7 Reacties
één jaar geleden
Hier ook een kleintje (over 2 weken 1 jaar) die niet tijgert en kruipt. Trekt zich ook nog nergens aan op. Kan nu sinds een week zelfstandig gaan zitten vanuit buiklig. Dat scheelt een hoop frustratie bij haar. Verder komt ze redelijk van haar plek. Vraag me niet hoe, maar er is beweging. Wij krijgen wel tips van de fysio en dat geeft mij wel meer rust. Ik had ook wel echt zorgen, maar ben stiekem wel blij om te lezen (ook al in een andere topic) dat onze dochter niet de enige is.
één jaar geleden
Ikzelf was een billenschuiver en ben er heel goed uitgekomen! Motorisch nu juist heel sterk en nooit ergens mee achter gelopen, dus hoeft helemaal niks te zeggen gelukkig 😊
één jaar geleden
Mijn oudste was een billenschuiver, ging pas lopen toen ze 22 maanden was, maar is motorisch ook prima ontwikkeld. En toen ze 2 was kon ze al praten als een driejarige.
Heb er laatst ook nog dit artikel over gelezen, misschien stelt dat je wat gerust:
Billenschuiver - Kinderfysio Kikkersprong https://kinderfysiotherapiedekikkersprong.nl/wp-content/uploads/2016/09/Billenschuiver1.pdf
één jaar geleden
Onze zoon is bijna 1 jaar en schuift denk ik al een maand of 3/4 op z'n billen!! We proberen kruipen wel te stimuleren, maar hij ziet de noodzaak er niet van in. Komt op z'n billen ook overal waar ie wil zijn. Sinds 2 weken trekt hij zich nu overal aan op en kan ook zelfstandig gaan staan als ie zich aan iets kan vasthouden. Met onze hulp zet ie ook al wat stapjes. Het is een vrolijke kerel die hartstikke goed ontwikkelt, dus ik heb het tijgeren en kruip stuk losgelaten.
één jaar geleden
Hier ook een billenschuiver, sinds een maandje, hij is nu bijna 11 maanden. Hij tijgert soms ook een klein stukje, maar komt sneller vooruit met billenschuiven, dus dat heeft zijn voorkeur. Zelfstandig gaan zitten lukt sinds 2 weken. Verder ook heel vrolijk en hij kan al een paar woordjes zeggen, dus maak mij niet zoveel zorgen. Hij probeert zich ook op te trekken en wil graag samen stukjes lopen. Komt vast goed, ieder doet het op zijn eigen manier.
één jaar geleden
Yes, ik was er een en mijn beide dochters ook. Oudste loopt nu juist erg voor op haar motoriek!