19 Reacties
3 jaar geleden
Wij hebben een vogue bakfiets. Heb gekozen voor deze want hij ziet er prima uit, stevig, inclusief accessoires zoals de hoes voor over de kap, elektrisch en betaalbaar. Wij hebben ook gekozen voor een tweewieler me schoonzus heeft hievan de driewieler en voor me gevoel zit je dan altijd scheef op de weg. En met de tweewieler is dat niet het geval. Nu na 2 jaar hadden we af en toe een storing in het systeem maar dat is nu weer verholpen door de fietsenwinkel en dat viel nog in de garantie.
3 jaar geleden
Reactie op Soof30
Wij hebben een vogue bakfiets. Heb gekozen voor deze want hij ziet er prima ...
We zijn dus heel tevreden over de fiets haha hebben nu de maxicosi erin in een houder en de peuter op het bankje. En hebben van bakfix hele leuke passende kussens voor in de bakfiets. Minpunten zijn dus wel dat we af en toe een storing hadden, dat kan nog wel vervelend zijn als je ver uit de buurt ben want dan moet je daarna heel hard trappen.
3 jaar geleden
Wij hebben ook een vogue Carry 2. Ik ben er mega blij mee! Jammer dat ze weinig accessoires hebben. Ik kan m’n maxicosi niet kwijt😣 dus nu fietsen met mijn dochter van 2 kan maar weinig..
3 jaar geleden
Wij hebben een 3-wieler van Christiania bikes, ben er super blij mee! Niet elektrisch, we gaan er geen lange afstanden mee touren en ik hoef echt niet met 20 km per uur door de binnenstad te racen dus niet nodig. Maxicosi houder erin gezet, helemaal top, baby vind het fantastisch
3 jaar geleden
Wij hebben net een weekje de Lovens bakfiets en het is zo fijn! We hebben 1 auto de deur uit gedaan en 1 bakfiets ervoor teruggekocht, dus ik moet nu alle boodschappen doen met de bakfiets. Bevalt erg goed. Zelfs het onderstel van de kinderwagen past in de bak, dus ik kan dan zo de maxicosi op het onderstel klikken in de stad.
3 jaar geleden
Wij hebben verschillende bakfietsen getest. Ons is duidelijk gezegd de 2-wielers zijn voor dagelijks gebruik en de 3-wielers voor occasioneel (ritjes in het weekend enz. Bij ons was de bakfiets de vervanging van de 2e auto dus wij hebben een 2-wieler. Namelijk de dolly bakfiets. Er was vorig jaar ook een leuke actie waardoor we redelijk wat extra korting hadden en een gratis regenkap kregen.
Ik fiets er dagelijks mee (meid naar de crèche brengen, naar het werk, terug naar de crèche en terug naar huis). Ik ben er zeer tevreden van. Enkel de maxi cosi erin zetten is wat moeilijk, moet klikken en dat is niet altijd makkelijk met je kleintje erin. Dus ik zorg dat ik die er thuis in klik en pak op verplaatsing de draagzak 😉
Wel zeer goed dat er extra vering onder de maxi cosi zit dus ze een pak minder schokken krijgt.
Ik zou zeker de Dolly aanraden. We hebben ook enkele vrienden met bakfietsen, de Dolly. Maar ook lovens en urban arrow. Zij zijn ook heel tevreden maar lovens en urban arrow is nog een heel pak duurder en zat bij ons niet in het budget.
Vooral eens enkele testen zou ik zeggen.. kan je zelf voelen hoe ze rijden. 😉
3 jaar geleden
Mijn tip is, ga bij een fietsenzaak uitproberen. Dat heeft ons veel geholpen. Wat je neemt hangt sterk van je eigen wensen af.
Wij wilden een 3wieler voor naar school rijden met kleuter, peuter en baby in maxi cosi. We hebben een Bimas, met zit kussen, maxi cosi houder en huif. De huif scheelt enorm, daardoor kun je bij vrieskou gewoon fietsen zonder dat het binnen te koud is. Hebben m nu paar maanden. Nadeel van bimas is dat de accu wel erg hard mee doet, waardoor je al snel harder fietst. Nadeel van 3wiel is als je bocht icm hobbel neemt, dan moet je echt afremmen anders ga je met 2 wielen door de bocht heen. Voordeel is dat deze vrij smal is, grote bak, geen schroeven oid aan binnenkant (gaan onze zoons geheid aan zitten) en redelijk betaalbaar.
Oja en wat hier eerder is gezegd over scheef zitten op 3wiels, dat is alleen zo als de weg scheef afloopt (voor het water). In mijn omgeving is dat 1 dijk op, verder nergens nog gemerkt dat ik scheef zit
3 jaar geleden
Ik heb een urban arrow en ben er heel blij mee. Hij is prijzig maar je krijgt er wel echt een goede fiets voor. Wij hebben onze 2e auto weggedaan toen de fiets kwam. Ik heb een kleintje van 5 maanden en een peuter van ruim 3 jaar. Ik woon in de stad en dan zou ik zeker voor 2 wielen gaan, een stuk wendbaarder dan 3 wielen.
3 jaar geleden
Reactie op Ede87
Wij hebben net een weekje de Lovens bakfiets en het is zo fijn! We hebben 1 ...
Welke kinderwagen heb je? Want onze joolz past er niet in samen met de maxicosi…
Voor de rest wel heel tevreden over de lovens!
3 jaar geleden
Ik heb een drie wieler van trog (vogue) al 4 jaar in gebruik en super blij mee. Er kunnen 4 kids in. Nu kan mijn dochter van 5 maanden ook mee in een maxi cosi houder. Je zit idd op de dijk wel scheef als de weg scheef loopt. Op een normaal fietspad geen last van. Wat betreft afstanden. Ik fiets vaak 10 km, zou niet weten waarom je dan beter een 2 wieler kan hebben. Ik wilde vooral stabiliteit. Heel persoonlijk dus wat je liever neemt. Kan me voorstellen als je in de stad woont dat een 2 wieler ook fijner is omdat hij smaller is. Wij hebben een beesd bij motorpromo de fiets gekocht. Daar kan je ook alles uitproberen op straat.
3 jaar geleden
Reactie op Shenkieindekoelkast
Welke kinderwagen heb je? Want onze joolz past er niet in samen met de maxi ...
Het onderstel kinderwagen past bij mij ook niet in de Lovens erbij. De buggy van Joolz wel, dus zodra mijn oudste daarin kon zitten die aangeschaft. Nadeel is wel dat er dan nog maar plek is voor 1 kindje in de bak. Voor nu opgelost met een stoeltje achterop.
Verder echt super tevreden met de Lovens!
3 jaar geleden
Reactie op JoanneTr
Het onderstel kinderwagen past bij mij ook niet in de Lovens erbij. De bug ...
Ik maak uit je berichtje op dat het mogelijk is een bagagedrager te plaatsen op de Lovens, klopt dat? Wij zouden ook graag de mogelijkheid behouden om een kinderstoeltje of bijv. fietstassen achterop te plaatsen.
3 jaar geleden
Reactie op ~TMSVS~
Dankjullie wel allemaal voor de reacties! Ik twijfel zelfs nu nog tussen ee ...
Hier 'n makkie rijder, groot fan! Wat een zalige fiets is dit. We hebben ook tijdelijk een urban arrow gehad, ook prima, maar de makki vinden wij echt nog comfortabeler.
Helemaal door de voorvork, waardoor je hobbels veel minder voelt, en vooral voor je kids natuurlijk. Daarnaast zit er volgens mij standaard een fietsendrager op, een makkelijke instap voor je Kids en hebben wij nu ook een maxicosi adapter.
En het aller fijnste is het standaard tov andere bakfietsen. 1 tikje met je voet en je kan weer door 😍
Succes met de keuze! Het is een behoorlijke smakgeld maar een bakfiets, welke dan ook, geeft je echt veel vrijheid en fietsplezier.
3 jaar geleden
Wij hebben ook een lovens sinds afgelopen zomer. Heel erg blij mee, fietst heerlijk. Mijn peuter van 2.5 heeft genoeg ruimte om te zitten met de maxi cosi er bij in. We hebben wel de “gordel kussentjes” die op de schouders liggen laten vervangen door die van urban arrow omdat die van lovens wat goedkoop ogen en aanvoelen. En voor die prijs vonden we dat zonde, deden ze overigens totaal niet moeilijk over.