26 Reacties

3 jaar geleden

Achh bij mij is t juist dat ze te klein is. Heb al opmerkingen gehad over dat ik zo te zien niks heb gegeten tijdens de zwangerschap en dat ze uitgehongerd is. Ik heb het gewoon genegeerd.. wat doe je eraan. Sommige mensen denken gewoon niet na bij wat ze zeggen

3 jaar geleden

Op de eerste opmerking zou ik trots zijn, ze hééft het ook super goed gehad in jouw buik. Jij hebt haar maar mooi 4,5 kilo laten groeien vanaf een eicel en een zaadcel. Op de tweede opmerking zou ik dan ook zeggen: mooie wangetjes he ze heeft het goed gehad in mamas buik. En je niks van de chocolade opmerking aantrekken want die slaat nergens op. Mijn zoon was 3860 en 51cm, maar wel met vooral bolle hamsterwangetjes…

3 jaar geleden

Wat kunnen mensen vervelende opmerkingen maken. Je kunt er ook niets mee. Laat je niet uit het veld slaan. Leg t naast je neer. Hier bij geboorte 4080 en ca. 52 cm. Ik heb soortgelijke dingen gehoord. Ik ben gewoon trots op war voor mooi meisje we hebben gemaakt punt. :-)

3 jaar geleden

Ik zou keihard reageren met iets als “Echt? Gaan we nu al fatshamen?” of “Wat mij betreft niet nodig om haar nu al te beoordelen op uiterlijk” of “zou je dit ook zeggen als ze je zou begrijpen?” maar denk vooral het eerste! Ik heb bij mijn nichtje gezegd “ohh ze heeft jouw neusje” en kreeg terug “ik wil niet dat mijn kind vergeleken wordt”, schrok me de pleures want ik bedoelde het lief (en het is écht zo), maar bleek gevoelig te liggen. Maakte zoveel indruk dat ik het NOOIT meer heb gedaan en mijn zus heb gebeld om die tip te geven.. Vond het wel tof hoe mijn schoonzus zo duidelijk opkwam voor haar kind!!

3 jaar geleden

Bedenk me nu; kreeg zelf ook opmerkingen over mijn zoon toen hij wat ouder werd, mixkindje en geboren met HEEL veel haar, “wat een kanon”, “zo dan die kan al bijna naar de kroeg met die bos” vond ik prima, maar ook “hij is helemaal niet zo bruin” of “weet je zeker dat dit uit jou komt want hij heeft niks Nederlands”, “hoeveel Nutella heb jij gegeten in je zwangerschap?” of “hij lijkt wel een mocrootje” Op huidskleur/etniciteit zei ik standaard “Dit is de eerste en laatste keer dat je hem vergelijkt in huidskleur”, soms kreeg ik een “stel je niet aan is een grapje”, en dan zei ik gewoon “ik meen het heel serieus en het is niet grappig. Als het je niet lukt om je racistische grapjes voor je te houden nodig ik je graag pas weer uit op zijn tiende verjaardag en mag je deze opmerking recht in zijn gezicht maken, hoop dat dit duidelijk genoeg is” en dan zei mijn man iets van “iemand nog thee?” en veranderde het onderwerp naar wat luchtigs Jouw kind, jouw grenzen tot zij ze zelf kan aangeven ❤️ Wat voor jou goed voelt om te doen is goed!

3 jaar geleden

Ik vrees dat die mensen van me te horen krijgen dat ze hun bek dicht mogen houden. 😂 maar we gaan t zien. Mijn bolle koekie en ik ben trots dat ze t zo goed doet!

3 jaar geleden

Pfff… met hou je bek 😂 Nee, geintje. Onze eerste dochter was 4,2kg bij de geboorte en inderdaad lekker welvarend zag ze eruit. Ik kan mij nog voor mij halen 😍 Ik zei dan altijd, dat heet welvaart. Waar bemoeien mensen zich mee. Hou maar in jouw achterhoofd (het is nooit goed) Het heeft helemaal niks te maken met wat jij hebt gegeten oid. Ik vond het ook wel fijn, ze kunnen zeker in die begin fase wel tegen een stootje 😘 Niet onzeker worden door die niet zegende opmerkingen 💛

3 jaar geleden

Ik maak altijd een kut opmerking terug. Zo zei mijn ex man toen ik net twee dagen bevallen was en hij mijn oudste twee dochters kwam brengen om hun zusje te bekijken; Zo die buik van je na een bevalling ben ik niet gewend (bij onze kids was ik eigenlijk direct helemaal plat) Waarop ik zei ach beter een buik dan ongelukkig in een relatie. Zijn huidige vriendin kon bijna der lachen niet inhouden en ik was blij dat mijn vriend op dat moment niet aanwezig was 😂😂

3 jaar geleden

Wauw! Dat mensen echt denken dit te kunnen zeggen.. en het nog doen ook! Heel bijzonder. Ik zou me zeker niet druk maken. Jouw kindje is perfect zoals ze is! ❤️🫂

3 jaar geleden

Wij hebben ook al een aantal keer opmerkingen gehad over dat ze er fors uit ziet. Is vooral omdat ze niet heel lang is maar vooral lekker bol. Het ligt echt aan de toon en de persoon wie het zegt. Is toch juist heerlijk zo’n bolle toet en kleine spek armpjes. Als je daar stomme opmerkingen over maakt… Wij noemen onze dochter ook spekkie of bolle kuiken 🤣🤭..

3 jaar geleden

Gut, de mensen gaan over van ongegeneerde opmerkingen over de buik maken (te dik, te dun, te dit, te dat) naar opmerkingen over de baby? Ik kijk er nu al naar uit 😂

3 jaar geleden

Ohh wij zijn nu juist blij dat ze bol word en spekkies krijgt! Vinden dat zo schattig. Hoort ook gewoon een beetje bij een babytje hoor. En hoe mooi is het dat jij jou baby zo een lekker huisje hebt gegeven dat ze zo goed gegroeit is!

3 jaar geleden

Reactie op Keesje309

Gut, de mensen gaan over van ongegeneerde opmerkingen over de buik maken (t ...
Hahah shit!!😂😂 Hoe vaak ik nu al de vraag gehad heb of het er echt maar 1tje is.. JAHAAAA ECHT MAAR 1!! 🫣😅

3 jaar geleden

Haha eerst de opmerkingen over de buik als: is het geen tweeling? En ook wat heb je een bescheiden buik ?? 🤔 En nu ze geboren is: wat is ze klein! Ik had ze niet zo klein hoor. Groeit ze wel goed? Ze was 3020 gram bij de geboorte. Mijn andere 2 dochters waren ook klein en fijn, dat heb je met een Indiase man. De baby's zijn gewoon wat kleiner dan Hollandse baby's 😄

3 jaar geleden

Wij krijgen dit soort opmerkingen ook wel (behalve van de chocola) maar ik ben er juist trots op dat hij het blijkbaar zo goed heeft gehad in m'n buik. Ben echt trots dat hij het zo goed doet, vind het alleen jammer dat hij zo kort maatje 50 aan kan 🙈 en ik weet dat mensen die dit zeggen het ook echt niet verkeerd bedoelen en helemaal gek op hem zijn, dus dan maakt het me niet uit of ze hem groot of klein vinden

3 jaar geleden

Bedankt iedereen. Er staan wat goede comebacks in voor de volgende keer en inderdaad..het is nooit goed. Het lijkt erop dat vanaf het moment dat je zwanger bent iedereen denkt dat ze alles kunnen zeggen (bij mij ook; weet je zeker dat je geen tweeling krijgt?) En nu dit.. Thanks voor de reacties!

3 jaar geleden

Reactie op Motherload

Bedankt iedereen. Er staan wat goede comebacks in voor de volgende keer en ...
Indd die van de tweeling is ook zoooo bloed irritant!! Dat mensen t durven te zeggen hè

3 jaar geleden

Wanneer mensen zeiden; weet je zeker dat t er geen twee zijn? Reageerde ik de laatste tijd met; ja zeker weten! T zijn er zelfs drie 😅. En dan liep ik door, lachend want die verbijstering op hun gezicht is echt top. Ik had een enorme naar voren groeiende buik met daarin maar 1 kindje hoor. Maar een groot kindje en veel te veel vruchtwater! Ik ben nu nog aan t bedenken wat ik ga antwoorden op opmerkingen als; zo! net een peuter etc. Maar denk echt dat t iets wordt als hou je bek. Ligt veel te gevoelig zoiets met al die hormonen in je. Je hebt verdorie zo hard gewerkt om dit mooie kindje op de wereld te zetten, mensen moeten dan lekker stil zijn en hun commentaar voor zich houden hoe grappig ze t ook bedoelen! 😊

3 jaar geleden

Oh god, ik heb me voor dit topic niet gerealiseerd dat de opmerkingen na de bevalling niet stoppen. I am so not ready. Ga me mentaal maar klaarmaken voor de eeuwige strijd om mijn grenzen😅

3 jaar geleden

Mijn kleine is geboren met 36,3 en woog ruim 3200 en was 49 cm, dus best behoorlijk voor dat termijn, ik heb veel de vraag gekregen of het termijn wel goed ingeschat was en inderdaad bolle toet, flinke baby, zwaar, had je je eens moeten bedenken als ie tot 40 weken was blijven zitten etc. Ik geef iedere keer het antwoord, ook nu nog: is een echte Bourgondiër net als mama en hij vond mijn gekookte eten gewoon lekker! 😁. Daarmee was het dan snel af!