Lieve mama’s en papa’s!
Mijn kids 1,5 weigeren hun avond eten de laatste tijd! Hoe doen jullie dit? Zat te denken in de middag warm eten en avond havermoutpap om te proberen? Of hebben jullie betere tips❤️
Hier hetzelfde! Nu geef ik hem wat meer als middag snack (extra cracker en rauwe groente) en blijf het avond eten aanbieden en wacht dan geduldig tot deze fase weer voorbij is 😅
Wij hebben het hier juist andersom, ochtend en middag eet hij bijna niks en met het avondeten lijkt hij alles in te willen halen.
We blijven hem op de dag zo veel mogelijk aanbieden, meer kunnen we niet doen denk ik…
Mijn opties zijn inmiddels op. Dus we krijgen vanuit het ziekenhuis een therapeut om naar het gedrag te kijken. En mee te laten kijken. Wel op de wachtlijst. Heel frustrerend dat na 2 maanden het eten voor 3/4 in de prullenbak verdwijnt.
Hier ook echt wel een picky eter want hij weet echt wat hij wel wil en niet wil... door dag meer aanbieden en avond eten ook blijven aanbieden. Meer kun je denk ik niet doen en als echt niet lukt om iets binnen te krijgen eventueel bij CB langs en overleggen
Hier ook een weigeraar. We merken wel dat het iets beter gaat als we iets eerder eten (5 uur) en hem laten helpen met eten.
Maar ons zoontje wil ook niet echt kauwen, dus misschien dat daar jet probleem ook in zit. Daarom hebben wij ook een afspraak met ggd ingepland.
Hier at hij ook slecht in de avond. Ik gaf avondeten tijdens de lunch en als tussendoortje fruit en groenten. In de avond een mueslibol. Na zijn sprongetje is hij een flinke eter geworden en eet hij alles, dus we hebben het weer verplaatst naar de avond.
- Eerder avondeten (misschien is het te laat en is de energie gewoon op om nog aan tafel te zitten)
- 's middags warm proberen
- Groenten geven overdag (rauwkost, in de smoothie, soep, etc.)
- 's Avonds meer variëren, geef eens wat anders, laat hem/haar zelf eten, zorg dat het er leuk uit ziet.
En vooral, accepteer dat je zelfs met alle pogingen nog steeds een weigeraar kunt hebben. Mijn dochter eet eigen standaard nauwelijks 's avonds , soms kun je er gewoon weinig aan doen. Het is bij jullie vast een fase :)
Hier ook super wisselvallig maar ze is nog op gewicht en groeit prima dus ze zal het wel uit haar ontbijt, snacks en lunch halen denk ik dan. Ene keer eet ze wel en andere keer niet. Ook het wat verschilt dan vindt ze wortel heerlijk en dan moet ze er niets van hebben.
Mn zoontje was echt altijd een grote liefhebber van eten, alles ging er zooo goed in, maar inderdaad sinds een kleine 2 weken is avondeten echt een drama soms, alles weg schuiven, niks willen pffff…