51 Reacties

8 maanden geleden

Hier sinds deze week ook. Als ik het hier zo lees mogen we echt niet klagen qua hoeveelheid slaap, maar zo gewend aan een dame die normaal zonder moeite het klokje rond slaapt en sinds ze stopt 18 maanden is ineens elke paar uur huilend wakker is en het uitkrijst zodra je de kamer uitloopt. Gepaard met een baby van 15 weken (die daar natuurlijk ook op reageert) is het echt even heel heftig op het moment, ik weet soms echt even niet waar ik het moet zoeken.

8 maanden geleden

Pfff, ik sluit me aan bij deze groep. Gisteren 18 maanden geworden. En al 1,5 a 2 weken vroeg wakker met vlagen. Vandaag rond 4.30 uur wakker. Ben gesloopt!😅

8 maanden geleden

Zo fijn om dit te lezen. Gelukkig zijn wij niet de enige! Hier ook al 2 maanden ellende. Daarnaast ook nog erg ziek geworden. Daarnaast ben ik weer zwanger dus slapen is al ellende. Hopelijk ales snel voorbij

8 maanden geleden

Reactie op femm01

Zucht, jep wij hebben ook al 5 weken te maken met de slaapregressie (18 mnd ...
Had je bij je dochter tussen de 18 maanden en 24 maanden slaapregressies ook een lange tussenperiode dat het weer normaal was?

8 maanden geleden

Reactie op femm01

Zucht, jep wij hebben ook al 5 weken te maken met de slaapregressie (18 mnd ...
Heel erg herkenbaar!

8 maanden geleden

Jeetje zo herkenbaar. Onze zoon was altijd een hele goede slaper, maar wordt meerdere keren per nacht huilend wakker. Soms valt hij weer in slaap en soms niet. Overdag tijdens zijn slaapje, slaapt hij gewoon gerust 2,5 tot 3 uur. Het is een fase zeg ik dan tegen mijzelf en ooit gaat hij weer goed slapen. Maar ik denk inderdaad zoals hierboven benoemd dat het komt door alle ontwikkelingen. Iemand ervaring met een zoutkristal lamp. Zou dit helpen? Dat hij wat meer rust en veiligheid voelt?

8 maanden geleden

Reactie op SherryLuu

Had je bij je dochter tussen de 18 maanden en 24 maanden slaapregressies oo ...
Ja, maar bij mijn dochter duurde de regressies wel lang (meestal 8-10 weken). Voordat ik eindelijk dacht oh ze slaapt nu echt goed was ze 2,5 jaar

8 maanden geleden

Hier sinds een week elke ochtend om half 5 wakker en niet meer willen slapen 😴

8 maanden geleden

Na 2 weken merken wij wel dat het echt alweer een stuk beter gaat. Ze slaapt weer iets rustiger en komt zelf ook weer makkelijker in slaap als ze wel wakker wordt. Ze eet ook weer beter (vooral avondeten was de afgelopen weken echt een ramp), het lijkt erop dat we de ergste piek weer gehad hebben 🤞🏻

8 maanden geleden

Reactie op Ryrywire

Na 2 weken merken wij wel dat het echt alweer een stuk beter gaat. Ze slaap ...
Fijn dat het 'maar' twee weken was. Ze zeggen dat dat het minimum is en dat de piek meestal rond 3 weken is. Wij zitten nu op 2.5 week en het lijkt niet beter te worden :-(. Dat over het eten (en met name avondeten) is trouwens heel herkenbaar hier! Begon inderdaad tegelijkertijd! Ben echt blij als ik er minimaal iets inkrijg in de avond...

8 maanden geleden

Hier ook wel deels herkenbaar. Het slapen ging juist net weer een tijdje beter, maar hij wordt nu ook regelmatig in de avond of de nacht een keer wakker en dan is hij heel erg overstuur. Na een flesje of een knuffel of bij ons in bed liggen slaapt hij wel weer verder gelukkig. Zal wel bij deze fase horen dan? Soms slaapt hij ook opeens weer een hele nacht door. Gaat nogal wisselend dus.

8 maanden geleden

Iemand nog tips om een kind weer in slaap te krijgen? Bij ons wordt ze 1 uur wakker en slaapt met een beetje geluk weer om 06.00 😵 samen slapen wil ze niet

8 maanden geleden

Reactie op xJH

Iemand nog tips om een kind weer in slaap te krijgen? Bij ons wordt ze 1 uu ...
Nee. Ik ook zo vaak maar vanancht toevallig niet. Voor een keer. Het js echr de slaapregressie wat (ooit) zelf over moet gaan 😩😭

8 maanden geleden

Reactie op xJH

Iemand nog tips om een kind weer in slaap te krijgen? Bij ons wordt ze 1 uu ...
Nee dit is ook mijn grootste vraag. Wij zijn ook altijd minstens 1.5 uur bezig maar vaak ook 3 uur. Uiteindelijk lukt het me met wiegen maar dat is ook niet ideaal. Heb afgelopen nacht weer uit wanhoop weer geprobeerd bij ons in bed te leggen maar daar gaat ie evengoed niet slapen...

8 maanden geleden

Heel herkenbaar allemaal. Mijn zoon slaapt vaak wel verder bij mij in bed. Als ik hem in z'n eigen bed laar liggen, dan duurt het soms 2 uur voordat hij slaapt.. of niet meer en dan begint de dag al om 4.00. Ik ben zo bang dat ik hem een verkeerde slaapassociatie aanleer als ik hem elke keer in bed neem. Wat zouden jullie doen?

8 maanden geleden

Reactie op JufM

Heel herkenbaar allemaal. Mijn zoon slaapt vaak wel verder bij mij in bed. ...
Hier ben ik ook constant bang voor. Maar 3 weken lang halve nachten wakker zijn en vooral heel veel geschreeuw aanhoren, is ook slopend. Vooral wetende dat dit makkelijk nog 3 weken kan duren ... 😓

8 maanden geleden

Hier gister avond gewoon meteen bij ons in bed gelegd. Of ja, gestart in eigen bedje, maar rond 21.00 alweer wakker. Toen bij ons op de bank in slaap gevallen en zo bij ons in bed gelegd. Nog steeds best vaak wakker, maar dan half slapend een hand op z'n buik of rug en speentje zoeken, en weer doorslapen. Ipv huilend wakker worden en zo 2 uur verder zijn idd. Geen idee wat helpt, maar probeer elke keer maar weer iets uit. Ik ben niet zo bang voor slechte slaap associaties. Kleine man doet dit niet om me te pesten maar ben er van overtuigd dat hij dit doet omdat hij ons meer nodig heeft. En dan komt vast wel weer een periode dat hij beter gaat slapen. Is gewoon even doorbijten.

8 maanden geleden

Reactie op JufM

Heel herkenbaar allemaal. Mijn zoon slaapt vaak wel verder bij mij in bed. ...
Inderdaad, wat LiekeG ook al zegt, ik zou me in zo'n periode wat minder zorgen maken over slaapassociaties. Ik zou misschien niet elke avond uit voorzorg al meteen in je eigen bed leggen, maar het wel eerst even laten proberen. En als het dan niet lukt is het ook niet erg, dan mag je kindje leren dat jij er wel voor hem bent als het hem zelf even niet lukt, dat is toch ook alleen maar fijn?

7 maanden geleden

We dachten met een week klaar te zijn aangezien ze s nachts weer doorsliep. Nou wat een rot nacht..... Als vanaf 22.45 wakker. (nu 1.45) al verschillende keren neergelegd, er naast gezeten maar weglopen is wakker worden, nu flesje nummer 2. Ben er voor vannacht beetje klaarmee. Klok zal ook wel niet helpend zijn, overdag heeft ze ook niet geslapen

7 maanden geleden

Reactie op IkPien

We dachten met een week klaar te zijn aangezien ze s nachts weer doorsliep. ...
Het gaat hier ook zeker beter dan toen het pas begon maar wij zijn er ook niet! Pas 1 nacht echt doorgeslapen. Verder ben ik al blij als ie t bij kort ontwaken houdt en ik m na even knuffelen neer kan leggen (ipv 3 uur, 2 flessen, veel geschreeuw en vechten tegen slaap)