737 Reacties
één jaar geleden
Wij zitten er ook midden in. Onze zoon is ook echt snot verkouden en hij slaapt sinds 2 dagen niet, tenzij jij bij ons op de borst ligt. We slapen enorm slecht en dit is pas nacht 2…..
hoe gaan we dit volhouden?😭
Heeft er toevallig al iemand is neusspray gebruikt bij een verkoudheid? We gebruiken nu zoutoplossing druppels, maar ik vind zo’n spray een beetje spannend om te gebruiken. Je spuit natuurlijk met best wat kracht die zoutoplossing naar binnen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op Samantha-89
Wij zitten er ook midden in. Onze zoon is ook echt snot verkouden en hij sl ...
Ik gebruik de spray en het neus zuigertje werkt super! Sterkte daar!
één jaar geleden
Reactie op esmeralda1987
Ik gebruik de spray en het neus zuigertje werkt super! Sterkte daar!
Gebruik ik hier ook.
Vind het meevallen met watvoor kracht het naar binnen gaat. Ik vind het meer een puffje.
Ik laat dat goed “weken” en na een uur ofzo mer snotzuigertje. Of wattenstaafje als de snotje al zelf helemaal naar buiten komt.
één jaar geleden
Herkent iemand dit? Want ik weet t ook niet meer.
Zoontje is morgen 17! Weken.
Hij zit nu waarschijnlijk in sprong 4 (weet t wel zeker ) hij wordt dus 67x per nacht wakker. Hij huilt niet en wilt alleen drinken (borstvoeding) maar iedere x is het waarschijnlijk veel te veel want hoe kan je 5/6 x per nacht drinken dan zit je gewoon overvol, dus gevolg heel m’n bed vies. Maar niet drinken is janken, wie herkent dit ook?
één jaar geleden
Reactie op from2to3
Herkent iemand dit? Want ik weet t ook niet meer.
Zoontje is morgen 17! We ...
Ja! Alsof ik mijn verhaal lees.. vannacht van 12-4uur korte slaapjes van 10-30min, hard huilen en niet willen liggen.. uiteindelijk viel hij uitgeteld (op mij) in slaap. Na 10 min slapen alles ondergekotst🫠 daarna weer steeds willen drinken (aka wederom huilen) want honger
VRIEND
één jaar geleden
Nou de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Meneer kan ineens keihard schaterlachen en speelt anders. Bewuster. Ennnn hij slaapt overdag ineens langer dan 45 min 🥳🥳🥳 hou vol dames, het komt goed!
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op Freddie
Op den duur begin je toch er tegen op te zien om te gaan “slapen” (lees: 20 ...
Vreselijk 😞 slaapt m’n baby eindelijk weer beter, is m’n peuter elk uur wakker tot een uur of 3 😵💫
één jaar geleden
Reactie op alldressedupinlove
Ja! Alsof ik mijn verhaal lees.. vannacht van 12-4uur korte slaapjes van 10 ...
O moedeloos, gelukkig herkenbaarheid anders denk je nog dat je gek wordt.
Ik heb ook flesjes geprobeerd voor de extra maar meneer blijft komen hele nachten en blijft zuipen. Met gevolg hele bed iedere x nat.
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op dddi
Oh niceeee. Zo fijn dit te lezen. Heeft me hoop gegeven.
Hoelang heeft het ...
Nou die korte dutjes duurden al eindeloos haha maar extra gedoe rondom slapen enz wel dikke 2 a 3 weken.. zitten officieel nu op de helft vd sprong maar merk echt verschil! Hoop dat ie het volhoudt, dit geeft zoveel meer rust in huis
één jaar geleden
Reactie op esmeralda1987
Nou die korte dutjes duurden al eindeloos haha maar extra gedoe rondom slap ...
Ik hoop ook echt voor je dat die het volhoud. 😮💨
Hier morgen precies 2 weken sinds de sprong. Bedoel dus dat ik week 3nu in ga.
Is nogsteeds slaapjes van maximaal een halfuur.
En niet meer in slaap te krijgen. Wel sneller oververmoeid en krijsen daardoor.
Drinken nogsteeds beroerd. Vechten met de fles en huilen niet willen drinken. Ze kan het gerust 5uur lang volhouden zonder voeding 😅.
Nachten is vaak huilend wakler worden.
Echt joh. Het is watz
één jaar geleden
Hier overdag ook al tijden dat het slapen moeilijk gaat. Met geluk korte dutjes in eigen bedje of de kinderwagen, 30 minuten tot 3 kwartier max. Vandaag zelfs helemaal niet gelukt. Slaapt hij uiteindelijk op mij nog wel wat, maar ook dat vandaag niet veel. Avonden en nachten gaan vooralsnog gelukkig nog goed.
Verder vind ik het lastig herkenning in de sprongen te vinden. Heb de app van oei ik groei gedownload. De vaardigheden die hij laat zien herken ik wel duidelijk, maar de schema's van de sprong niet. Hij zou nu in sprong 3 moeten zitten (14 weken oud, 1 week voor uitgerekende datum geboren) en dan in de makkelijke vaardigheden fase. Maar hij is juist al dagen moeilijk en huilerig. Sprong 4 zou 9 januari moeten beginnen maar heb het idee dat hij al in die moeilijke fase zit ofzo. Nu is het voor elke baby anders natuurlijk maar ik herken het in elk geval niet overduidelijk
één jaar geleden
Wij hebben 2 weken HEL nachten gehad. Iedere keer na 30/45 min wakker. Ik heb veel boeken en tips gelezne van slaapcoaches en deze ook gevolgd. Maar wel steeds aangepas aan mijn dochter. Namelijk : niet uit bed halen snachts. (Wel wanneer ze krijste)
In het begin gaven we haar speen. We hebben dit afgebouwd door telkens wanneer ze in bed werd gelegd de white noise aanleggen met speen. Paar sagen later white noose zonder speen. We moesten nu endan naar boven. Nu hebben we al 2 super nachten. Ze valt in slaap ZONDER speen en zoekt deze niet meer snachts. Ik weet niet of het toeval is.
Maar de speen werd slaap associatie en 4 maand is ideaal om af te leren of af te bouwen!
Overdag het ritme aan houden. 1 u in de vm slapen 1,5-2 uren smiddags en namiddag 45 min. Rekening houdend met wakker tijden.