8 Reacties
één jaar geleden
Hoi! Mijn zoon doet dit al 11 maanden, ik troost hem een geef hem een flesje. Laten huilen is volgens mij al erg vaak hier op het forum aangegeven dat dat niet meer geadviseerd wordt (behalve door een ouderwets consultatiebureau) omdat dat veel stress geeft voor kind&ouder en ook op de lange termijn voor het kindje problemen kan geven (zie verder bijv. De website/insta van Liefde vaneen moeder). Wat bij mij helpt is accepteren dat het nu eenmaal zo is, afwisselen met man en ong 1 x per maand bij 1 van de opa’s en oma’s logeren. Hij heeft overigens in 11 maanden ongeveer 10 a 15 keer wel wat langer geslapen (6-8 uur aan een stuk) verder bijna altijd iedere 4 uur wakker, en pas verder slapen na een klein flesje. Een kind dat huilt heeft je nodig, het is zijn enige communicatie middel..
één jaar geleden
Ik wil dan nog wel even ander geluid geven hier.
Heb een tweeling die al 11 maanden niet doorsliep. Het jongentje wel af en toe maar meisje echt veel wakker. En dan krijsen, gillen, huilen.
Zat elke nacht wel 2,5-3u met haar en soms kwam ze dan twee uur later weer. Wilde geen fles. Viel wel in slaap bij me was niet weg te leggen. Wilde niet in ons bed slapen.
Sinds een dikke week iom huisarts en CB laat ik haar huilen.
Verschrikkelijk trouwens heel moeilijk.
Eerste nacht 2,5u!!!
En daarna nam het al af.
We zijn er nog niet, maar ik heb zoveel rust terug.
Ben er van overtuigd dat hoewel het heel lastig is het zoveel beter voor ons is. Ook voor haar.
Overdag was ik geen leukere moeder door weinig slaap. En heb er twee. Dutjes gaan vaak ongelijk dus bijslapen lukt niet. In werk gewoon.
Ik kan niet anders zeggen dan: had ik dit maar eerder geprobeerd!!!!!
Ze heeft me gewoon voor het ootje hoor!
één jaar geleden
Reactie op Pindarotsjes
Ik wil dan nog wel even ander geluid geven hier.
Heb een tweeling die al 1 ...
Ohja en zij sliep vervolgens in de ochtend wel tot 7u. Maarja die andere dondersteen is een vroege vogel, dus 5u wakker was niet gek voor hem. Was totaal gesloopt. En nu na amper 2 week heb ik het gevoel dat ik weer lucht krijg.
Ik zeg vooral: doe wat je nodig hebt!! ❤️
één jaar geleden
Ik denk dat het per kind enorm verschilt. Wij wilden onze dochter ook niet laten huilen. Maar we hadden ook avonden dat we tussen 19 en 00:30 uur af en aan naar boven liepen om te troosten. En dan nog een aantal keer overstuur wakker in de nacht. We gingen altijd vrijwel meteen naar haar toe. En eigenlijk zodra we de kamer uit gingen was ze al weer overstuur. En hoe later het werd, hoe heftiger, tot en met kokhalzen aan toe.
We zijn toen toch steeds langer gaan wachten met naar haar toe gaan, en ja: dus laten huilen. Héél moeilijk! Want dit gaf ons ook stress, je zit dan toch niet ontspannen op de bank..
Maar na een dag of drie merkten we al dat ze relaxter werd. Minder lang huilen en minder intens. En niet omdat ze het 'op zou hebben gegeven', of verstijfd was van de stress ofzo, wat je ook wel eens leest. We kennen haar nu, en we zagen écht meer rust. Denk aan in haar favoriete slaaphouding gaan liggen, lekker met haar knuffeltje kroelen.
Onze conclusie: onze dochter is heel alert. Door steeds weg te gaan en weer terug te komen lag ze de héle tijd te luisteren of ze ons hoorde. Juist daar raakte ze gestresst van.
Achteraf gezien hadden we hetzelfde toen ze naar haar eigen kamer ging: vonden wij heel lastig, maar zij sliep meteen beter!
Inmiddels horen we bij het naar bed gaan nog een of twee huiltjes, en dan zien we haar op de babyfoon haar knuffeltje pakken en lekker gaan liggen.
Kortom: kijk naar je kind, er is geen beste oplossing. Ik snap helemaal dat je het graag wil oplossen! Maar probeer eens wat uit, en je bent geen slechte moeder als je een paar avonden probeert of laten huilen juist verschil kan maken.
één jaar geleden
Hier een zoontje van 11 maanden die altijd heel goed geslapen heeft maar op het moment af en toe echt overstuur wakker wordt. Wij proberen hem te troosten maar lijkt niet te helpen. We knuffelen hem heel kort en leggen hem dan weer terug ondanks het huilen. Zodra we de deur weer uitgaan en hem dicht doen huilt hij nog een paar seconden en dan slaapt hij weer verder. Op de een of andere manier werkt dat bij hem beter dan er blijven. Niet gaan blijft hij overstuur, en lang blijven hangen en vasthouden blijft hij ook schreeuwen.
één jaar geleden
Reactie op Liz5792
Hier een zoontje van 11 maanden die altijd heel goed geslapen heeft maar op ...
Hier exact hetzelfde!
Onze dochter sliep altijd goed maar nu al paar nachten dat ze plots wakker wordt en overstuurd/paniekerig huilt, meestal al vroeg in avond rond 22u. Wij gaan dan samen naar haar toe, nemen haar even uit, kijken pamper na, checken koorts evt en af en toe geven we toch tandgel omdat er toch iets moet zijn? We proberen haar even te sussen maar ze is nooit graag gewiegd geweest en ze lijkt nog heel moe waardoor we na deze ´geruststelling’ ze er terug in leggen en eens we kamer uit zijn valt ze gelukkig wel terug snel in slaap.
Echte oorzaak nog niet gevonden; ik hoop dat het een fase is :/
één jaar geleden
Mijn zoontje is nu deze avond inmiddels al 5x wakker geworden heb gewoon geen rust pff. Hoe ga ik dit aanpakken snap er niks van...
één jaar geleden
Ons zoontje is ook 10,5m en heeft nooit goed geslapen. Sinds ik flesvoeding geeft slaapt hij wel door. We hebben het ook afgebouwd door de borst te geven. Mijn man ging er dan heen en na 15min gaf ik de borst omdat hij gewoon echt wilde. Het kan van alles zijn. Soms zitten ze in een groeispurt, of sprong. Het is even doorbijten! Het wordt echt weer beter! Hier slaapt hij nu door (tot 4u) sinds een week en voorheen was dat echt elke 2-4u wakker. Hij slaapt wel in een ledikant/cosleeper naast ons bed als hij erg onrustig is. Dan hoef ik hem maar een aai te geven snachts en slaapt hij verder.
Ik heb hem nooit laten huilen. Soms even een minuut gewacht, om te kijken of hij het zelf oplost, maar al gauw merk je dat ze je gewoon nodig hebben. Ik denk dat het de leeftijd is… Het komt goed!!