline in, waardoor hij mogelijk weer minder kan gaan slapen…
Als het niet goed voelt dan zou ik echt aandringen bij de ha. Al is het alleen even om de longetjes te checken dat er niet meer aan de hand is.