11 Reacties
4 maanden geleden
Ik had hetzelfde probleem. Ik heb een vloerbed gekocht die groot genoeg was dat ik erbij kon liggen. Nu maak ik voor de borstvoeding melk zodat ze goed verzadigd is. Dan geef ik haar max 5 minuten de borst en draai me dan om. In het begin is het veel huilen en om borst vragen. Vandaag heeft ze geen borst gehad en sliep van zelf. Lag wel naast haar. Maar ze pakt hem steeds minder en minder. Wel kan het komen doordat ik zwanger ben en er wellicht niks meer uitkomt
4 maanden geleden
Ik heb dat ook een tijd gehad, maar moest ook echt dat patroon doorbreken. Ik geef nog wel de borst voor het slapen, nog even knuffelen en dan in bedje leggen. In het begin bleef ik nog naast haar bed, een week later in de schommelstoel tot ze sliep en nu kan ik weglopen met de deur op een kier. Deze verandering had wel echt een week nodig, met tranen en knuffels uit bed gooien. Belangrijk is even hierin vol te houden ook al gaat dat tegen je moedergevoel in. Als ze eenmaal gewend is aan het nieuwe patroon is dat denk ik voor iedereen positief 🙌🏼. Heel veel succes
4 maanden geleden
Reactie op iirriizz
Ik heb dat ook een tijd gehad, maar moest ook echt dat patroon doorbreken. ...
Aah super fijn om te horen dat het dus wel kan. Wel een vraagje.... op het moment dat je haar in bed legt en ze huilt blijft dat niet maar door en door gaan omdat ze je kan zien?
4 maanden geleden
Wij hebben hetzelfde gehad. Uiteindelijk ben ik bv gaan afbouwen en toen hij 1.5 was helemaal gestopt. Dat is geheel zonder tranen gegaan en nu kan hij in slaap vallen zonder borstvoeding. Wel geef ik hem nu kunstvoeding voor het slapen gaan maar daar valt hij niet mee in slaap.
4 maanden geleden
UPDATE
Vannacht was weer een hel...
Ik heb wel jullie advies meegenomen en kon niet zo snel aan een vloerbed komen.
Dus ik heb haar matrasje op de grond gelegd met een bedrand eromheen.
Ik was borstvoeding geven even helemaal zat dus ik heb in een flesje wat warm halfvolle melk gedaan enin haar mondje gelegd en tegen de bedrand aan alsof ze borstvoeding krijgt.
Tot nu hoor ik haar goed drinken en nu nog duimen dat ze slaapt!
4 maanden geleden
Reactie op HC2140
Aah super fijn om te horen dat het dus wel kan. Wel een vraagje.... op het ...
Als ik haar in het begin over haar rug aaide nam dat af en viel ze in slaap als ik naast haar bedje zat. Vooral geen oogcontact maken. Na 2 dagen gaf het al resultaat. Na een paar dagen ging ik enkel stil in de schommelstoel zitten zonder oogcontact te maken, zodat ze wel wist dat ik er nog was totdat ze sliep, meestal binnen 15 min. Zo leerde ik haar zelfstandig in slaap te vallen. Nu leg ik haar dus in bed, zeg welterusten en laat de deur op een kier. Wel rommel ik dan nog wat boven zodat ze weet dat ik er nog ben. Slaapt meestal binnen 10 min.
4 maanden geleden
Reactie op iirriizz
Hoe gaat het nu?
Heyhey het gaat eigenlijk supergped! Wel geluk dat wij op vakantie gingen met de auto dus ze sliep vaak vanzelf in de autp en on de avonden had ze er geen behoefte aan omdat ze dan al geslapen had. Eenmaal aangekomen op vakantie heb ik haar gewoon naast mij op bed gelegd en aangegeven kom we gaan samen doe maar oogjes dicht en we zijn samen. Dat was de eerste dag chaos mar gelukkig bleef dat ook alleen bij de 1e dag.
Wel vraag ik me af wanneer de melkproductie stopt want mijn borsten hebben gewoon nog steeds melk. Ik ben inmiddels al 1,5 week volledig gestopt
4 maanden geleden
Ik heb op een gegeven moment toen mijn zoon de fles wilde de fles aangeboden in de nacht en ik ging hem wiegen. Ik merkte dat de hoeveelheid melk te weinig was en hij daardoor heel vaak de borst zocht de borst heb ik tot 20 maanden afgebouwd en toen ben ik gestopt. Hij wordt nu gemiddeld nog 1x wakker in de nacht en krijgt een flesje melk en slaapt weer verder. Als mijn man de fles gaf pakte hij het beter dan bij mij. Misschien kun je dat ook proberen als je een partner hebt dan doorbreek je iig de cirkel dat de borst gelijk staat aan slapen.