24 Reacties

één jaar geleden

Ik heb vrijdag een koperspiraal laten zetten 10 weken na de bevalling. Ik heb ervoor gekozen omdat het zonder hormonen is en je er niet naar om hoeft te kijken

één jaar geleden

Ik laat weer een koperspiraal zetten. (Mag wel pas na 12 weken zei de verloskundige) Die had ik voor me zwangerschap ook en beviel heel goed. Ik mag geen hormonen dus dan is er ook niet veel keus haha

één jaar geleden

Ik gebruik een pessarium. Ik wil geen kunstmatige hormonen meer in mijn lijf, heb vanalles geprobeerd maar heel mijn lijf word daardoor ontregeld. En wanneer we voor de tweede gaan hoeft mijn lijf niet weer helemaal te wennen. Ik heb 1x een mirena spiraal gehad en die heb ik de hele 5 jaar voelen zitten en had contact bloedingen na de seks. Ben hiervoor meerdere keren naar de huisarts geweest maar die zei dat alles goed zat en dat het tussen mijn oren zat 🙃 Een pessarium is daarnaast herbruikbaar en ik ben hier zelf verantwoordelijk voor, dat vind ik ook erg fijn

één jaar geleden

Mirena spiraal gaat er volgende week weer in. Voor de zwangerschap ook 5 jaar gehad en geen menstruaties gehad👏🏼 reageerde hormonaal op de pil niet goed en hier heb ik me wel altijd stabiel mee gevoeld.

één jaar geleden

Wij gaan geen anticonceptie gebruiken. We willen graag nog een tweede kindje en zien aankomende maanden wel of het een keer raak is of niet. Als onze zoon ongeveer een jaar is en het is nog niet raak, dan zullen we er ook weer actief mee aan de gang gaan. En mocht het lukken met een tweede, dan denk ik dat ik weer een mirena laat plaatsen. Die heb ik 10 jaar lang zonder problemen gehad!

één jaar geleden

Reactie op -DLM-

Wij gaan geen anticonceptie gebruiken. We willen graag nog een tweede kindj ...
Jeetje, wat snel achter elkaar! Maak je je geen zorgen om het ontzwangeren? Het lijkt mij niet voor niks dat ze aanraden om niet gelijk weer zwanger te raken 😅

één jaar geleden

Ik ga nooit meer aan de pil, sinds ik ben gestopt voelde ik me zoveel beter! Wij gebruiken gewoon condooms 💁

één jaar geleden

Ik ben 4 weken na de bevalling weer begonnen met de pil. Heerlijk die hormonen weer in het gareel 😮‍💨

één jaar geleden

Reactie op Paula29

Ik ben 4 weken na de bevalling weer begonnen met de pil. Heerlijk die hormo ...
Hahaha ja daar valt ook wel wat voor te zeggen!

één jaar geleden

Reactie op YsabelleV

Jeetje, wat snel achter elkaar! Maak je je geen zorgen om het ontzwangeren? ...
Het zou inderdaad wel erg snel zijn als het aankomende maanden al raak is, dus dat is ook niet zozeer wat we heel erg hopen, maar ook niet iets dat we per sé willen voorkomen. De wens voor een tweede is er namelijk wel! En het gaat met onze zoon allemaal heel erg goed, we hebben voldoende slaap en fysiek voel ik me ook goed. Speelt allemaal mee natuurlijk :) Maargoed, vooralsnog heb ik nog geen eisprong/menstruatie gehad en is ons seksleven echt nog niet wat het ooit was, dus zo'n vaart zal het wel niet lopen.

één jaar geleden

Ik slik de minipil, omdat deze in combi kan met borstvoeding en ik liever geen spiraal wilde plaatsen om hem er na een jaar of 2 weer uit te halen. Mijn zoon is dmv een keizersnede geboren dus zwanger worden zou nu echt niet oke zijn. Daarom vrij snel weer begonnen met anticonceptie

één jaar geleden

Altijd aan de pil geslikt, nu voor het eerst een koperspiraal. Wat een verademing dat ik nu niet na hoef te denken over het slikken van de pil. Erg fijn!

één jaar geleden

Reactie op robijn92

Ik slik de minipil, omdat deze in combi kan met borstvoeding en ik liever g ...
Heb je veel last van bijwerkingen? Ik durf geen spiraal, lijkt me zo pijnlijk vooral als hij er weer uit moet en vast gegroeid is 😂

één jaar geleden

Reactie op -DLM-

Het zou inderdaad wel erg snel zijn als het aankomende maanden al raak is, ...
Ik snap het, fijn dat je je wel al goed voelt en dat het goed gaat! Het zou zomaar wel wel snel kunnen gaan, ook al denk je of lijkt het of je nog geen eiersprong hebt gehad! Ik ben ooit zwanger geraakt meteen toen ik ben gestopt met de pil, en alleen onveilig seks gehad toen ik nog vloeide. Daarna alleen met condoom en toen geen menstruatie gehad en bleek ik zwanger. Je bent al extra vruchtbaar na een zwangerschap, dus 1x kan genoeg zijn 😅 Hoe leuk het ook is al broertjes/zusjes dicht bij elkaar zitten qua leeftijd, lijkt het mij persoonlijk echt super zwaar de eerste 4 jaar en moet ik er nog niet aan denken!

één jaar geleden

Reactie op daantjebanaantje12

Heb je veel last van bijwerkingen? Ik durf geen spiraal, lijkt me zo pijnli ...
Ik moest stoppen met de minipil omdat ik ongelofelijk veel bijwerkingen had. De hele tijd last van bloedingen, hoofdpijn, niet normaal duizelig en misselijk. Oh en ineens vreselijk veel last van acne. Vond het zo jammer. De normale pil deed me juist wel goed. Spiraal durf ik zelf ook niet, dus weet echt niet wat te doen nu 🥲

één jaar geleden

Ik moest stoppen met de minipil omdat ik ongelofelijk veel bijwerkingen had ...
Hmm.. normale pil weer mee beginnen? Ik zit nog in dubio. Slikte mycroginon, had vooral last (achter achter gekomen toen ik gestopt ben) van foggy gevoel in mn hoofd. Alsof er watten in mn hoofd zaten ofzo, en elke dinsdag in mn menstruatie week zware hoofdpijn. Dubio of ik weer ga beginnen of toch een spiraal. Wat kan er nou erger zijn dan bevallen vraag ik me dan weer af 😂

één jaar geleden

Reactie op daantjebanaantje12

Hmm.. normale pil weer mee beginnen? Ik zit nog in dubio. Slikte mycroginon ...
Omg echt hé 🤣 Heb echt een trauma bevalling gehad, wil niemand meer daar beneden zien bezig zijn al is het voor een spiraal 🥲 En ik geef borstvoeding dus de normale pil zit er helaas niet in.

één jaar geleden

Omg echt hé 🤣 Heb echt een trauma bevalling gehad, wil niemand meer daar ...
Oh ja dat is wel lastiger. Dan begrijp ik dat heel goed. Ik moet eerlijk zeggen, een baby is wel hele goede anticonceptie momenteel 🤣 Voor jou dan condooms enige optie gok ik zo?

één jaar geleden

Omdat ik nog wel zwanger kan worden maar geen baby aan het einde kan krijgen, ga ik voor drastische maatregelen. Op 1 eierstok gaan clipjes en de andere wordt verwijderd. En mocht ik nog een cyclus houden, branden ze het slijmvlies in de baarmoeder weg.

één jaar geleden

Reactie op Anique38

Omdat ik nog wel zwanger kan worden maar geen baby aan het einde kan krijge ...
Oh wat heftig! Sterkte