20 Reacties
één jaar geleden
Ik heb een aantal boekjes met groot contrast speciaal voor jonge kindjes om te kijken. Ik ben alleen niet zo goed in het verzinnen van verhaaltjes daarbij.
Dus als ik meer zin heb in een verhaal vertellen, pak ik een verhaaltjes boek. Dan kan ik daar ook stemmetjes, toonhoogte, volume etc bij doen en dat is ook leuk.
Ik heb een boek met versjes, "Raad eens hoeveel ik van je hou", Dikkie Dik en zo nog wat verhalen.
En de ene keer zit hij bij mij op schoot en kijken we samen in het boek, de andere keer zorg ik dat hij mij kan aankijken om op die manier mijn gezicht goed te zien.
één jaar geleden
Wij lezen ook soms voor uit de boekjes die we als cadeautje kregen.
En kinderen mogen gratis lid worden van de bieb, dus daar wat baby-boeken gehaald: en stoffen boekje met contrasten en 'ik ben zo blij dat je er bent' en dan zoals het boek ook doet z'n benen aaien, neus aanraken, etc. En de bieb zorgt dat babyboekjes worden gewassen/schoongemaakt 👍
één jaar geleden
We lezen elke avond voordat ze naar bed gaat een boekje voor. Ze krijgt eerst de fles, dan doen we haar slaapzakje aan en gaan we lezen. Na het verhaaltje gaat ze naar boven haar bedje in. Zo hebben we al flink wat boekjes versleten haha:
- floddertje (mijn favoriet)
- nijntje
- dikkie dik
- we hebben een sprookjesboek
- Jip en Janneke
- raad eens hoeveel ik van je hou
- vosje
Tijdens tummy time zetten we het boekje ‘baby ziet’ voor haar neer. En dan vertel ik haar wat voor vormen en kleuren er op de bladzijde staan.
één jaar geleden
Hoi!
Even een oud topic oprakelen. Hoe gaat het bij jullie met het voorlezen nu onze kindjes allemaal ongeveer 1 jaar zijn?
Ik voel me soms zo tegen de muur praten als ik voorlees. 😂 Mijn zoon klimt over me heen, mept het boek dicht, wringt zich in allerlei bochten en begint vaak ook nog wat ongedurig te gillen. Ik krijg weinig aandacht met mijn boekje. 🥲
Ik hou stug vol omdat onze leefwereld erg Spaanstalig is, en dit een moment is waarop ik Nederlands voorlees, maar het voelt vaak zo zinloos, haha.
één jaar geleden
Ons meisje vindt "lezen" echt geweldig, maar zij dicteert het tempo. Ze houdt zelf het boekje vast, wijst van alles aan en slaapt zelf de pagina's om. Verhaaltjes met veel tekst zijn daarom niet leuk, veel plaatjes wel. Soms missen we dan een stuk van het verhaal, ach 🤷🏻♀️ Zij vindt het echt fantastisch, ze heeft ook echt haar favoriete boekjes waar ze helemaal enthousiast van wordt zodra die tevoorschijn komen. Fantastisch, toch?
één jaar geleden
Reactie op Ryrywire
Ons meisje vindt "lezen" echt geweldig, maar zij dicteert het tempo. Ze hou ...
Zo gaat het hier ook. Echt genieten! Één van de leukste activiteiten om samen te doen vind ik het!😍
één jaar geleden
Voor de duidelijkheid, bij onze dame is ook niet elk boekje een groot succes hoor.
Zijn er bij jullie kinderen bvb dieren die ze echt fantastisch vinden? Misschien helpt het om een boekje met veel plaatjes daarvan te laten zien? Ik probeer gewoon een beetje mee te denken :)