4 Reacties

één jaar geleden

Hallo lieve mama, ik herken mezelf wel in jouw verhaal. De titel moeder dragen is zo zo zo bijzonder, maar tegelijkertijd ook een enorme verantwoordelijk. Dit geeft mij een beangstigend gevoel, een bepaalde innerlijke onrust en veel piekermomenten. Ik wil mijn kleine alles kunnen geven en soms ben ik bang dat het mij niet gaat lukken, omdat ik er bijvoorbeeld op een dag niet meer zal zijn. Ik ben overigens wel in behandeling bij een psycholoog die mij leert omgaan met mijn negatieve gedachten en emoties. Heel veel sterkte en wellicht kan erover praten jou goed doen.

één jaar geleden

Hoi hoi! Het kan van alles zijn maar absoluut geen zwakte. Ik heb het ook wel eens, ik heb er medicatie voor. Mijn man, een gespierde knappe Italiaan met een hoge functie, heeft een paniekstoornis gehad en heeft er lang mee rond gelopen omdat het in zijn optiek een zwakte was. Later toch via huisarts bij een psycholoog terecht gekomen en na 6 behandelingen compleet van zijn paniekstoornis af en zijn leven terug. Wat ik met dit verhaal wil zeggen is: het is geen zwakte, het kan iedereen overkomen, zoek hulp en het belangrijkste: weet dat je het harstikke goed doet!

één jaar geleden

het zou zeker nog door de hormonen kunnen komen. bij mijn eerste begon ik me na een jaar weer 'mezelf' te voelen en nu na de tweede ben ik er na 9 maanden ook nog echt nog niet. ik voel me mentaal en lichamelijk erg zwak en vind dit helemaal niks. Het zou dus heel goed daardoor kunnen komen bij jou. Maar, moeder worden is een hele grote verandering en dit doet natuurlijk heel veel met je. Dat je niet lekker in je vel zit is daarom ook echt niet raar. als je ergens mee zit en er zelf niet goed uit komt is het helemaal geen gek idee om er eens met een proffesioneel iemand over te praten. Dit kan ontzettend helpen en ik raad het je zeker aan.

één maand geleden

Hoi, hoe gaat het nu mt jullie? Ik vind het heel herkenbaar en start binnenkort ook een traject bij de psychiater.