Lieve allemaal,
Ik ben helemaal niet van de forums, maar een vriendin raadde dit aan. Ik heb namelijk erg het gevoel dat ik hier alleen mee rondloop. Ook schaam ik mij er voor en durf ik er niet over te praten. Het voelt als een zwakte? Daarom leek dit wel een oplossing om via zo erover te praten.
Kort na de bevalling ging alles goed. Mentaal en fysiek voelde ik mij in orde. Tot paar maanden later een enorme angstig gevoel naar boven kwam. Soms lijkt het ook of ik Social Anxiety heb, terwijl ik juist 1 van de sociaalste personen ben/was. Het gevoel blijft maar rondhangen in mij en weet niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan.
Ik vind het ook niks voor mijn kleine man. Het idee dat hij een angsthaas heeft als moeder, voelt niet goed. Ik doe er alles aan zodat hij niks merkt en dat lukt ook. Maar toch is het vervelend..
Voor de zwangerschap was ik totaal niet zo. Ik was juist eerder een waaghals dan een angsthaas.
Iemand vertelde mij dat dit de hormonen kunnen zijn. Dat zodra je moeder wordt, je schild verdwijnt. Ene heeft daar meer last van dan andere. Ik ben benieuwd of mensen dit herkennen en weten of dat echt ligt aan de hormonen en/of aan iets anders..
Onze kleine schat is nu 8 maanden en ik ben net een maandje gestopt met borstvoeding.
Herkennen sommige dit??