9 Reacties
2 maanden geleden
Misschien interactieve boekjes? Zoals flapjesboekjes of kiekeboe boekjes?
Onze jongste leest het liefst de hele dag door boekjes, dus tips voor een momentje creëren heb ik helaas niet voor je 😅
2 maanden geleden
Hoi hoi, ik werk veel met kinderen/boeken en in de bibliotheek.
Waar ik aan denk is zoekboek. Zoals iemand al noemde is 'de gele ballon' van charlotte dematons heel tof. Heeft je zoontje ook bepaalde interesses zoals boerderij oid? Dan zou je daar zoekboeken van kunnen uitzoeken ik de bieb. Kinderen tot 18 jaar zijn gratis lid.
Sowieso is het misschien leuk om heel vrijblijvend ('mama wil even kijken') met hem naar de bieb te gaan. Mocht hij dan zelf ergens interesse in hebben, wees dan vooral héél enthousiast en zeg dat hij dat boek mee mag (ookal is het qua niveau misschien te jong of oud, boeiend).
Als je wil (voor)lezen thuis, ga dan zelf ook eens een boek lezen. Geef het goede voorbeeld, ook al is het een krant/tijdschrift/Donald duckje. Zeg dat jij even gaat lezen en leg iets voor jou én hem klaar. Dwing hem verder niet, maar maak hem nieuwsgierig door gewoon niets te doen eigenlijk.
Wat je ook nog kan doen is voorlezen/samenleven met zijn knuffel(s). Dan betrek je die erbij, wie weet wordt hij dan ook nieuwsgierig! Succes, en onthoud: lezen is leuk en hoort leuk te zijn/blijven. Als het niet lukt, gewoon weer eens proberen 👐🏻🌸
2 maanden geleden
Bedankt voor de tips! Ik heb de twee boeken opgezocht en ga ze bestellen. Zelf gaan lezen is inderdaag ook een goed idee! Misschien lukt het hiermee om het wat meer te stimuleren.
Bedankt allemaal 😄.
2 maanden geleden
Ohja, nog iets vergeten! Leg jouw en vooral de boeken van je zoontje op grijphoogte. Dus ergens waar hij zelf gewoon heel makkelijk bij kan. Desnoods ergens op de grond. En zet ze staand neer zodat je van alle boekjes goed de voorkant kan zien. Dat trekt veel meer aan(dacht) dan dat hij alleen de ruggen vd boeken ziet. 👐🏻
2 maanden geleden
Mijn zoontje is ook heel erg actief. Ik lees graag ‘s avonds boekjes met hem, zodat hij rustig wordt voor hij naar bed gaat. Als hij er geen zin in heeft, neem ik soms zijn favoriete knuffel en lees ik het verhaaltje voor aan de knuffel. Dan komt hij kijken en probeer ik zijn aandacht te houden :)
Ik zou beginnen met kleine boekjes, zoals “Beer, waar ben je?” https://www.bol.com/be/nl/p/beer-waar-ben-je/9200000094344341/?Referrer=ADVNLGOO002008J-S--9200000094344341&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD5OnmOE9MZpgq2-FqfVHzCwcfCm4&gclid=EAIaIQobChMIs8jj4cGsiAMVQGxBAh0sPgdWEAQYASABEgI_2vD_BwE#modal_open.