12 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Monique M
Bij onze eerste thuis gedaan. Was ook Corona toen dus er mocht niks. Maar z ...
Had je veel mensen? Wij hebben 2 families waar we eigenlijk met veel weinig contact hebben maar die ik dan plichtmatig zou uitnodigen (denk niet dat ze zouden komen) schat dat we ongeveer 50 a 60 mensen zouden hebben die echt zouden komen. Dan vraag ik me af of het de moeite wel is 🤷♀️
4 jaar geleden
Reactie op _valerie
Had je veel mensen? Wij hebben 2 families waar we eigenlijk met veel weinig ...
Met 50/60 man zou ik zeker een borrel doen. Zou je t zien zitten om ze stuk voor stuk te laten langskomen thuis? Iedereen komt toch een aantal uur. Dan heb je dadelijk 20 dagen lang mensen over de vloer.
Je moet zelf ook nog rusten en vergeet je hormonen niet haha.
Bij ons hebben we het toch klein gehouden de groepen vanwege Corona. Maar die oud tante die je nooit ziet staat opeens op de stoep in je kraamweek… ik vond t maar gedoe 😅.
Maar mocht je besluiten dat ze toch komen thuis zou ik de goede vrienden met lunch/ einde middag uitnodigen en die een maaltje laten verzorgen. Er moet toch gegeten worden.
4 jaar geleden
Reactie op Monique M
Met 50/60 man zou ik zeker een borrel doen. Zou je t zien zitten om ze stuk ...
Ooh oke, ja de babyborrels waar ik al geweest ben bij vrienden en familie is altijd over de 100 personen geweest dus ik vond mijn 50 wat zielig haha. Maar goed om te weten, vind het inderdaad ook veel volk om thuis te krijgen... Bedankt! :)
4 jaar geleden
Persoonlijk vind een een babyborrel echt helemaal niks 🙈. Ik vind dat echt voelen als je mag met zn alleen even een cadeautje afgeven en van een afstandje de baby zien en klaar.
Om de drukte voor jezelf qua visite te beperken kan je voor jezelf ‘regels’ aanhouden. Mijn eerste was in covid-tijd. Wij deden de eerste 3 weken alleen dichtbij familie, daarna goede vrienden, en de rest (wat collegas enzo) pas een stuk later. Max 1 bezoek per dag, ook af en toe een dag niet. En hier bleef niemand uren plakken. En anders zou ik ik gewoon zeggen nou leuk dat jullie er waren, maar het tijd word voor een dutje dus ik ga naar bed🤪.
4 jaar geleden
ik vind babyborrels echt verschrikkelijk. je mag langskomen je cadeautje geven en als je geluk hebt zie je de baby ook maar meestal ligt die aan de kant omdat het te druk is met zoveel man om hem heen.
wij hebben bij onze eerste gewoon kraamvisite gedaan.
wanneer het ons uitkwam collega's kwamen in groepje, gezinnen samen enkele koppels met z'n tweetjes.
was voor ons niet te druk (omdat je bij een babyborrel toch iedereen wil zien en voor je baby moet zorgen) en zo konden we rustig en gezellig met iedereen praten.
4 jaar geleden
Babyborrel! Ik heb het zo gedaan met mijn dochter en ben daar zeer tevreden van. Je kan iedereen uitnodigen die je wil bedanken dan sla je niemand over. Terwijl thuis kan je al snel iemand over het hoofd zien. En die rust na je bevalling is zalig, geen verplichtingen. Gewoon lekker thuis in je bubbel. Ik heb echt van die tijd genoten.
4 jaar geleden
Wij doen het thuis, verdeeld over een aantal weken. Maar mensen die wij eigenlijk nooit zien of al jaren niet gezien hebben die slaan we over. Zijn wij heel makkelijk in. Komt ook bij dat wij best ver van velen weg wonen. Een schuldgevoel heb ik daar niet over. Want waar waren ze toen het erom spande? Dus ja... degene die de moeite nemen om ons te bezoeken zijn van harte welkom op afspraak.
Wij wonen in Nederland