24 Reacties

3 jaar geleden

Een kind 🫣🤷 vind het persoonlijk een beetje raar om wat te krijgen omdat je bevalt. Natuur heeft het zo gemaakt en zou niet weten waarvoor ik dan een kado zou moeten krijgen. Waardering vind ik veel belangrijker. Ieder z'n ding natuurlijk.

3 jaar geleden

Haha ja ik kreeg gouden oorbellen (grote ringen.. suuuper mooi maar mega onhandig met grijpende babyhandjes😂), maar mijn vriend geeft heel graag dat soort dingen als hij een gelegenheid ziet☺️🥰. Het hoeft niet maar ik vind het wel leuk🙈

3 jaar geleden

Geen ervaring oid mee, maar een birthstone ring met de geboortemaand van de baby lijkt me zo leuk! Niet perse om als baargoud te krijgen, maar wel om te kopen bijv na de bevalling

3 jaar geleden

Mijn moeder heeft een bedelarmbandje met een hangertje zijn naam gekregen van mijn vader toen mijn broer geboren werd. Toen ik werd geboren kwam er een bedeltje met mijn naam bij. Opzich wel heel leuk en super lief natuurlijk!

3 jaar geleden

Zeker! Vind de naam vreselijk, maar heb bij mijn eerste zoontje een prachtige ketting gekregen. Hebben we samen uitgezocht. En nu bij de tweede gaan we dat weer doen… Wat t nu wordt geen idee! Maar vind t idee leuk. Je hebt toch 9 maanden het kindje gedragen en (hopelijk) gezond ter wereld gebracht. Is natuurlijk leuk als de man iets geeft. Maar t gaat mij eigenlijk meer om dat ik iets heb wat symbool staat voor het kindje, de geboorte en iets wat zo blijvends is.

3 jaar geleden

Baargoud doen wij niet echt aan.. maar wel heb ik 2 jaar terug een moedermelkring gekregen. Was meer dat ik het gewoon heel bijzonder moment vond met de baby en ik er toen mee ging stoppen dit een mooi aandenken was. En zou dit keer mocht het lukken met bv weer een moedermelksierraad willen hebben.. heb stiekem al een beetje gekeken welke ik mooi vind haha

3 jaar geleden

Ik heb het toen ook geopperd maar werd ook vierkant uitgelachen 😅 Toen maar zelf een mooi armbandje gekocht met onze initialen en van onze zoon. Het is uiteindelijk toch ons geld dus vond het wel prima en heb hem niet horen klagen 😉🤣 Nu denk ik aan een ketting met alle initialen of een tweede armbandje

3 jaar geleden

Ik zei het wel voor de grap, maar is absoluut geen verplichting vind ik. Met een bos bloemen ben ik al heel blij, puur uit waardering. 💐🥰

3 jaar geleden

Een cadeau? Omdat ik een kind gebaar heb? Nee haha moet niet gekker worden. Mijn partner zorgt een hele week dan voor ons, huishouden, eten, en vooral het eten dat we nu niet mogen hebben 🤣😂. Kan geen cadeau tegenop. Wil je een cadeau dan haal je er zelf een.

3 jaar geleden

ik zou best een mooie gouden ring willen krijgen hahaha. nee, grapje, aan baargoud doen we niet. wat ik wel doe voor mezelf, zo'n 6,7,8 of 9 maanden later, als ik me weer mezelf voel, is: een uitgebreide schoonheidsbehandeling (kapper, nagels, gezicht, lichaamsmassage,) en lekker uitgebreid shoppen (alles kopen wat ik nu zo graag zou willen dragen, maar niet pas). gewoon mezelf vertroetelen. na m'n eerste voelde ik me t eerste (half) jaar zo verslond en belabberd, dat dat toen ook echt een opkikker was. kijk nu al uit naar die periode, dat ik daar klaar voor ben 🙂

3 jaar geleden

Ik heb een jaar na de geboorte van m'n zoontje een ring voor mezelf gekocht met zijn geboortesteen (maansteen). Maar ik zou nu heel graag een mooie hanger willen die voor mijn beide kinderen staat. (Ik ben uitgerekend in september, in november jarig.. dus ik hint m'n man voor dan.) Het is dan niet perse baargoud en ook niet iets wat "moet" of "hoort" maar ik vind het wel mooi symbolisch. Overigens kocht m'n man na de geboorte van m'n zoontje ook wat kleertjes voor de kleine die hij zelf uitgekozen had! Dat vond ik misschien wel het mooiste cadeautje!

3 jaar geleden

Heb bij m'n eerste een geboortesteentje voor aan m'n kettinkje gekregen. Mijn man heb ik een horloge gegeven omdat ie de meest fantastische partner is geweest tijdens m'n zwangerschap (en daar buiten ook). Nu krijg ik een ketting waar 2 geboortestenen in zitten en m'n man krijgt een sterilisatie 🤭

3 jaar geleden

Ik heb bij mn zoon een ketting gekregen van vedder en vedder met een hand print, en nu in verwachting van een tweeling, en in september uitgerekend, en in maart ben ik jarig en dan krijg ik als verjaardagscadeau/bevallingscadeau, een tatoeage met de geboorte bloemen van de kinderen, verwerkt als 1 bosje zeg maar. (Foto als voorbeeld)

3 jaar geleden

Ik vind het heeel ouderwets maar ook mooi. Vooral om een sieraad te hebben dat ik kado krijg op zo'n belangrijk moment in je leven. En ja ik draag de baby doordat de natuur het zo bepaald heeft en ja man neemt nu dingen in huis over etc. Maar ik vind t toch best een prestatie en een mooi idee dat man iets voor mij uit gaat zoeken omdat hij trots en blij is :)

3 jaar geleden

Prachtig horloge gekregen gegraveerd met de voornaam en geboortedatum! Draag het elke dag en denk altijd aan mijn man en zoon bij klokkijken 😍 Had het helemaal niet verwacht, nooit over begonnen, hij heeft dit echt zelf bedacht, maakt het wmb nóg fantastischer..

3 jaar geleden

Ik heb de tattoo gekregen die ik al heel lang wilde met de naam en geboortedatum van mijn dochter erbij. Nu ga ik die uitbreiden met de gegevens van onze zoon, maar of ik dat van hem krijg… geen idee. Het komt er toch wel😉

3 jaar geleden

Ik kende het concept wel, vreselijke naam, tegelijk vond ik het ook wel bijzonder dat mn moeder bijvoorbeeld oorbellen had die ze na mijn geboorte had gekregen… Ik verwachtte bij ons zoontje niks, maar heb toen een kettinkje gekregen met een gouden blaadje met de eerste letter van zijn naam (L) en een geboortesteentje. Super mooi, subtiel, precies mijn smaak dus perfect uitgezocht. Deze keer verwacht ik een tweede steen en blaadje voor aan die ketting (en anders koop ik hem zelf 🤪).

3 jaar geleden

Zolang mijn vriend met een broodje tonijn klaar staat ben ik 1000% gelukkig! Wij doen trouwens sowieso nooit aan elkaar cadeautjes geven, we geven elkaar op verjaardagen ervaringen. Denk bijvoorbeeld aan een nachtje/weekendje weg samen. De bevalling en de eerste ontmoeting met ons 1e kindje is al ervaring genoeg. Zie de bevalling ook als iets wat we echt samen doen. Ik verwacht dus niets (behalve dat broodje tonijn!!!! En dat weet hij ook🤣).

3 jaar geleden

Ik had na mijn bevalling pmu make-up cadeau gekregen en een ketting met de naam van onze dochter. Dit was ook voor mijn verjaardag (1 dag voor mijn eigen verjaardag bevallen). Ik vond het wel heel lief van hem dat hij dat zo wilde geven 😊. Kreeg uiteraard ook mijn carpaccio en sushi vrijwel direct. Zo lang ik dat krijg na de bevalling is het allemaal prima haha 🤭!

3 jaar geleden

Ook bekend in t Engels als "pushpresent" en zeker weten dat mijn man hier iets mee gaat doen haha. In overleg besloten dat ik een tattoo van hem krijg. T zal iets met een zwaan en kleine worden als symbool voor de kleine man!