16 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb sinds 2 weken ook veel jeuk. Maar enkel op borstkas, op/rond borsten, armen en bovenbenen.
Ik ben naar de huisarts geweest. Mijn alkalische fosfatase bleek na bloedonderzoek verhoogd, maar dat zou normaal zijn. De andere lever waren oke, dus mijn huisarts schreef zalf voor en vond het zo voldoende. Vrijdag toch even de gyn gebeld en zij wil mijn galzouten morgen nog checken (weer bloedonderzoek), dat had de huisarts blijkbaar niet aangeduid/was ze vergeten aan te duiden. Normaal weet ik morgenavond de uitslag en verdere aanpak al. Ik zal dat dan hier ook posten.
3 jaar geleden
Ik kreeg bij 36 weken klachten van cholestase, 36+3 hogere bloeddruk en ben met 37 weken ingeleid vanwege combi van die 2. Zou zeker even bellen morgen hoor!! Sws krijg je medicatie voor de jeuk wat voor mij echt een uitkomst bood. Sliep nml echt slecht door de jeuk onder mn voeten en handen. S6!! Hoop dat het meevalt voor je!
3 jaar geleden
Nee zeker bellen! Jeuk vooral in laatste paar weken kunnen erg gevaarlijk zijn.
Ik heb mijn vorige zwangerschappen cholestease gehad. Bij de eerste ingeleid met 38 weken en bij de tweede met spoed bij 35 weken.
Dus zeker bellen en even bloed prikken.
Ik werd vanochtend ook wakker met jeuk aan de handen, dus ik mag zo ook even bloed tappen. Is al de 5e keer ofzo deze zwangerschap maar vinden ze geen probleem.
Je hebt cholestease in 2 vormen. Een milde versie en gevaarlijke versie. Als je galzuren boven de 100 zitten is dit gevaarlijk voor de baby.
Zitten ze daaronder zullen ze het in de gate houden. Al denk ik dat je met je termijn wel ingeleid gaat worden dan. Maargoed even afwachten. Hopelijk is het gewoon normale jeuk 馃槈
3 jaar geleden
Dank jullie wel voor de reacties! Heb gisterenavond toch VK even gebeld, ze belde net terug dat ik vanmiddag even langs de gynaecoloog moet, die zal dan wrs het bloedprikken aanvragen. Ik hoop dat t meevalt! Thanks voor het meedenken en jullie advies, ik blijf het moeilijk vinden om 'zomaar' de verloskundige te bellen. Voel me al snel zo'n overbezorgd /hypochondrisch persoon, komt denk ik ook omdat ik zelf ook in de gezondheidszorg werk.
3 jaar geleden
Reactie op CarmenL94
Dank jullie wel voor de reacties! Heb gisterenavond toch VK even gebeld, ze ...
Hahaha, herkenbaar. Ik werk ook in de zorg dus ik snap heel goed wat je bedoeld maar we verwaarlozen onszelf teveel. Ik heb het ook pas gezegd toen ik daar op controle was hoor....
Ben benieuwd, laat je het weten?
3 jaar geleden
Reactie op CarmenL94
Galzuren zijn niet verhoogd gelukkig! Dus geen cholestase. Maar mijn bloedd ...
Oh wat fijn! Wie weet daalt je bloeddruk nu wel weer.
3 jaar geleden
De bloeddruk bleef hoog. Ook eiwitten in de urine. Dus ik kwam voor cholestase en ben uiteindelijk met pre eclampsie naar huis gegaan 馃檲. Omdat ik verder geen klachten heb mag ik naar huis en word ik morgen ingeleid. Super spannend maar ook zoveel zin om de kleine eindelijk te ontmoeten!
3 jaar geleden
Reactie op CarmenL94
De bloeddruk bleef hoog. Ook eiwitten in de urine. Dus ik kwam voor cholest ...
Oh jeetje! Moest het gewoon zo zijn. Heel veel succes morgen 馃槝
Ik ook geen galzuren, dus moet wachten tot zondag voor mijn inleiding 馃檲
3 jaar geleden
Reactie op CarmenL94
Fijn dat de uitslag bij jou goed was! Wachten tot zondag duurt een eeuwighe ...
Ja zeker nu met die jeuk erbij echt vreselijk om dan nog te wachten tot zondag. Slaap al zo slecht. Aan ene kant lekker want ben nu 37+1. Dus wat dat betreft paar daagjes langer is natuurlijk beter voor de kleine. Maar mijn hoge bloeddruk zit op het randje. Grote baby, lekker aan het drukken down under. Had het niet erg gevonden hoor 馃檲