15 Reacties
3 jaar geleden
Ik kreeg denk al vanaf week 18 striae op me buik en borsten😅 in week 28 zat het ook op me benen en ben nu net een zebra op me buik haha vandaag 40 weken. Bij me eerste zwangerschap had ik dit ook, was het toen wel iets minder, en hopelijk trekt het nu ook snel weg net als toen. Natuurlijk ga je het altijd blijven zien, maar hoort erbij.
3 jaar geleden
Ik heb al striae sinds de pubertijd( in 2 jaar tijd van 1.50m naar 1.75 en van niks naar een D-cup)
Pre zwangerschap had ik 1 klein beginnende streep, die nu wel echt uitgebreid is en sinds 2 weken nog 2 extra strepen er bij. Ik ben altijd onzeker geweest over mijn buik maar merk dat ik dat nu juist veel minder heb. Ik vind mijn striae niet heel heftig om te zien, ik weet dat dit nodig is om plek te maken voor mijn kleine meisje. Nou scheelt het denk ik wel dat het er bij mij dus maar 3 strepen zijn en mijn ervaring is dat de strepen qua kleur bijna helemaal gelijk trekken met de rest van mijn huidskleur.
Daarnaast zijn er zoveel ergere dingen die er kunnen gebeuren dan striae 🤷♀️
3 jaar geleden
Ik had het vrij snel bij m’n billen/bovenbenen. Kwam daar rond week 18/19/20 ineens heel veel aan. Zo snel, dat de verloskundige dacht dat dat vocht was.
Inmiddels echt een mini beetje aan de zijkanten, boven m’n heup. Sinds een week of 3 en het is sinds het er zit echt minimaal meer geworden. Ben nu 38 weken zwanger. Op m’n buik helemaal niks.. heb ook niet het idee dat die ‘strak strak’ staat..
3 jaar geleden
Tot aan vorige week bijna niks. En nu zit mijn hele onderbuik eronder.. 😕Volgens de verloskundige kan het zelfs een dag voor de geboorte beginnen te groeien
3 jaar geleden
Over mijn bovenbenen van mijn liezen tot aan mijn knieën had ik het halverwege de zwangerschap al. Over mijn onderbuik (onder mijn navel) zo rond week 32 denk ik dat het was. Nu sinds 2 weken ook daarboven. Ik denk omdat mijn kleintje al een stuk ingedaald was, en vervolgens toch weer omhoog gekropen is. Ach ja. Vervelend maar zo als iemand al zei, er zijn zo veel ergere dingen die kunnen gebeuren tijdens een zwangerschap. Ik probeer het vooral te relativeren, en me er niet te erg aan te storen. Het over tijd in ieder geval minder zichtbaar, daar probeer ik me vooral maar aan vast te houden.
3 jaar geleden
Vorige week met 37+5 het eerste streepje ontdekt, dit was gister met 39w

3 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties!! Het is absoluut niet iets om je voor te schamen en dat doe ik ook zeker niet. Super trots op mijn lichaam dat een lief klein wondertje laat groeien in mijn buik 🥰
3 jaar geleden
Bijna 39 weken en verder nog niet last van gehad tot gisteren toen viel mij 1 klein klein streepje op aan beide zijkanten. Tot nu toe niet erger geworden. Laatste week is mijn buik snel geroeid, dus denk dat het daar weg komt.
3 jaar geleden
1e zwangerschap zaten mijn borsten helemaal onder de strepen. Ik heb geen grote borsten, maar e groeiden zo snel. Leken wel te scheuren. Gelukkig is het grootste deel weggetrokken. 2e zwangerschap nergens last van.
Nu de 3e zwangerschap merkte ik vandeweek een paar kleine streepjes op de zijkant van mn buik.
Ik smeer elke dag beetje kokosolie over mn buik na het douchen. Geen idee of het helpt maar goed.
Nu 39+1 hopelijk kan ik mn kleine snel vasthouden.