3 Reacties
5 maanden geleden
Volg.. ons zoontje bijt momenteel ook heel erg, niet uit boosheid maar gewoon zomaar, wij denken door zijn kiezen... Hier helpt ook niets, Ik ben altijd snel genoeg maar mijn man heeft allemaal bijplekken van hem🙈
Wat sneu van je dochtertje.. heel vervelend ook.. helaas geen tips :(
5 maanden geleden
Heeft mijn dochtertje ook even gedaan tijdens de borstvoeding, geen pretje kan ik je vertellen 😂
Ik heb toen iedere keer tegen haar gezegd op serieuze toon: Nee, bijten mag niet dat is niet lief, zachtjes doen met mama. En dan gaf ik een bijtring of iets en zei hier mag je wel op bijten. Dat heeft hier geholpen en nu bijt ze nooit meer eigenlijk. Wie weet helpt het bij jullie ook!
5 maanden geleden
Kan je er achter komen waarom hij bijt? Zijn het idd tandjes of is het boosheid/frustratie? Als het tandjes zijn kan je idd een bijtring geven. Het kan ook zijn dat hij zich nog niet goed kan uiten en dus maar letterlijk van zich af bijt. Misschien wilde hij aandacht, of het speeltje waar zijn zus mee speelde of was er iets anders dat hem frustreerde. Dan kan je wel een bijtring geven, maar dan mis je de behoefte van je kind. Ook bijten is een fase en ook daar groeien ze weer over heen gelukkig