7 Reacties

één jaar geleden

Mijn dochter is ook actief en heeft het woordje nee ontdekt. Ik vind het ook erg vermoeiend, maar ik weet dat het een fase is. Moet wel zeggen dat ik situaties buitenshuis vermoeiend begin te vinden, zoals het doen van boodschappen, autoritten en uiteten. Mjaa het hoort erbij en het wordt allemaal echt beter. Jouw kind is de wereld aan het ontdekken. Begrenzen blijft wel belangrijk.

één jaar geleden

Reactie op IKRAM1990

Mijn dochter is ook actief en heeft het woordje nee ontdekt. Ik vind het oo ...
Ja dat bedoel ik dat buitenshuis gaan. Ik vraag me gewoon af waarom zijn sommige kindjes zo super rustig en dan andere zo actief

één jaar geleden

Hahahaha herkenbaar 🙈😂. Steeds herhalen en consequent zijn. Enigste tip. Je oké en geduldig blijven. Neem je rust wanneer je die kunt. Ik trek het vaak ook niet maar gelukkig slaapt de mijne nog wel. Dan doe ik vaak ook een dutje. Gelukkig bij andere is hij minder erg. In de winkel wordt het wel steeds erger. Het is een fase zeg ik maar steeds. En soms is de box ook echt even een redding voor mij.

één jaar geleden

Hier ook een zoontje die met exact een jaar oud al dreumesdriftbuien kreeg. Stort zich ten aarde, gooit met eten, schreeuwt nee als hij iets niet wilt. Wij proberen echt rust, reinheid, regelmaat en duidelijke grenzen te stellen. Heel vermoeiend want ik voel zo'n driftbui al van verre aankomen maar het is niet anders. Hij is z'n eigen persoon aan het ontwikkelen en daar hoort dit bij. Ergens ben ik ook wel blij dat hij van zich af leert bijten. Ik deed dat als kind totaal niet en ben toch best onzeker opgegroeid. Al moet ik zeggen dat ik wel zenuwachtig ben voor z'n tweede levensjaar, aangezien iedereen zegt dat die nog erger is😅

één jaar geleden

Reactie op Freddie

Ja dat bedoel ik dat buitenshuis gaan. Ik vraag me gewoon af waarom zijn ...
Karakter? :)

10 maanden geleden

Het is gewoon karakter en verschil in temperament, niks aan te doen.. Ik zie het bij mijn 2 dochters; zelfde opvoeding maar gewoon hele andere karakters en daardoor ander gedrag! Je doet echt niets verkeerd hoor!

10 maanden geleden

Lastig hé dat temperament 🙉 ik denk dat het vooral belangrijk is dat je je niet laat afschrikken door een grote mond. Nee is nee. En niet de hele dag je kind willen vermaken. Laat ze soms maar even zich vervelen, al gaan ze dan zeuren. Uiteindelijk is het ook gewoon karakter, betekent niet per se dat ie iets fout doet!