7 Reacties

10 maanden geleden

Hier zijn geen vaste activiteiten ofzo. Ja de dag begint, ontbijt, zus naar school, ergens lunch en naar bed. Zus halen en dan ergens weer avondeten en naar bed. Daartussen is het vooral meedraaien, spelen, knuffelen en naar buiten. Heb er geen vaste activiteiten in ofzo.

10 maanden geleden

Mijn dochter vindt in de winkelwagen zitten leuk, dus na het ontbijt gaan we dan ook vaak naar de AH. Al is het alleen voor een kleine boodschap. En dan ‘s middags even naar de speeltuin als het weer het toelaat. Ze is nu heel moeilijk met slapen, dus ik rij soms tussen de middag..😵

10 maanden geleden

Hier heel veel zelfgekozen spel. Binnen en buiten. Ook als het regent mag ze gewoon naar buiten (wil ze ook graag). Wij wonen in Zuid-Afrika, het is zomer hier op het moment dus we zijn ook elke dag de hele dag buiten. 's Middags tijdens de snack is meestal beetje het moment dat we boekjes lezen. Maar dat doen we ook tussendoor. Hoop dat het je vraag beantwoord aangezien je vraagt naar de routine in wakkertijden, anders kan ik de eet tijden er ook nog wel bij schrijven maar volgens mij zoek je dat niet 😀😉

10 maanden geleden

Dank voor de antwoorden tot nu toe. Ik merk dat ons zoontje het goed doet op het ritme van de opvang en dat is inmiddels wel aardig vast, los van z’n eigen variatie in slaap. Door die herkenbaarheid gaat het slapen daar ook goed. Ik vind het nog lastig om dingen te ondernemen aangezien m’n zoontje net stapjes zet en dus buiten vooral kinderwagen is en hij aardig ondernemend is dus binnen meer z’n gang kan gaan dan buiten of stil zitten in de auto of kinderwagen. Ik vraag me ook af of ik het echt dicht moet timmeren qua routine. Vandaar m’n vraag hoe anderen dat doen.

10 maanden geleden

Reactie op Margaret81

Dank voor de antwoorden tot nu toe. Ik merk dat ons zoontje het goed doet o ...
Ik zou het niet dicht timmeren. Daar heb je uiteindelijk jezelf mee als het anders is/wordt. Routine kan hem ook zitten in de volgorde van een uitje of activiteit. Zo is hier na het fruit altijd spelen. Na de middagdut altijd gelijk in de wagen om zus op te halen. Tijdens het koken even in de grondbox spelen. Dat soort dingen. En soms loopt het even anders. Dan gaan we boodschappen doen als we zus halen ipv na het wegbrengen. Ik ondertitel wel veel. Dus vertellen wat we gaan doen. Soms al een paar stapjes vooruit. Dan wordt het ook begrijpbaar en voorspelbaar uiteindelijk. Hier loopt ze aan de hand mee. Prima als ze dat even wil, maar we gaan ook weer in de wagen omdat dat soms gewoon even handiger is.

10 maanden geleden

Bij ons gaat het een beetje zo Wakker: schone luier, omkleden, tanden poetsen enz Ontbijt: + 15 min schermtijd (Miss Rachel of puzzel woordjes) Speelmoment: puzzelen/blokjes of voetballen 🤣 ze is daar gek op Snack Daarna speelt ze zelf nog een beetje Dutje Wakker: lunch Wandelen buiten of naar de supermarkt Snack Avondeten In bad/douchen Havermoutpap voor dat ze gaat slapen (ze accepteert geen flesje, en wordt anders wakker omdat ze honger heeft) tandenpoetsen Boekje lezen Slapen

10 maanden geleden

Ons leven (allebei onregelmatig werk) heeft weinig regelmaat en ritme, dus daar moet onze kleine in mee. Hij doet ook lekker mee door de dag bijna altijd op een ander tijdstip te starten. Maar globaal is het: Opstaan + aankleden Ontbijten (ene keer eerst brood, andere keer eerst fles melk) Een activiteit thuis Fruit eten Een activiteit buitenshuis Boterhammen eten Slapen Flesje melk met een tussendoortje Activiteit Avondeten Nog wat spelen Even tv kijken Naar bed Als activiteit doen we binnenshuis vaak iets creatiefs als verven of tekenen, iets sensomotorisch als kleien of voelbak met rijst, boekjes lezen, blokken spelen, keukentje spelen (nou ja alles erin en eruit halen), muziek maken en zingen. Sommige dingen vermaken we ons langere tijd mee, andere is een kwestie van een paar minuten. Activiteiten buiten verschilt van een boodschap doen, even naar de diertjes lopen, naar de schommel. Bezoek bij opa's en oma's. Soms wat groter door naar een binnen speeltuin ofzo te gaan of net wat.