21 Reacties

3 jaar geleden

Hier maak ik ongeveer hetzelfde mee, ook 5,5 weken oud. Merk dat het vooral ongemak is door krampjes ( denk ik toch). Dus ik volg mee 😒

3 jaar geleden

Advies heb ik niet maar mijn zoontje van 6 weken heeft hetzelfde. Ik volg ook

3 jaar geleden

Hier 1 nacht hetzelfde gehad. Daarna het volgende gedaan wat hielp: - voeden niet op de slaapkamer - goed laten boeren en zeker 10 minuten overeind houden na de voeding (liefst al in het donker) - dan in het donker weer wegleggen - evt het bedje al warmgemaakt door een kruik - evt bedje met hoofdeinde iets omhoog Onze dame pakt het nu goed op. Maar als ik haar te snel neerlegt heb ik een hard huilend en draaiend kind..

3 jaar geleden

White noise werkt bij ons goed. Is het uitproberen waard? Staat op spotify

3 jaar geleden

Mijn zoon deed hetzelfde, echt precies. Dit opgelost door een white noise box. Hierbij een soort van "slaap routine" wat simpel inhoud bij ons even inmasseren met slaap zacht van zwitsal hier zit laveldel geur in waar ze al ontspannen van worden. Pyama aan ,flesje, 20 minuten rechtop op de borst knuffelen en inbakeren (tegen het spartelen) want anders slaat hij zichzelf steeds tegen het gezicht en dan na bedje. Natuurlijk zit er af en toe ook wel een mindere nacht bij, maar bij wie gaat het perfect hihi 🙈. Eerst kreunde hij uren aan een stuk, draaide en spartelde en maakte zichzelf over vermoeid. Hoop dat je een oplossing vind😊😊

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde gehad, niets aan gedaan behalve slapeloze nachten en afwisselend met hem op schoot zitten en met 7 weken was het ineens over

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde gehad, niets aan gedaan behalve slapeloze nachten en ...
De tip is wat mij betreft dus proberen voor geduld te hebben en te accepteren dat het even zo is. Heel moeilijk wel, zeker met weinig slaap. Maar ik geloof er zelf uiteindelijk meer in dan allerlei trucjes / middeltjes / spullen aanschaffen om proberen het te voorkomen

3 jaar geleden

Mijn dochter deed precies hetzelfde. Wat bij haar heel goed helpt is om haar na de nachtvoeding nog langer rechtop te houden en te knuffelen. Na de voeding hou ik haar ongeveer drie kwartier rechtop (dus ben een uur bezig) maar daardoor kreunt en woelt ze niet meer als ik haar weg leg. Voor mij is dat de investering waard.

3 jaar geleden

Reactie op Motherload

Mijn dochter deed precies hetzelfde. Wat bij haar heel goed helpt is om haa ...
Dit doe ik ook idd. Begin 's avonds rond 2000 uur met het avond ritueel, donkere kamer, alleen een nachtlampje aan. Ik voed live aan de borst dus doe alle voedingen, en dit doe ik op de babykamer. Na het voeden en boeren (heel belangrijk!) lopen we rustig wiegend richting onze slaapkamer waar de co-sleeper staat. Ik moet echt wel 20-30 minuten wiegen zodat meneer in diepe slaap is want als ik hem te vroeg terug leg begint ie te hijgen en te spartelen als een malle! Ben in totaal ook meestal 1 tot 1.5 uur bezig per voeding en verschoning maar hij slaapt nu wel weer beter. Nu is hij morgen 5 weken oud dus er zal ergens deze dagen wel weer een sprongetje aankomen wat alles in de war schopt. Het is met die kleintjes toch echt van dag tot dag leven en kijken hoe het gaat. Heel hard werken maar ik hou me vast aan dat het met 6 tot 8 weken echt beter wordt. En ondertussen zeg ik ook vaak tegen mezelf dat deze tijd nooit meer terug gaat komen en ik er heel bewust in moet staan want voor je het weet is je baby groot :(

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde (6,5 week). Naar ons idee zijn het krampen en begint standaard rond 5 uur in de ochtend. Wat hier goed werkt is hem op zijn buik op mijn buik leggen, dan dutten we beide nog wat. In de ochtend nu standaard een volle broek, daarna zijn de krampen zo goed als weg. Ik begreep dat de kramp rond 6 weken op het hoogtepunt zit, dus hopelijk zwakt het snel af!

3 jaar geleden

Hier gaat het ook het 2e deel van de nacht een stuk slechter dan het eerste deel. Dan slaapt hij in de co sleeper en gaat prima. Al maakt hij altijd wel aardig wat geluid tijdens het slapen. Na de nachtvoeding kreunt en woelt hij ook veel. Heb ook het idee dat het dan krampen zijn. Uiteindelijk gaat hij huilen. Dan komt hij eigenlijk standaard bij ons in bed. Dan slaapt hij toch nog enigszins en wij daardoor ook.

3 jaar geleden

Misschien gaan inbakeren? Mijn zoontje slaapt ook onrustig na de nachtvoeding van 3.00-3.30. Met inbakeren ging het beter, hij is wel onrustig maar slaapt wel gewoon tot 7.00-8.00. Hij heeft trouwens geen speen dus dat probleempje van de speen verliezen hebben we niet..

3 jaar geleden

En als je steeds zijn speentje terugeeft? Wat gebeurt er dan. Zolang hij niet huilt zou ik steeds speen teruggeven. Misschien duurt het even maar dan valt ie in slaap. En anders even bij je nemen en wiegen en dan weer weg leggen. Zo doe ik het, en bij mij gaat het precies hetzelfd als bij jou. En ik zou inbakeren of een inbakerslaapzakje doen.

3 jaar geleden

Inbakeren?! Afgelopen maandag erachter gekomen dat mijn zoontje kma heeft. En dus ook gestart met dieet voeding. Krampen en spugen zijn al een stuk minder, wel bleef hij erg onrustig snachts , dekens weg trappen armen zwaaien etc, Nu de 2e nacht dat hij ingebakerd ligt & vrijwel direct na het inbakeren slaapt hij!

3 jaar geleden

Nou ik zat te zoeken naar een topic als deze! Mijn dochter is vandaag vijf weken en inderdaad rond 3 uur een flesje en vanaf dat moment is super onrustig en slaapt amper. Heel veel kreunen en grommen en persen. Uiteindelijk gaat ze huilen en komt dan inderdaad bij ons in bed. En omdat ze eigenlijk niet goed slaapt vanaf deze voeding komt ze ook in de ochtend vroeger voor de volgende fles omdat ze gewoonweg niet echt geslapen heeft. Dit vind ik dus best wel lastig ook omdat dan je hele ritme inderdaad wat verschuift 😂 Ik ben dus standaard vanaf drie uur ‘s nachts tot de ochtend meestal gewoon wakker omdat Mevrouw zoveel herrie maakt dat ik geen oog dicht doe. Ik herken dit ook van mijn dochtertje van 1,5 destijds dus ergens komt nog wel bekend voor. Inbakeren, recht op houden vanwege haar reflux en white noise gebruiken wij al zoals bij elk ander slaapje. We doen dus op dat tijdstip ook niks anders dan anders en toch valt het echt op dat dit elke nacht hetzelfde is. Ik vrees dus inderdaad dat het gewoon een kwestie van tijd is. Maar wie weet heeft iemand ondertussen de gouden tip gevonden😂

3 jaar geleden

Nou ik zat te zoeken naar een topic als deze! Mijn dochter is vandaag vijf ...
Dit is bij ons net hetzelfde!

3 jaar geleden

Dankjulliewel allemaal voor jullie tips! Het ging bij ons niet zozeer om het inslapen, maar meer om het continu wakker worden na een korte periode. Dan weer even ‘iets’ willen en dan weer voor korte tijd in slaap vallen. Dus rechtop houden, white noise, boeren, inbakeren, dat gaat allemaal goed hier! Ik ben de afgelopen dagen goed gaan opletten wat voor signaal hij geeft. Normaal sliep ik zelf altijd half met de voedingen en dus zag ik niet goed wat hij deed. Ik denk dat ik erachter ben wat het is. Meneer denkt namelijk vanaf 3 uur dat hij aan een 5 dagen diner is begonnen met tussenpozen, net zoals in een restaurant. Om 3 uur namelijk het aperitiefje van een paar minuten, valt dan in slaap, om 4 uur het voorgerecht (weer paar minuten), om 5 uur het tussengerecht en ga zo maar door. Ondertussen wil hij gewoon slapen/socializen/knuffelen met ons. Als wij hier geen gehoor aan geven, wordt ie chagrijnig (of hangry). Dan begint het kreunen/woelen/draaien. Het is dus echt een kind van zijn moeder. Wat de oplossing is, geen idee. Want hij valt na een paar minuten meestal in zo’n diepe slaap dat ik hem met geen mogelijkheid wakker krijg. Ik zou nog met hem in een achtbaan kunnen gaan en nog slaapt ie door. Ik houd maar hoop dat dit nog weggaat na een paar weken. En ergens nog stiekem de hoop dat iemand de gouden tip heeft.

3 jaar geleden

Reactie op Bloemenmeisje10

Dankjulliewel allemaal voor jullie tips! Het ging bij ons niet zozeer om h ...
En als je hem om 3 uur een flesje geeft? Onze dame vindt dat makkelijker dan de borst en kan slapend een flesje drinken en aan de borst moet ze echt wakker zijn. Misschien heeft jullie man dan wel genoeg en slaapt hij iets langer😉

3 jaar geleden

Nou ik zat te zoeken naar een topic als deze! Mijn dochter is vandaag vijf ...
Hier hetzelfde. Ben ook elke nacht na de voeding van middenin de nacht wakker omdat onze kleine zoveel kreunt en perst en uiteindelijk huilt. Soms wil hij bij ons in bed nog een beetje slapen en soms kan ik beter maar met hem opstaan want dan werkt niks meer..

3 jaar geleden

Hier was onze kleine man ook altijd onrustig. Eerst voeden, bedje opwarmen, zorgen dat hij naar voeding even over schouder heen komt om te boeren dan een schone luier om en daarnaar als hij nog heel onrustig is leg ik hem eerst nog ff op mijn borst neer tot meneer wat dieper slaapt, is hij rustig naar de luier wissel dan leggen we hem ien de cosleeper en krijgt hij de speen. Dit heeft bij ons geholpen (inbakeren en white nose werkte niet bij ons) en zorg voor een donkere kamer, zodat de dag- en nacht ritme er in komt.