51 Reacties

7 maanden geleden

Waren er bij jullie al “voortekenen”? Mijn kind is vandaag 18 maanden. Merk nog weinig alleen dat ze koppig is en snel geïrriteerd. Ben benieuwd zodat ik me geestelijk kan voorbereiden 😅

7 maanden geleden

Reactie op Mrtv

Waren er bij jullie al “voortekenen”? Mijn kind is vandaag 18 maanden. Merk ...
Nee, hier begon het echt van de een op de andere dag. Hij sliep een maand heel goed (voor zijn doen) en ineens begon 'ie een nacht herrie te schoppen 😂. Ging ook vrijwel meteen gepaard met heel slecht eten. Inmiddels zijn we 4.5 week verder. Hoewel het zeker beter gaat, zijn we er nog niet. Vooral nu de klok vooruit is gegaan, is het in slaap vallen lastig. Maar, gelukkig bij lange na niet zo lastig als de eerste 3 weken....

7 maanden geleden

Hier komt ze lastig in slaap en rommelt het elke nacht. Gelukkig valt ze vaak snel wel weer in slaap zonder dat we eruit hoeven. Dan hoor ik 1 of 2 huiltjes en slaapt ze toch weer verder. Andere nachten troost ik haar en krijgt ze een klein flesje. Overdag slaapt ze niet langer dan een uurtje.. Bij onze zoon was het hele malen erger 😅, dus helemaal Prima zo

7 maanden geleden

Hier ook al ongeveer 2 weken giga gezellige nachten 🫣. Zodra ze in bed wordt gelegd gaat ze heel hard huilen. Even troosten en daarna weggaan eindigt ook in een mega dramatische driftbui. Uiteindelijk geeft ze het dan wel op maar fijn is het niet. En dan hebben we het nog niet over de nachten. Ook hier beland ze eigenlijk wel vaak tussen ons in nu. En dan eerst koprollen maken en springen want als je dan toch eenmaal wakker bent 🫠…. Hopelijk is deze fase snel voorbij maar voor nu vind ik dat kleine lichaampje weer naast me in bed wel heel fijn weer. Ookal heb ik soms ineens een kopstoot tegen mijn neus 🤣

7 maanden geleden

Reactie op Queenie97

Hier ook al ongeveer 2 weken giga gezellige nachten 🫣. Zodra ze in bed wor ...
Wij gaan ook wel vaak gewoon bij haar zitten. Gewoon naast haar bedje. En dan wanneer ze rustig gaat liggen en (bijna) slaapt sluipen we weg.

7 maanden geleden

Reactie op Lynne88

Wij gaan ook wel vaak gewoon bij haar zitten. Gewoon naast haar bedje. En d ...
Heel vaak geprobeerd maar dat werkt gewoon niet. Ze heeft precies door wanneer we weggaan. Als ze slaapt dan is ze ineens na klein half uurtje weer huilend wakker en begint het riedeltje weer opnieuw 🫠. En ineens slaapt ze wat vaster. Maar dan in de nacht begint het weer haha. Het is even uitzitten vrezen we 🤣

7 maanden geleden

Reactie op Queenie97

Hier ook al ongeveer 2 weken giga gezellige nachten 🫣. Zodra ze in bed wor ...
Hahaha zo herkenbaar. Hier ook blauwe neuzen van de kopstoten. In zijn bedje of ernaast zitten is krijsen. In ons bed 1 klierfestijn ;) Maaaarrrr hij kan ineens superveel woordjes zeggen sinds deze week en het is ineens een echt peutertje geworden. Dus echt wel een sprong. Wij hebben het al 6 weken gehad, maar ik merk dat hij nu beter begint te slapen

7 maanden geleden

Reactie op femm01

Hahaha zo herkenbaar. Hier ook blauwe neuzen van de kopstoten. In zijn be ...
6 weken. Dan hebben we hier 3 down, 3 to go. Pfff... Moeder is meervoud van moe toch 🥱 Hier was ook een dubbele oorontsteking aanwezig. Een paar dagen goed slapen. En nu alweer 2 nachten drama.

7 maanden geleden

Reactie op femm01

Oh hier ook ineens heel veel aan het praten en leren ja!

7 maanden geleden

We hadden even een rustig weekje, maar vanavond was het weer heftig 😅 weet niet zeker of het nou door de zomertijd komt of dat we nog steeds in de slaapregressie zitten, maar ook echt enorme sprongen vandaag! Ze heeft de hele dag super lief met haar baby zusje gespeeld en geknuffeld, ze ging ineens voor het eerst rechtop staan zonder zich ergens aan vast te houden/op te trekken, en toen de kat brokjes ging eten zei ze ineens "eten voor poes". Dat het 3 uur duurde voordat ze eindelijk sliep neem ik wel voor lief vandaag 🥹

7 maanden geleden

Reactie op femm01

Ja soms staan de tranen in mijn ogen van die kopstoten 🤣. Ik merk hier ook dat ze verbaal ineens sterker wordt. Voorheen zei ze echt niks anders dan mama voor alles en nu krijgt alles zijn eigen woorden. Gisternacht kwam ze tussen ons in en toen lag ze naast me. Ging ze lachen en zei ze haha hoiiii!! Moest echt uitkijken dat ik niet gigantisch hard ging lachen 🤣. Ik weet gelukkig van de oudste dat die slaapregressies over gaan maar de jongste die kan me er wat van zeg man oh man 🫣.