114 Reacties
4 jaar geleden
Ik begon rond 30 weken met de babykamer en tijdens mijn verlof met wassen (rond 37 weken)
4 jaar geleden
Reactie op Jootje.
Als ik daar aan denk , krijg ik paniek 😂
Wat nu als de kleine zich toch e ...
Haha, misschien dat ik dat binnenkort ook denk. Maar voor nu denk ik dat de baby dan nog wel een tijdje in het ziekenhuis ligt en weet zeker dat er dan wel oma's zijn die de boel ondertussen willen wassen. Ik ga er niet nu al vanuit dat de baby veeel eerder komt. En gebeurt dat wel, dan denk ik dat de was wel het laatste is waar ik me zorgen om maak. 😚
4 jaar geleden
Hier heb ik gisteren het eerste wasje gedraaid 😂 Eigenlijk ook omdat het voor m’n voeten ligt en ik het wilde opruimen!
Heftig, je eerste kindje krijgen zonder je eigen moeder! Helaas weet ik precies hoe dat voelt.
Google is dan maar je “moeder” voor raad!
Toen de kleine eenmaal was geboren had ik het moeilijkst, al die “eerste keren” die mijn moeder niet kon zien.
Maar ook al die kinderziektes en tandjes enzovoort, dan zijn die ouderwetse adviezen van een doorgewinterde mama zo fijn!
4 jaar geleden
Ik moet eerst de kledingbakken met kleertjes nog bij m'n zusje van zolder halen. Ik ga tijdens mijn verlof een keer wassen als het mooi weer is en alles buiten kan drogen. Dan heb ik met 1 dag alle kleertjes en spullen gehad.
Bij mijn eerste had ik de neiging ook om alles klaar te hebben. Nu met de 3e heb ik 0,0 haast haha.
Ik zou me niet teveel zorgen maken over wanneer de baby veel vroeger komt. Meestal ligt de baby dan eerst nog in het ziekenhuis en past hij/zij toch niet in al die leuke kleding die je dan al wel weken gewassen klaar hebt liggen.
4 jaar geleden
De kleertjes die ik nog van mn zoontje heb zijn destijds gewassen in plastic bakken gegaan. In geval van nood (vroeggeboorte) kan ik die er zo uit halen, maar dan past het waarschijnlijk toch niet want dan heb ik kleinere maatjes nodig.
Ik ben van plan die pas in mn verlof (36 weken) even opnieuw te wassen en in de kast te doen. Anders wordt het weer stoffig. Nieuw gekochte kleertjes (zijn er niet zoveel) heb ik deels nog ongewassen liggen, maar een deel heb ik ook al een keer mee gestopt in een wasje van mn zoontje.
Vorige zwangerschap heb ik 0 nesteldrang gehad. Ik merk nu wel dat ik me wat meer onrustig voel dat de kamer en kast enzo nog niet klaar zijn. Dus misschien ga ik straks toch al eerder ineens wassen 🤷🏼♀️.
4 jaar geleden
Nu 28 weken zwanger en alle wasjes rond 24/25 weken gedaan, iets met nesteldrang 🤣🤣 misschien moet het dan straks weer opnieuw, geen idee, maar dan doe ik het gewoon nog een keer
Als het nu kriebelt zou ik het lekker doen! Heerlijk om lekker met de voorbereidingen bezig te zijn en daarvan te genieten 💕
4 jaar geleden
Hier 24w en nog geen babywasjes gedaan.buiten kleren/dekentje die ik gekocht heb op een rommelmarkt. Man gaat volgende week om de commode,en nadat die staat Zal Ik wel beginnen. Moet eerst nog de babykleren van 1ste zoon nazien
4 jaar geleden
Ik ben nog niet begonnen. Deels omdat de kinderkamer nog 0,0 klaar is en deels omdat ik mezelf ken en tegen de tijd dat de kleine geboren gaat worden, ik waarschijnlijk alles nog een keer wil wassen. Heb wel alles maat bij maat gesorteerd in plastic bakken en nieuw en tweedehands gesorteerd.
Binnenkort eerst de commode kopen en on elkaar zetten, daar even de nieuwigheid uit laten luchten en dan zal ik eens gaan denken aan wassen. Grote kans dat ik dan wel ongeveer verlof heb. Dus ben benieuwd of ik t vol ga houden tot dan hoor. Kan goed zijn dat ik eerder al stress heb.
4 jaar geleden
De meeste van jullie zijn snel zeg. Ik ben 23weken en moet nog beginnen met kleertjes kopen. Heb 2 gekregen rompertjes en paar sokjes thats it. Het Komt wel
4 jaar geleden
Ik deed het bij m'n zoontje rond week 35 pas want toen had ik verlof. Nu denk ik op z'n vroegst week 30, maar waarschijnlijk weer later... we hebben al genoeg was te doen😂. En ik doe het liefst zo laat mogelijk anders ligt het te verkreukelen in de kast, zonde.