11 Reacties
één jaar geleden
Ja hier een gekregen avent sterilisator, als je kleine wat ouder is, en gewoon goed drinkt, dan is steriliseren helemaal niet zo nodig. Maar heb het bij een periode van spruw intensief gebruikt. Is absoluut aan te raden tov uitkoken. Al is het maar besparen van energie. 5 minuten magnetron vs een grote pan op 100 graden krijgen.
één jaar geleden
Ik gebruikte 1 cm water in een grote pan, en dan een metalen stoommandje. Deksel erop. Daar deed ik dan alles in, als het water kookte, om het te stomen.
Zo weinig water kookt super snel.
één jaar geleden
Ik heb de eerste paar weken in pannetje uitgekookt. Daarna bijna nooit meer..
één jaar geleden
Ik heb het nooit gemist. De eerste 4-6 weken wil je toch eigenlijk niet kolven, en daarna is je baby groot genoeg dat je in principe niet hoeft te steriliseren. Dus dan doe je dat alleen voor het eerste gebruik en eventueel bij spruw. Wij hebben een Quooker dus dan was uitkoken nog steeds praktisch net zo snel op het fornuis als in de magnetron en nu had ik een lekker grote pan waar bijna alles in 1x in kon. Dus ik zie de meerwaarde van een sterilisator niet zo, je moet dat ook weer ergens laten in je keuken. 🤷🏼♀️
één jaar geleden
Dank voor jullie reacties!🤗 Dan neig ik toch naar eerst proberen in een grote pan, zoals ik ook deed met de flesjes van onze 1e zoon, mocht ik het dan toch vervelend vinden kan ik altijd nog 1 kopen..
Wij hebben ook een hele grote pan waar alle onderdelen in 1 x in passen dus opzich is dat wel te doen en gezien het ook geen maanden lang hoeft..
één jaar geleden
Heb ik wel gedaan. Zo eentje voor in de magnetron. Zeker als je melk gay bewaren dan is het wel goed om deze zo schoon mogelijk te bewaren. Invriezen vertraagt de bacterie groei maar stopt het niet. Er komt een moment waarop je dat ding steeds minder gaat gebruiken. Je kindje wordt weerbaarder en zal op een gegeven moment ook van alles van de vingers aflikken etc en dan wordt het op een gegeven moment wel vreemd om alles te steriliseren terwijl je kind dat doet. Maar zeker die eerste maanden zou ik dat persoonlijk wel doen. Ik heb zelf voedingswetenschappen gestudeerd en de microbiologie lessen hebben me wel alert gemaakt op wat wel belangrijk is.
Nog een voordeel van zo’n sterilisator is dat het goed heet wordt waardoor de flesjes gemakkelijker droog te krijgen zijn. 5minuten in de magnetron en klaar. Even op een schone hydrofiele doek leggen… ik vond het ideaal. Iedereen zo z’n ervaringen hoor.
één jaar geleden
Niet zo duurzaam, maar ik heb een verpakking van die medela sterilisator zakken voor in de magnetron gekocht. Zitten er 5 in, en je kan ze iets van 15 of 25x gebruiken en ik gebruikte ze ook wel eens wat vaker dan dat omdat ik vergat af te strepen. Ik vond het fijn dat het niet nog weer een ruimte innemend apparaat was, en het gaat wel sneller/sneller droog dan uitkoken. Qua frequentie kolfde ik de eerste weken niet. Tijdens het kolven voor de oefenflesjes steriliseerde ik 1x per dag, toen ik met 4 mnd weer ging werken ben ik vrij snel naar 1x/week over gegaan. En nu (hij is inmiddels een jaar) steriliseer ik het eens in de 2-3 weken.
één jaar geleden
Ik zou dat pas kopen, wanneer aan de borst niet lukt en je gaat kolven.
Bv duurt even voor het goed op gang is en vraag en aanbod goed zijn afgesteld. Geef je zelf die tijd ook.
Alle spullen kun je tegenwoordig bestellen en heb je soms zelfs dezelfde dag thuis. Kont wel goed!