11 Reacties

één jaar geleden

Wij doen dit ook! Als ik weg loop is het gelijk huilen maar als ik er even bij blijf zitten gaat het goed. Toen we hier mee startte zaten we er ook echt meer dan een uur bij. Het werd steeds een beetje korter en de laatste weken zit ik er nog maar 5 minuten bij en dan slaapt ze. Het erbij zitten is als het zo lang duurt soms erg zwaar. Maar ik hoop voor je dat het snel beter gaat!

één jaar geleden

Werkte hier erg slecht. Heb ook twee andere kinderen rondlopen maar ik was rustig 2 uur bezig en mevrouw bleef maar grapjes uithalen. Weglopen werkte hier beter, hoewel het eigenlijk ook niet mijn voorkeur had. Dan sliep ze binnen 5 minuten. Misschien werkt het sneller als je de stoel op een plek in de kamer zet waar je kindje je niet direct kan zien zodat het minder afleidend is maar ze wel weet dat je er bent? Maar al met al zijn alle slaaptrainingen op hun eigen manier slopend. Goed dat je ermee bezig bent en er zoveel liefde en aandacht in stopt. Succes en hopelijk wordt het snel beter 🍀

één jaar geleden

Uit interesse; wat doen jullie op de stoel? Ga je een boekje lezen? Doen alsof je slaapt? Of maak je wel gewoon contact met je kind? Ik ben benieuwd hoe dit er praktisch uitziet..

één jaar geleden

Wij hopen op dit punt te komen, want tot nu toe wil hij onze hand vasthouden totdat ie slaapt. 😅 Het is zwaar, maar het voelt wel goed en liefdevol om ze zich zo veilig te laten voelen. Al hoop ik dat hij dit steeds wat minder nodig heeft haha. 😅

één jaar geleden

Reactie op Seppe88

Uit interesse; wat doen jullie op de stoel? Ga je een boekje lezen? Doen al ...
Eerste avond alleen gezeten en vooral gefocust op rust uitstralen en hem neergelegd wanneer hij ging staan. Tweede avond luisterboek opgezet met 1 oordopje in en hem weer neerleggen bij het staan. Nu de derde avond 1 oordopje in met muziek en weer neergelegd. Verder geen geluid, ook geen shh ofzo. Moet wel zeggen bij het neerleggen (buikslaper) strijk ik wel vaker even over rug en billen heen als contact momentje. Morgen ga ik de stoel een stukje verplaatsen, de muziek vandaag was wel fijn, denk dat ik dat morgen weer doe.

één jaar geleden

Ik heb het ook gedaan met de tips van “eindelijk slapen”. Ik vond het ook pittig, maar het in slaap voeden was echt vreselijk en ik had nu het idee dat ik iets kon doen waar ik me prettig bij voelde. Ik probeerde vooral naar m’n gevoel te luisteren en als ik echt het idee had dat hij overstuur was dan pakte ik heb even kort op. En dan tot dat ik het “zuchje” van ontspanning hoorde. Dan weer in bed. Ging hij natuurlijk weer huilen maar dan niet meer zo overstuur. Heeft hier twee weken geduurd en toen ging het best wel goed. Sindsdien is het alleen maar beter gegaan! Ik ben vooral blij dat het bij mij paste en ik had in ieder geval niet het idee dat ik hem maar aan z’n lot overliet alleen in z’n kamer. Dus dat is ook waar je naar moet luisteren denk ik. Neem de methode als leidraad maar volg ook je gevoel. Ik hoop dat het voor jullie ook beter gaat worden!

één jaar geleden

Reactie op Seppe88

Uit interesse; wat doen jullie op de stoel? Ga je een boekje lezen? Doen al ...
Ik zat gewoon met m’n ogen dicht in het donker. Soms ook wel een uur haha ja bizar ik kan het me ook niet goed voorstellen. En dan deed ik soms geruststellende dingen zeggen als “shhh” “lekker slapen” “er is niks aan de hand mama is hier”

één jaar geleden

Hier gaat ze echt niet slapen als er iemand in de kamer is. Weglopen werkt veel beter, desnoods een (paar) keer terug als ze hard huilt.

één jaar geleden

ik leg me er op een matrasje naast, werkt perfect hier. binnen 15 min is ze altijd weg… ik heb ergens gelezen dat je best ook zelf kan liggen, dan doen ze dat na, gaat prima hier, hoewel ik soms ook weleens zelf in slaap durf vallen binnen de 10 minuten, maar ok das minder erg… 😀

één jaar geleden

Geen tip voor een andere methode, maar wel een andere tip die bij ons echt verschil maakte. Wij hebben het bedje verplaatst. Voorheen keek ze richting de deur en zag ze ons weglopen. Het koste ons 1-1.5 uur om haar in slaap te krijgen. Nu staat haar bedje zo dat ze ons niet de deur ziet dichtdoen en is het ineens goed. Wellicht heb je het al geprobeerd; dan heel veel succes en ik hoop dat het snel over is voor jullie.

één jaar geleden

Dat werkt hier helaas niet want onze man vindt het maar al te gezellig. Ik heb vooral geleerd om het niet gezellig te maken, min 2-5 minuten laten huilen en dan even een kleine troost door een knufje te geven en een aai over zijn bolletje, dat werkt hier het allerbeste en slaapt hij het snelst