16 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb sinds 2 weken ook veel jeuk. Maar enkel op borstkas, op/rond borsten, armen en bovenbenen.
Ik ben naar de huisarts geweest. Mijn alkalische fosfatase bleek na bloedonderzoek verhoogd, maar dat zou normaal zijn. De andere lever waren oke, dus mijn huisarts schreef zalf voor en vond het zo voldoende. Vrijdag toch even de gyn gebeld en zij wil mijn galzouten morgen nog checken (weer bloedonderzoek), dat had de huisarts blijkbaar niet aangeduid/was ze vergeten aan te duiden. Normaal weet ik morgenavond de uitslag en verdere aanpak al. Ik zal dat dan hier ook posten.
3 jaar geleden
Ik kreeg bij 36 weken klachten van cholestase, 36+3 hogere bloeddruk en ben met 37 weken ingeleid vanwege combi van die 2. Zou zeker even bellen morgen hoor!! Sws krijg je medicatie voor de jeuk wat voor mij echt een uitkomst bood. Sliep nml echt slecht door de jeuk onder mn voeten en handen. S6!! Hoop dat het meevalt voor je!
3 jaar geleden
Nee zeker bellen! Jeuk vooral in laatste paar weken kunnen erg gevaarlijk zijn.
Ik heb mijn vorige zwangerschappen cholestease gehad. Bij de eerste ingeleid met 38 weken en bij de tweede met spoed bij 35 weken.
Dus zeker bellen en even bloed prikken.
Ik werd vanochtend ook wakker met jeuk aan de handen, dus ik mag zo ook even bloed tappen. Is al de 5e keer ofzo deze zwangerschap maar vinden ze geen probleem.
Je hebt cholestease in 2 vormen. Een milde versie en gevaarlijke versie. Als je galzuren boven de 100 zitten is dit gevaarlijk voor de baby.
Zitten ze daaronder zullen ze het in de gate houden. Al denk ik dat je met je termijn wel ingeleid gaat worden dan. Maargoed even afwachten. Hopelijk is het gewoon normale jeuk 馃槈
3 jaar geleden