2 Reacties
6 maanden geleden
Onze dochter slaapt ook nog regelmatig bij ons, maar dan weet ik ook meteen dat ze zich niet helemaal goed voelt dus laat ik het maar toe. Ik blijf het elke dag proberen, maar maak er geen gevecht van. Blijkbaar heeft ze het nog nodig. Overdag gaat het slapen bijna altijd wel goed en bij opa en oma en op de opvang ook, dus het is denk ik echt dat ze bij mij en papa wil zijn. 1 jaar en 8 maanden is eigenlijk ook nog helemaal niet zo oud. Ik zou het blijven proberen haar in haar eigen bed te leggen maar als ze aangeeft bij jou te willen zijn is dat ook niet voor niks natuurlijk.
Wij hebben wel al heel lang geen nachtvoeding meer en zijn nu ook 2 maanden gestopt met een fles voor het slapen. Dat hebben ze echt niet meer nodig en onderbreekt hun slaap natuurlijk ook. Uiteindelijk moet je doen waar jij je als moeder goed bij voelt, maar persoonlijk zou ik de nachtvoeding afbouwen. Als ze er niet meer op slaapt om snachts nog wakker te worden, wordt het misschien ook wel makkelijker om haar zelfstandig te laten slapen.
6 maanden geleden
Onze kleine man sliep vanaf ongeveer 4 maanden op zijn eigen kamer. Alleen als hij ziek was, sliep hij af en toe bij ons. Wel was hij nog minimaal 1 a 2 keer per nacht wakker. Voor voeding en weer lekker verder slapen.
De laatste 7 weken slaapt hij wel bij ons. Hij gaat goed slapen in z'n eigen bedje, maar wordt rond 22.00 wakker en is in paniek en slaapt alleen verder tussen ons in. Sinds vorige week ineens al 3 nachten dat hij ineens weer doorslaapt in zijn eigen bedje.
Dus, ondanks dat ik bijna begon te geloven dat ik hem iets slechts aan het aanleren was, ik blijf het gevoel hebben dat hij ons gewoon nodig heeft en vanzelf wel weer een keer in zijn eigen bedje blijft slapen.