14 Reacties
3 jaar geleden
Geen ervaring met niet mogen persen, maar wel ervaring met (mislukte) vacuümverlossing en een (spoed)keizersnede.
Ik zou in jou geval 100% voor geplande keizersnede gaan. Nummer 2 gaat je bekkenbodem echt total loss achterlaten ben ik bang..
Gentle sectio
Mother assisted sectio
(Even opzoeken, misschien vind je het wat)
3 jaar geleden
Waarom mag je niet persen? Vind zelf zo'n opmerking ook echt als een marteling klinken, dat lukt je gewoonweg niet als je persdrang krijgt.
Ik zou ook voor de keizersnede gaan idd, om dezelfde reden. Als ze gaan trekken terwijl de baby nog vrij hoog zit, maken ze echt alles bij jou kapot ben k bang, en voor de baby is t ook geen pretje...
3 jaar geleden
Ik heb bij mijn eerste vacuumpomp gehad ( ivm foetale nood) en dat viel alles mee. Maar aangezien je niet mag persen zou ik een keizersnede kiezen
3 jaar geleden
Ik zou in jou geval 100% voor een geplande Keizersnede gaan... Voor jou en de baby in dit geval prettiger!
De baby zo hoog eruit trekken, zonder hulp van jou, met een vacuümpomp is echt naar voor de baby. Plus voor jou ook niet het beste lijkt mij. Dus als je de keus hebt zou ik zeker de sectio doen! En inderdaad, kijk eens of gentle sectio of mother assisted sectio iets voor je is
3 jaar geleden
Ik heb bij mijn eerste ook een kunstverlossing gehad met vacuümpomp ivm foetale nood, persweeën kwamen ook niet goed op gang. Ik vond het wel meevallen en herstel ging redelijk snel. Ook komt de borstvoeding, mocht je dat willen geven dan makkelijker op gang zeggen ze. Beide opties hebben voor- en nadelen denk ik. Sterkte met het maken van een keuze.
3 jaar geleden
Ben wel super nieuwsgierig waarom je niet zou mogen persen?
En bedoelen ze dan dat je niet actief mag meepersen of dat ze uberhaupt de reflectoire persdrang willen vermijden?
Want als je niet actief mag meepersen lijkt me deze twee voorstellen onnodig - vrouwen in coma kunnen ook bevallen omdat je lichaam dat als reflex helemaal kan doen, mits je er genoeg tijd voor neemt/krijgt.
Gewoon uit nieuwsgierigheid en willen meedenken hoor, als je niet wil antwoorden snap ik dat ook😊
3 jaar geleden
Het gaat dan om inleiden. Ik ben ook bang dat als er geen pers weeën aanwezig zijn dat het kindje dan te hoog zit en je perineum niet de tijd krijgt op te rekken.
Ik mag niet persen omdat er tijdens de zwangerschap een goedaardige tumor van bloedvaten in mijn gezicht is ontdekt, welke nog steeds groeit. Hier mag geen druk op komen i.v.m knappen van de vaten. Na de bevalling kunnen ze deze pas behandelen.
3 jaar geleden
Reactie op NA3
Het gaat dan om inleiden. Ik ben ook bang dat als er geen pers weeën aanwez ...
Aah jeetje oke! Ik ben ingeleid en had een ruggenprik en had toch erg sterke persdrang. Heb dit lang moeten wegpuffen omdat mijn zoontje verkeerd was gedraaid en dat vond ik heel tegennatuurlijk en bijna onmogelijk... en zoals ik al zei daarna vacuüm (ivm zijn hartslag die enorm daalde toen ik eindelijk wel kon meepersen) wat met nogal veel geweld en pijn gepaard ging.
Ook een vriendin van mij heeft vacuümverlossing met mega knip gehad en zij is nog steeds aan het herstellen van de knip. Onze beide kindjes hebben behoorlijke reflux klachten (dit wordt vaak gekoppeld aan die vacuümpomp) en hebben na de geboorte lang hoofdpijn gehad waarvoor we paracetamol moesten geven. En natuurlijk is er, zoals bij mij toen, de kans dat het niet lukt en er alsnog een spoedkeizersnede moet worden gedaan... zit je dan met je knip én je buik hechtingen 🙈.
Een geplande keizersnede kan heel mooi, rustig en fijn zijn voor mama en baby. Ik zelf vind een mother assisted sectio echt prachtig en had liever zo'n welkom gehad voor mijn zoontje. Natuurlijk is het herstel best pittig, maar ik moet zeggen dat ik na een week me eigenlijk best prima voelde! En ik lees vaak dat vrouwen het herstel mee vinden vallen.
Niet om je bang te maken!!! En elke keuze die je maakt is goed en van jou. Wild mijn ervaring delen zodat je dat toch mee kan nemen in je keuze. En misschien kan je je vraag beter stellen in het algemene deel van het forum, dat daar iemand misschien wel ervaring heeft met wat je vraagt!