4 Reacties

茅茅n jaar geleden

Mijn dochter eet met de pot mee. Ik kijk eigenlijk nooit naar de hoeveelheid grammen.. ik maak een bord klaar wat zeker genoeg is. Ze stopt met eten zodra ze vol zit ( lees: begint te spelen met haar eten ) Mocht ze toch nog trek hebben, heb ik altijd nog wel wat in de pan zitten of ze krijgt een groter kommetje yoghurt als toetje

茅茅n jaar geleden

Waar haal je vandaan dat ze nu pas zoveel 'mag' eten?? Bij mij weten mogen kinderen zoveel of weinig eten als ze willen; jij zorgt alleen voor een gezond en gevarieerd aanbod. Ik zou zeker niet focussen op de grammen, maar kijken of je dochter tevreden is na een maaltijd en haar groei goed is. Bedenk je dat een potje voor een deel uit water bestaat, dat is nodig om de boel te kunnen pureren! Daarnaast is het logisch dat je met gepureerd eten meer kan eten. In een smoothie drink je bijvoorbeeld zo 3 stuks fruit weg, terwijl je dat niet snel zo los zou eten. Daarom js vaste voeding volgens mij ook gezonder, omdat je je bewuster bent dat je vol raakt.

茅茅n jaar geleden

Dank voor jullie reactie, duidelijk! Ik zag dat de potjes van 250gr vanaf 12maanden zijn, vandaar. Zal hier inderdaad niet meer op focussen

茅茅n jaar geleden

Reactie op JoyWm22

Mijn dochter eet met de pot mee. Ik kijk eigenlijk nooit naar de hoeveelhei ...
Dit idd! Hier ook opvallend bij grote zus toentertijd en nu ook bij zoon, als ze vol zitten trekken ze de slab uit馃ぃ