10 Reacties
4 maanden geleden
Ik had dat ook.. vooral op het moment van bevallen zelf ik heb echt zitten huilen met de gedachten dat ik mijn oudste misschien nooit meer zou zien als er iets mis zou gaan.. ik heb het maar op me aflaten komen op een begeven moment en alleen maar gedacht aan de mooie momenten met de kindjes samen❤️
4 maanden geleden
Als je graag twee kindjes wilt zou ik daar gewoon voor gaan! De kans dat er iets gebeurt is niet heel groot en je krijgt er je grootste droom voor terug. Hoe komt het dat je deze angsten hebt en waar ben je precies bang voor? Ze lijken me redelijk irreëel, tenzij je medisch gezien een grotere kans hebt dat er iets mis gaat?
4 maanden geleden
Als je graag twee kindjes wilt zou ik daar gewoon voor gaan! De kans dat er ...
Helaas is mijn eerste bevalling heel slecht gegaan. Alles wat mis kon gaan ging mis.. onze dochter is met vacium uiteindelijk gehaald nadat ik 2 uur geperst had. Ik werd daarna niet goed door het vele bloedverlies en onze dochter werd mee genomen omdat haar maagje en longen leeggezogen moest worden. Ik ben bang dat er wat met mij gebeurt of met de kleine of dat het niet gezond ter wereld komt door de bevalling 🙈
4 maanden geleden
Reactie op 1991Lisanne
Helaas is mijn eerste bevalling heel slecht gegaan. Alles wat mis kon gaan ...
Ik snap je angst! Hier ook een heftige 1e bevalling met lang persen en uiteindelijk een vacuümpomp en veel bloedverlies.
Maar ik ben net bevallen van m'n dochtertje en deze bevalling ging echt 10000x beter dam m'n eerste.
Uiteindelijk wel gekozen voor een 2e zodat ze samen kunnen spelen. Ook ben ik sneller begonnen om zwanger te raken om er maar vanaf te zijn😅.
Ik wil alleen maar zeggen de ene zwangerschap/bevalling is de andere niet. Ook als je uiteindelijk wel probeert om zwanger te worden wees niet te gestrest voor de bevalling. Of praat er misschien nog eens over je bevalling met een verloskundige of therapeut, misschien dat die de angst iets weg kunnen nemen. Succes!
4 maanden geleden
Misschien moet je eerst jouw ervaring met je vorige zwangerschap/bevalling verwerken. Wellicht kun je erover praten met iemand? Je kunt bijv. vrijblijvend naar de praktijkondersteuner bij je huisarts. En weet dat statistisch gezien de kans dat het de tweede keer weer zo gaat heel klein is 🤍
4 maanden geleden
Het lijkt inderdaad alsof je je vorige bevalling nog niet goed verwerkt hebt. Je kan bij je huisarts of de praktijkondersteuner van de huisarts vragen naar een verwijzing voor de basis ggz voor traumabehandeling/EMDR. Omdat het om een enkelvoudig trauma gaat (een enkele gebeurtenis) kan dit vaak in enkele sessies goed aangepakt en verwerkt worden waardoor de angst vermindert. Liefs!
4 maanden geleden
Reactie op lou33
Het lijkt inderdaad alsof je je vorige bevalling nog niet goed verwerkt heb ...
Ik heb idd al emdr gehad voor een deel van de bevalling. Dit was geregeld door de gynaecoloog. Ik weet niet of ik er nogmaals voor in aanmerking kom
4 maanden geleden
Ik heb inderdaad ook EMDR gehad en heeft goed geholpen. En toen onze dochter al bijna een jaar was nog 1x een gesprek gehad met de verloskundige en hebben we de hele bevalling nog een keer doorgesproken. Zij had tegen mij gezegd: laat maar weten als je er klaar voor bent dus vandaar wat later.
4 maanden geleden
Reactie op Paula29
Misschien moet je eerst jouw ervaring met je vorige zwangerschap/bevalling ...
Dit :) Ik mag bij de verloskundige terecht met al mijn vragen over een eventuele tweede kindje en hoe dat dat zou gaan (ons kindje was achteraf erg groot, ruggenprik werkte beide keren niet). Misschien is dat ook iets voor jou?
4 maanden geleden
Reactie op Merengue
Dit :) Ik mag bij de verloskundige terecht met al mijn vragen over een even ...
Ik mag ook idd op gesprek bij de gynaecoloog. Voor al mijn vragen en eventueel dingen doorspreken. Ik denk dat ik dit eerst eens ga doen