5 Reacties
vorige week
Dit hadden wij vroeger ook, we waren 3 dagen het land door aan het crossen om iedereen maar te kunnen zien.
Wij hebben na de komst van de eerste besloten het niet meer te doen. We gaan alleen nog eerste of tweede kerstdag naar mijn ouders. Met mijn schoonouders vierden we dan oud&nieuw of een andere dag om gezellig samen te zijn.
Nu de meisjes hier wat ouder zijn gaan we oudejaarsdag naar de schoonfamilie waar nog meer achternichtjes/neefjes zijn van rond dezelfde leeftijd.
Ik denk dat niemand er van geniet als je drie dagen verplicht gezellig moet doen, maar ondertussen het hele gezin compleet overprikkeld is.
vorige week
Jullie doen er goed aan om te kiezen wat het beste is voor jullie en jullie kinderen. Als je er tegenop ziet omdat je kinderen er oververmoeid van raken zou ik zeggen: niet doen.
Het is niet jullie plicht om het anderen naar de zin te maken.
Lekker doen waar jullie je goed bij voelen!
4 dagen geleden
Wij gaan 1e kerstdag naar mijn schoonzus en '3e kerstdag' naar mijn ouders. Bij allebei gaan op tijd weer naar huis (30 minuten en 5 minuten rijden) zodat de kindjes, 9 maanden en 3 jaar, rond 19:30 en toch uiterlijk om 20:00 op bed liggen.
Zijn we toch even geweest en geen drama met slapen.
4 dagen geleden
Mijn kant van de familie hebben mijn ouders 4 kleinkinderen (en de 5e onderweg) waarvan de oudste nu 7 jaar is. We vieren het dus overdag, diner is niet echt te doen met deze leeftijd. Toen ze allemaal nog iets jonger waren hebben we dat nog wel gedaan, dan aten we vroeg en namen we de kindjes daarna lekker mee naar huis. Nu beginnen we vroeg en doen we een echt uitgebreide lunch samen.
Kerstavond doen we dan alleen met het gezin, wel uitgebreid koken maar vooral niet ingewikkeld of 3 uur aan tafel moeten zitten, en als er iemand moe is is dat dan ook helemaal prima.