6 Reacties

4 jaar geleden

Mijn zusje heeft het gehad. En was positief getest, dus heeft ze het geërft van (waarschijnlijk) mijn vader. Ik heb het weer niet en mijn hele leven een goede HB waarde. Volgens mij met de uitslag wordt je gewoon wat sneller geholpen ipv dat ze zeggen dat het nog niet nodig is. Ze kreeg inderdaad ook ijzerinfuus. 🤷🏼‍♀️

4 jaar geleden

Ik heb alfa 1 thallasemie met cikkelceltrait maar van beide de lichte vorm. Mijn HB is gelukkig wel goed maar een andere waarde MCV juist laag. Dit betekend dat ik kleine rode bloedcellen heb en dus minder goed zuurstof vervoer. Ze hebben mij eerst ijzertabletten voorgeschreven maar door de hb-patie gaat dat dus niet werken. Ik moet gewoon zo door blijven gaan en HB houden ze in de gaten

4 jaar geleden

Ik heb ook sinds mijn geboorte alfa thallasamie.ze kunnen er niks aan doen, bij mijn laatste bloedonderzoek was mijn hb 5,1 dus erg laag en voel me ontzettend moe.. ik ben bijna 15 weken . Mijn eerste dochter is ook geboren met alfa thallasamie met spoedkeizersnee met 36 weken .tijdens zwangerschap heeft zij 2 bloedtransfusies gehad dat werdt via mijn buik in haar lever gegeven en 3 na de geboorte.

4 jaar geleden

Hier ook bij alle 3 zwangerschappen laag hb. Mocht hierdoor ook niet thuis bevallen en waarschijnlijk deze keer dus ook niet. Ik wordt misselijk van de supplementen dus dat is voor mij geen optie aangezien ik al 10 weken met extreme misselijkheid op bed heb gelegen en blij ben dat dat nu eindelijk de betere kant op gaat. Gister weer opnieuw geprikt en hb gaat steeds verder achteruit. 1e waarde 5,6, toen 5,4, daarna 5,2 en gister dus al 5.0 en andere waardes schijnen nu ook aan de lage kant te zijn. Ik wordt vanmiddag gebeld door m’n verloskundige voor een doorverwijzing naar de gynaecoloog. Ik ga er vanuit dat ik een ijzerinfuus ga krijgen. Dit heb ik ook bij ons 2e zoontje gehad met 40 weken zwangerschap. Ben toen met 42 weken bevallen maar een ijzerinfuus schijnt minimaal 3 weken nodig te hebben om opgenomen te worden door je lichaam dus het kwam voor mij toen al te laat. Ik ben blij dat er nu eerder actie wordt ondernomen wat ik hoop stiekem nog ontzettend op een thuisbevalling.

4 jaar geleden

Reactie op An-1991

Hier ook bij alle 3 zwangerschappen laag hb. Mocht hierdoor ook niet thuis ...
Beide zoontjes trouwens ruim over de uitgerekende datum. 1e zoontje 40+5 en 3650gr 2e zoontje 42 weken en 4750gr (hele flinke jongen 😅) Dus het heeft bij mij verder geen effect gehad op de kindjes

4 jaar geleden

Oooh heftige verhalen allemaal. Ik ben echt benieuwd wat hieruit gaat komen. Krijg je dan nadat ze erachter komen dat je thallasemie hebt sneller een infuus of doen ze dan nogsteeds moeilijk en hebben ze liever dat je ijzer inneemt? Ik ben de laatste tijd super moe en met 2 kindjes in huis is het soms echt zwaar om alles te combineren plus werk