Hey Hey
Ik krijg vaak te horen dat broekjes met voetjes lastig en ongemakkelijk zijn voor de baby’tjes, dat ze door het optrekken van hun beentjes dan in de knoop komen te zitten.
Best broekjes voorzien en sokjes aandoen (gaan ze de sokjes dan niet uitstampen?) in plaats van broekjes met voetjes?
Een pyjama heeft toch ook aansluitende voetjes…?
Wat denken jullie?
Ik heb voor de eerste eigenlijk nooit broekjes gebruikt met voetjes eraan. Eventueel kun je de sokjes over de broek trekken dan blijven ze ook vaak wat beter zitten. Maar over het algemeen bleven hier de sokken sowieso wel aan.
Ik kreeg als tip nooit broekjes met sokjes eraan aan te schaffen, omdat de ene baby langere benen heeft dan de ander. Maat kan dan goed zijn, maar omdat die voetjes eraan zitten kun je hem dan niet oké optrekken
Ik had bij mijn zoontje altijd pakjes met voetjes. Hij is wel in de winter geboren, maar ik vond ze ideaal. In 1 kledingstuk heb je alles. En als pyjama heeft hij zulke pakjes heel lang gedragen.
Ook niet handig als je je kindje wil dragen in een daarzak/ doek. Dan zijn de pijpen vaak te kort waardoor het gaat knellen. Je kindje zit namelijk met opgetrokken knieeen. Een maat groter kan dan wel een oplossing zijn.