57 Reacties
3 jaar geleden
Sorry maar moet niet gekker worden.. ik ben hou mijn kleine man graag nog even baby, het gaat al zo hard
3 jaar geleden
Reactie op 1990jessica
Sorry maar moet niet gekker worden.. ik ben hou mijn kleine man graag nog e ...
Ach ieder zn ding toch :). Poepluiers is gewoon niet mijn lievelingsdeel van een baby hebben. En ik denk dat het op termijn juist ook fijn is voor mn zoontje dat hij in ieder geval weet dat er ook een andere optie is dan in je luier poepen.
3 jaar geleden
Reactie op Lampies
Ach ieder zn ding toch :). Poepluiers is gewoon niet mijn lievelingsdeel va ...
Ik kan niet geloven dat baby's dit snappen en naar mijn idee hebben ze het al zwaar zat met hun sprongetjes
3 jaar geleden
Reactie op 1990jessica
Ik kan niet geloven dat baby's dit snappen en naar mijn idee hebben ze het ...
Zoals ik zei, ieder zijn ding. Ik denk dat dit het beste is voor mijn baby. Jij denkt dat niet. Je kent je eigen baby beter dan ik, dus als het niks voor jullie is dan vooral niks mee doen.
3 jaar geleden
Reactie op Mrtv
Interessant ! Mag ik vragen hoe je dit gaat doen (als) je weer gaat werken? ...
Volgens mij kun je beginnen wanneer je wilt hoor! Op dit moment doe ik ook maar wat, maar er is een boek (baby op het potje) en dat ga ik lezen om er hopelijk wat handvatten uit te krijgen.
Als ik weer ga werken gaat hij 3 dagen naar de opvang. Ik ga hen ook vragen hem bij verschonen even boven potje te houden. En anders is hij 4 dagen per week thuis met mij of zn vader dus dan doen we het sowieso.
100% bzc zou inderdaad lastig te combineren zijn met werk want dan moet je altijd bij je baby zijn en nooit een luier om doen. Maar ik denk dat we uit deze light versie ook al genoeg gaan halen.
Vind het zelf gewoon vreemd om een baby eerst te 'leren' dat je je behoefte doet in een luier en dan tegen de tijd dat ze daar aan gewend zijn moet je ineens gaan trainen dat het ergens anders moet. Daarom wil ik vanaf het begin ook de andere optie aanbieden. Zoon lijkt er blij mee, net weer een grote plas op het potje!
3 jaar geleden
Reactie op Nootje1
Voor wie is dit fijn? De baby of ouder? #waargaatdewereldheen
Dat vraag ik me dan weer af van wegwerpluiers..
Zoals ik al zei, ieder zn ding. Ik ga er vanuit dat iedereen hier (net als ik) doet wat je denkt dat het beste is voor je kind. Deze methode is juist heel erg gericht op op je kindje en zijn signalen en behoeften inspelen. Maargoed als je dat anders ziet is dat ook prima, alleen niet echt waar ik om vroeg in mijn openingspost.
3 jaar geleden
Ik heb er wel al hier en daar over gelezen, en de ambitie om dit te gaan doen. Maar ik ben er ook nog wel echt door overweldigd. Ook omdat ik het lastig vind voor me te zien in de praktijk, mijn zoon poept vaak tijdens een voeding. Ik zie niet hoe ik dat dan moet opvangen in een potje. Vooral omdat ik echt nog niet herken dat hij dit gaat doen voor dat hij poept. Met borstvoeding voel ik er toch ook niet heel veel voor om zonder luier om een voeding te geven. Als je een flesje geeft zou je je kindje op het potje kunnen zetten zonder luier en dan kunnen voeden. Maar met drinken aan de borst lijkt me dit erg lastig.
3 jaar geleden
Reactie op D_Primrose
Ik heb er wel al hier en daar over gelezen, en de ambitie om dit te gaan do ...
Ja ik probeer het ook niet te streng te doen. Alle poep en plas op het potje is winst, maar alles wat in de luier belandt is ook oke.
Ik geef ook borstvoeding en mn zoontje poept ook vaak tijdens de voeding. Maar ik ga echt niet tegelijk met een potje zitten klooien, dan zou ik niet meer kunnen genieten van dat momentje samen. Wat ik wel doe is ene borst, verschonen+potje en dan andere borst. Waar hij eerst vaak poepte tijdens de tweede borst, doet hij dat nu soms op het potje.
Kwam er net tijdens verschonen ook achter dat ik eigenlijk al een tijd niks op zn piemel leg tijdens verschonen. Eerst plaste hij de boel nog wel eens onder, maar sinds t potje heeft hij dat niet meer gedaan. Dus dat doekje erop is alweer uit mn systeem.
3 jaar geleden
Wow! Lieve mensen.. Baby’s hebben vanuit hun natuurlijke instinct dat ze niet in hun eigen ontlasting willen/moeten liggen. Wij mensen hebben bedacht dat het makkelijker is en ons minder tijd en moeite kost als we het opvangen voor een tijdje en dan verschonen. Eigenlijk is het dus abnormaal om een luier om te doen. Maar onze kindjes wennen er aan en moeten het dan weer opnieuw leren (dat doen we tegenwoordig vaak als ze 2 a 3 jaar zijn)
Tuurlijk is het in deze tijd ondenkbaar, er is gewoon geen tijd voor.. maar raar of “te veel verwachten van een baby” is het eigenlijk helemaal niet.
Het is ook niet voor niks dat kinderen vroeger met een jaar al zindelijk waren. Want in een luier van hydrofiele doek (die ze daar vroeger voor gebruikten😜) voelde je alles zitten en waren ze het gauw zat. De luiers van nu zijn daar gewoon veel te goed voor, want alles wordt heel erg goed opgenomen.
3 jaar geleden
Wat een reacties echt, alsof je je kind mishandelt 😅. Ik heb er zelf eigenlijk geen moment over nagedacht dat dit een optie zou zijn! Deze reactie voegt dan ook niks toe voor jou haha, sorry. Maar veel succes en ik zou het leuk vinden als je ons op de hoogte houdt van hoe het gaat!
3 jaar geleden
Ik heb hier nog nooit van gehoord! Ik weet eigenlijk ook niet beter dat een baby helemaal nog geen controle heeft over zijn of haar sluitspieren of de ontlasting op te kunnen houden