5 Reacties
茅茅n jaar geleden
Ik deel je mening over dat straffen op deze leeftijd geen zin heeft. Ik denk dat het stuk oorzaak en gevolg en daaruit leren nog niet voldoende ontwikkeld is en de impulsen die erbij komen ook nog niet onderdrukt kunnen worden.
Ik probeer op gedrag dat ik niet wil zien, om dat inderdaad te negeren. Bijvoorbeeld in de stopcontacten zitten (wel afgeplakt natuurlijk).
Alleen sommig gedrag moet ik dan wel wat mee, bijvoorbeeld dat hij mijn bril telkens van m'n neus pakt of de kat achterna gaat.
Overigens lijkt hij "nee" wel te begrijpen, alleen doet daar nog niks mee.
Dus ja! Heel lastig. Wie weet heeft iemand wel DE tip haha.
茅茅n jaar geleden
Reactie op LiekeG
Ik deel je mening over dat straffen op deze leeftijd geen zin heeft. Ik den ...
Daarom probeer, soms moet je inderdaad echt wel ingrijpen. Maar als ze iets laat vallen van haar stoel bv krijgt ze geen reactie en ruim ik het later op. Als ze flink eet moedig ik dan weer enthousiast aan 鈽猴笍.
茅茅n jaar geleden
Ik pak alles weg wat ze weg gooit. Dus als ze eten op de grond gooit laat ik het liggen tot ze klaar is met eten. Meestal is het gooien van eten een goede indicatie dat ze klaar is met eten 馃槄
Ook als ze bijvoorbeeld haar speen of waterfles gooit pak ik het op en leg ik het even weg. Een paar minuten later is ze het spelletje weer vergeten en krijgt ze haar speen of fles weer als ze daar behoefte aan heeft.