737 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Bloem169
Lijkt mij ook vrij veel eerlijk gezegd. Slaapgidsen geven bij 4mnd aan gem ...
Ja ik ben eerlijk gezegd niet zo van de “gidsen”. Ik wil hem ook echt niet wakker maken als die slaapt overdag, hij slaapt heel diep en wordt dan echt sacherijnig.
Het probleem is ook dat hij wel slaapt, in de nacht alleen om het uur wil drinken ( al slapend). Hij is niet klaar wakker ofzo. Waardoor m’n borst nu ook gewoon pijn doet van al dat gezuig . Hij slaapt ook bij mij in bed in een nestje omdat ik anders helemaal kapot ben. Nu ook nog heel erg verkouden, hoest en snot erbij.
Ik ga denk proberen hem vanaf vandaag in z’n bed te laten slapen misschien werkt dat 😵💫 en misschien gaat t ook weer ooit voorbij haha.
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op from2to3
Ja ik ben eerlijk gezegd niet zo van de “gidsen”. Ik wil hem ook echt niet ...
Zou hem overdag ook gewoon laten slapen denk ik.. m’n oudste heb ik nooit wakker gemaakt het eerst jaar, van geen enkel dutje en die sliep soms 5 uren overdag en in de nacht dan gewoon van 20.00-6.00 of iets langer, alleen tijdens sprongetjes soms wat onrustiger. De jongste begint nu ook langer te slapen overdag en slaapt op het kdv soms ook wel 5 uur totaal en trekt de nacht ook gewoon door (spookt soms wel in de avond maar doet ie ook als die 3 uur geslapen heeft)
VRIEND
één jaar geleden
Nou spronggedrag nu ruim een week achter de rug, is meneer heel de week verkouden en heeft zichzelf bij z’n oog gekrabt (bloed liep z’n oogje in 😢) waardoor die nu veel prut in z’n oog heeft en continu dicht plakt dus ja slapen gaat ‘s avonds weer top 😵💫 ennnn sprong 5 dient zich dit weekend aan volgens t schema 🤣
één jaar geleden
Hier gaat het vandaag overdag weer compleet ruk. Gaat altijd al wat moeizaam, hij doet vaak hazenslaapjes en meestal 1 langer slaapje tussen de middag. Maar is redelijk weg te leggen en maakt dan toch totaal wel genoeg uurtjes. Vandaag in totaal met moeite nog maar 1 uur geslapen. Wil alleen maar gewiegd worden en zodra ik hem weg leg is hij wakker en direct huilen. Begrijp er niks van waarom het nu weer slechter gaat. Is gisteren wel op de opvang geweest dus wellicht wat overprikkeld ofzo. Merk dat ik zelf nu ook gefrustreerd raakt, want kom geen seconde aan mezelf toe. En dan voel ik me weer schuldig dat ik wat bozig word.. 😢
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op from2to3
Ja dan slaapt die tenminste overdag goed. Tenminste iets.
Ja hier van de w ...
Nou daarom! Hier ineens 2 lange dutjes en 3e dutje werd geweigerd 🙃 kind is 4,5 uur wakker geweest pffff
één jaar geleden
Vraagje: ik weet niet of dit iets wat bij een sprong hoort maar is onderstaand verhaal herkenbaar voor iemand?
Mijn dochter is 18 weken en wil sinds een week niet meer in de kinderwagen, maxi cosi of draagzak. Eigenlijk gingen we standaard elke dag even naar buiten en dan sliep ze in no time en soms echt uren. Wij zijn al een hele week niet naar buiten geweest met haar omdat ze echt keihard moet krijsen tot ik haar weer optil. Speen werkt niet, na slaapje werkt niet, andere jas werkt niet, in de zon, uit de zon, in de wind, uit de wind, en aan het einde van haar wakkertijd ook niet. Het is vast een fase maar niet zo heel leuk om alleen maar binnen te zijn 😩
één jaar geleden
Reactie op Freddie
#teamiederhalfuurdezenacht
Sterkte ☹
Zit je nu in sprong 5?
Volgens mij waren wij gelijk uitgerekend (ik 4 september) maar wij zitten momenteel in een hele goede fase 🤞
Maar dat was ook net voordat hij sprong 4 inging en toen ging het zeer snel bergafwaarts.
Heb jij de app? Wanneer is bij jou de lastige fase van sprong 5? Dan kan ik mij vast voorbereiden haha 😂
één jaar geleden
Ik begrijp het niet. Als ik vertel aan mijn mama over sprongen slaapregressie zij kent dat niet. Zij heeft dat nooit meegemaakt dat wij om het halfuur of uur wakker waren 🥺 ons meisje slaapt al van dag 1 heel slecht. In die 5 maandne hebben we toch al 20 goede nachten gehad (6/7uren) maar toch dit maakt een mens kapot. Ik moet om 5 u opstaan om te gaan werken. Ik slaap smiddags 2/3 uren waardoor ik dus het huishouden verwaarloos. Hoe doet men dit? Tips