38 Reacties

3 jaar geleden

Ik zou het niet aanraden om ze zonder dopje in te vriezen. Ik weet niet of het heel erg kwaad kan maar better safe than sorry denk ik

3 jaar geleden

Ik was nog vergeten te zeggen dat ik ze lucht dicht maak met huishoudfolie. Misschien dat dat nog verschil maakt. Anders maar naar de apotheek voor nieuwe spuitjes 🥴

3 jaar geleden

Ik was nog vergeten te zeggen dat ik ze lucht dicht maak met huishoudfolie. ...
Ik zou morgen nieuwe halen bij de apotheek! Daar zijn ze ook een stuk goedkoper! Had er laatst 20 met dopjes voor 1,85

3 jaar geleden

Reactie op shadowfoxx

Ik zou morgen nieuwe halen bij de apotheek! Daar zijn ze ook een stuk goedk ...
Dank je! Ik ga het eens vragen morgen 😃

3 jaar geleden

Dit gewoon doen en dan niet geven als voeding maar lekker in het badje doen 🤗

3 jaar geleden

Reactie op Longstoryshort

Dit gewoon doen en dan niet geven als voeding maar lekker in het badje doen ...
Goeie! Ik ga die hele kostbare eerste milliliter echt niet weggooien 🤭🤭🤭

3 jaar geleden

Hi dames. Wat is de reden om voor de bevalling te beginnen met colostrum afkolfen? Wanneer doe je het?

3 jaar geleden

Reactie op shadowfoxx

Ik zou het niet aanraden om ze zonder dopje in te vriezen. Ik weet niet of ...
Waarom zou dit niet kunnen?

3 jaar geleden

Hi dames. Wat is de reden om voor de bevalling te beginnen met colostrum af ...
Als de mogelijkheid bestaat dat je kindje om wat voor reden dan ook bijgevoed zal moeten worden na de geboorte. Het vergroot ook het vertrouwen in jezelf, als in, zien dat je je eigen kindje kunnen voeden. En je leert je borsten beter kennen. Klinkt misschien gek maar is echt zo. J weet hoe ze 'werken'. De meesten beginnen rond 37 weken, bij mij kwamen al wat druppels die ik kon opvangen vandaar dat ik wat eerder ben, maar maak er nog geen hele kolfsessies van haha. Je kunt hier over alles vinden op internet. Bijvoorbeeld bij La Lech League. 🥰

3 jaar geleden

Er zijn ook veel moeders die moedermelk in een ijsblok houder invriezen en daarna in diepvrieszakken doen in de vriezer. Wellicht kan je de vk om advies vragen

3 jaar geleden

Reactie op CarolineLynnLouise

Er zijn ook veel moeders die moedermelk in een ijsblok houder invriezen en ...
Dank je. Ga het daar ook even na vragen. Ik las inderdaad een tijdje terug ook zo iets hier op het topic. Wat jij zegt

3 jaar geleden

Ik denk dat het wel kan. Evt even het forum van la lech league raadplegen op fb. Die vrouwen hebben er veel kennis van

3 jaar geleden

Reactie op Ineke12

Ik denk dat het wel kan. Evt even het forum van la lech league raadplegen o ...
Ik heb helaas geen Facebook meer. Anders had ik mn vraag inderdaad daar gesteld 🤭

3 jaar geleden

Kun je gewoon naar de apotheek gaan en om die spuitjes vragen? Of moet dit via de huisarts of verloskundige?

3 jaar geleden

Reactie op npj1986

Kun je gewoon naar de apotheek gaan en om die spuitjes vragen? Of moet dit ...
Ja je kan het gewoon kopen. Maar helaas zijn niet alle apotheken zo voordelig. Bij ons had de ene ze niet op voorraad en de andere vroeg er een vermogen voor! Heb er een paar gehaald zodat ik voorlopig verder kan. Maar wat een gedoe zeg

3 jaar geleden

Ja je kan het gewoon kopen. Maar helaas zijn niet alle apotheken zo voordel ...
Oh wat stom. Zou je zoiets niet online kunnen kopen bij een drogist ofzo? Ik moet eerst maar eens opzoeken wat t precies voor spuitjes moeten zijn en hoeveel je dan het best kunt invriezen

3 jaar geleden

Reactie op npj1986

Oh wat stom. Zou je zoiets niet online kunnen kopen bij een drogist ofzo? I ...
Ja dat kan. Ik had ze ook in eerste instantie online gekocht maar mn halve bestelling kwam niet mee 😂 Dat is gewoon pech natuurlijk

3 jaar geleden

Borstvoeding bederft echt niet zo snel hoor, ik zou gewoon een folietje erom doen/ het in een bakje doen en het met een gerust hart geven hoor. Als ik deze keer moet bijvoeden dan krijgt hij melk van 16 maanden oud uit de vriezer (ik dacht dat ik niks had bewaard, kwam deze tegen, en blijft echt wel goed als het al die tijd bevroren is geweest 🤷🏼‍♀️). En anders ruik je het écht wel met opwarmen. Als ik zin heb ga ik volgende week wel een beetje vers proberen te kolven (ben dan 37 weken). Maar dat dopje maakt echt niet het verschil tussen goed blijven of bederven hoor, zeker niet als je het al zo snel weer gaat gebruiken.

3 jaar geleden

Reactie op Saskia__

Borstvoeding bederft echt niet zo snel hoor, ik zou gewoon een folietje ero ...
Bedankt voor je reactie 🥰 ik hoorde vandaag van een apothekersassistente dat zij ook het trucje met de ijsblokjes houder en ziplock zakjes gebruikt heeft. Ik denk, gebaseerd op alle verhalen van vrouwen met ervaring, dat het inderdaad meevalt. Bij ontdooien ga ik zoals je zegt ruiken, en ik hou me consequent aan goed de handden wassen, en borsten schoon houden voor en na het kolven. daar bij is al het opslag materiaal is verder nieuw en per stuk verpakt. 👍 Het moet ook binnen 24 uur worden ingevroren dus spaar ik een dagje op, en dat spuitje gaat de vriezer in.

3 jaar geleden

Reactie op Longstoryshort

Dit gewoon doen en dan niet geven als voeding maar lekker in het badje doen ...
In het badje doen?