737 Reacties

één jaar geleden

Reactie op An_1992

Sterkte ☹ Zit je nu in sprong 5? Volgens mij waren wij gelijk uitgerekend ( ...
.

één jaar geleden

Reactie op Freddie

Ik begrijp het niet. Als ik vertel aan mijn mama over sprongen slaapregress ...
Groot verschil tussen kindjes hoor. M’n oudste had een week dat hij elke 45 min wakker was en gesust moest worden toen, deze spookt alleen in de avond en slaapt na z’n late voeding gewoon goed op enkele nachten na. En dat spoken in de avond deed de oudste juist nooit. Die begon pas als ik naar bed wilde 🥲

één jaar geleden

Reactie op Freddie

Mijn moeder reageert net zo. 'Dat kenden we toen niet hoor'. En 'kan ik me niet herinneren van jou vroeger, dat jij dat deed'. Kan me niet voorstellen dat ik altijd een voorbeeldige baby was haha. Al zal er vast soms veel verschil per baby zijn. Nu ik weer werk, snachts meerdere keren wakker ben moet ik straks ook in de weinige tijd die overblijft bijtanken. Huishouden zal hier ook meer blijven liggen gok ik. Ik zoek ook tips 😂

één jaar geleden

Reactie op Freddie

Je onthoudt ook niet alles hè. :D En ik weet dat mijn moeder ons ook gewoon heeft laten huilen destijds zodat we gingen doorslapen. Dus toen lagen we op een eigen kamer en hadden we waarschijnlijk al afgeleerd om te signaleren. Oftewel; dan merken ouders niks meer van hoe vaak de baby wakker wordt. Huishouden wordt hier ook verwaarloosd, mijn moeder komt er soms wel mee helpen. Misschien dat jij ook mensen om je heen hebt die een handje kunnen helpen? Oh en onze moeders hadden meestal ook geen baan, dat scheelt vrij veel in hoe laat je de dag begint enzo.

één jaar geleden

Reactie op Freddie

Dit is nummer 3 bij mij die slecht slaapt. Heb ergens het idee dat het door borstvoeding “komt” geef je borstvoeding of? M’n moeder zei, dat ik van het ziekenhuis kwam en heel erg huilde. M’n oma (schoonmoeder van m’n moeder) wist er wel raad mee : laat haar maar lekker huilen, 1 avond. Heel crue maar ik leef nog haha. En daarna sliep ik door.

één jaar geleden

Reactie op IdJvdK

Je onthoudt ook niet alles hè. :D En ik weet dat mijn moeder ons ook gewoon ...
Dit inderdaad. Mijn moeder zei ook dat wij vanaf dag 1 op onze eigen kamer lagen dus ik denk dat wij allemaal wat meer 'aan ons lot zijn overgelaten' om het maar netjes te benoemen dan de gemiddelde baby nu. En je vergeet zeker een heleboel. Zeker na een jaartje of 30. Ik kom hier al geregeld berichten van mezelf tegen van een week of 2 daarvoor dat ik al denk huh? 😂 Ik merk ook dat ik de ene keer veel positiever ben dan de andere keer, terwijl er misschien in de praktijk weinig veranderd is. Ik zei bijvoorbeeld hier 2 dagen geleden dat we in een hele goede fase zitten.. maar onze zoon begint nu al 2 weken savonds en snachts na bijna iedere cyclus uit het niets te huilen, dan geef ik hem snel zijn speen en slaapt hij weer 3 kwartier. De afgelopen 2 weken heb ik misschien in totaal 2 keer 3 uur achter elkaar geslapen, dus ik denk niet dat de gemiddelde persoon dat als 'een hele goede fase' zou omschrijven haha. Maar ik ben er inmiddels aan gewent, ben al lang blij dat hij gelijk weer in slaap valt en val zelf ook gelijk weer in slaap. Dus ik voel mij best uitgerust. We zijn dit weekend gestopt met de nachtvoeding om 23.00 en hij kwam de eerste nacht pas om 4.30 voor voeding en de nacht erna pas om 6.45.. 12 uur zonder voeding dus ik was zeer trots en ben erg blij dat hij dat nu blijkbaar kan. Dus ondanks dat hij (hopelijk) tijdelijk 10 tot 15 keer per nacht wakker wordt had ik schijnbaar het gevoel dat we in een hele goede fase zitten 😂 of op zijn minst gaan zitten binnenkort. Maarja wat ik probeer te zeggen, ik denk dat het bij heel veel mensen lang niet altijd goed gaat, maar 1. je vergeet het ook snel weer en 2. in het echt zeggen mensen dat niet snel want dan krijg je over het algemeen (vind ik) allemaal ongevraagd advies en 'slaapt die nu nog niet door blabla'.

één jaar geleden

Reactie op from2to3

Dit is nummer 3 bij mij die slecht slaapt. Heb ergens het idee dat het door ...
Nee geen borstvoeding. En wat je zegt heb ik nog gehoord. Maae ik krijg dit niet over mijn hart wegens mijn hoofd zegt hechting is belangrijker dan doorslapen…

één jaar geleden

Reactie op Freddie

Nee geen borstvoeding. En wat je zegt heb ik nog gehoord. Maae ik krijg dit ...
.

één jaar geleden

Reactie op IdJvdK

Je onthoudt ook niet alles hè. :D En ik weet dat mijn moeder ons ook gewoon ...
Ik moet om 5 u op om te werken. 12 u heb ik gedaan dan nr huis koken en eten. Ben ik redelijk moe dan is het kiezen tussen dutje of de was en de plas want om 16 u moet ik weer vertrekken tot 19 u

één jaar geleden

Reactie op Freddie

Ik moet om 5 u op om te werken. 12 u heb ik gedaan dan nr huis koken en ete ...
Ja dan zou ik dus een dutje kiezen. 😄 Verder helemaal eens dat de hechting en noden van je kindje boven (je eigen) slaap gaan. Ik weet trouwens niet waar je kleintje slaapt? Je kan je ook verdiepen in veilig samen slapen, dat zou jullie hele gezin aan meer slaap kunnen helpen misschien?

één jaar geleden

Reactie op IdJvdK

Ja dan zou ik dus een dutje kiezen. 😄 Verder helemaal eens dat de hechting ...
Wij hebben 2 maanden samen geslapen. Daarna in haar bedje in ging goed hoor tot die slaapregressie 🫠🫠

één jaar geleden

Reactie op Freddie

Wij hebben 2 maanden samen geslapen. Daarna in haar bedje in ging goed hoor ...
Maar dan kan je dat toch nu weer doen, totdat het weer beter gaat? Zou het jezelf vooral niet onnodig moeilijker maken. 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Reactie op IdJvdK

Maar dan kan je dat toch nu weer doen, totdat het weer beter gaat? Zou het ...
Die 2 maanden moesten we ieder uur/ 2 uur op staan. Voor ons geen oplossing. Was vooral voor mijn keizersnede die complicaties gaf. Het is een fase en we moeten er door.

één jaar geleden

Oh mama’s, ik ben zo moe. Mijn zoontje slaapt al sinds begin januari max 3 uur achter elkaar ‘s nachts, maar meestal 2 of 2,5. Overdag slaapt hij überhaupt amper, alleen korte dutjes. Ik ben begonnen met werken, waardoor ik best wat stress heb want ik sta aan de universiteit voor de klas met drie nieuwe vakken en amper tijd en energie om voor te bereiden (dat moet hier in je eigen tijd helaas), en mijn melkproductie loopt duidelijk terug, wat me ook weer stress oplevert. Mijn man geeft 34 uur les (ook exlusief voorbereidings- en nakijktijd), heeft een restaurant en doet een master. 🤯 Baby is veel ziek geweest sinds begin januari en ik zelf ook (Covid, luchtweginfectie, buikgriep..). We moeten hem nu meerdere keren per dag met een vernevelaar medicijnen toedienen. Ondertussen loop ik achter qua werk, is ons huis een puinhoop en heb ik het gevoel dat we hem niet de aandacht geven die hij verdient. 😢 Pffff

één jaar geleden

Reactie op Elenita

Oh mama’s, ik ben zo moe. Mijn zoontje slaapt al sinds begin januari max ...
Oh jeetje wat heftig 😔. Hoe oud is je zoontje nu? Hopelijk heeft het met de sprong/slaapregressie te maken en is deze moeilijke slaapfase gauw voorbij! 🤞 Is het een optie dat iemand je (tijdelijk) even helpt met wat dingen in huis? Of even een paar uurtjes op de kleine past? Dat je in deze lastige fase net even wat meer ruimte krijgt? Niet dat je vraagt om deze tips, het is alleen al even fijn je verhaal hier te kunnen doen natuurlijk, maar wie weet kan je net even wat hulp krijgen. Je moet er zelf niet aan onderdoor gaan!

één jaar geleden

Reactie op LCharlotte

Oh jeetje wat heftig 😔. Hoe oud is je zoontje nu? Hopelijk heeft het met d ...
Dank je wel voor je reactie, die alleen al doet me goed. 😊 We zijn sinds twee dagen begonnen met één avondvoeding poedermelk, om te kijken of hij dan wat langer slaapt. Ik begin namelijk te denken dat hij niet genoeg krijgt per eetmoment, waardoor hij zo vaak wil. Qua hulp hebben we mijn schoonouders (we wonen in het buitenland dus mijn ouders zijn helaas niet in de buurt), maar ik denk dat het voeden, kolven en niet slapen me vooral echt opbreekt. Want ook als hij op de opvang of bij mijn schoonouders is moet ik alsnog ermee bezig zijn dat hij genoeg melk heeft. Ik denk dus dat de kern bij de borstvoeding zit. Het was een drempel om aan poedermelk te beginnen want ik had graag de zes maanden helemaal borstvoedend volgemaakt, maar het is goed zo. Hopelijk helpt het combineren. :) Bedankt!

één jaar geleden

Reactie op Elenita

Dank je wel voor je reactie, die alleen al doet me goed. 😊 We zijn sinds t ...
Ik snap je keuze helemaal. Zelf heb ik er ook voor gekozen gedeeltelijk bv en kv te geven. Een tijd voordat ik weer moest werken heb ik 2 bv momenten afgebouwd (1 per keer, langzaam wennen zowel ik als mijn zoontje). Hij krijgt nu nog steeds 2x kv op een dag en de rest nog bv. Maar daardoor hoef ik overdag op het werk nog maar 1x te kolven halverwege de dag. Heeft mij ook net iets meer gevoel van vrijheid en ruimte gegeven. En hij krijgt ook nog steeds bv. Voor mij een ideale combinatie! Ik hoop dat dit jou ook wat meer rust gaat geven 😊 en dat jullie zoon gauw wat beter gaat slapen. (Het slapen gaat hier ook nog niet soepel, vooral overdag niet, dus snap je gevoel hierbij in bepaalde mate).

één jaar geleden

Reactie op LCharlotte

Oh jeetje wat heftig 😔. Hoe oud is je zoontje nu? Hopelijk heeft het met d ...
Hij is overigens 5 maanden!

één jaar geleden

Reactie op LCharlotte

Ik snap je keuze helemaal. Zelf heb ik er ook voor gekozen gedeeltelijk bv ...
Wat fijn om te horen dat het goed werkt voor jullie zo met de combinatie! Hopelijk slaapt jouw zoontje ook gauw wat beter. Als ze nu toch zouden begrijpen hoe heerlijk ze slapen gingen vinden over een jaar of 20/30.. 😅

één jaar geleden

Ohoh... hier lijkt de slaapgregressie niet te stoppen😭 De eerste drie maanden sliep onze zoon redelijk goed, 1á2x per nacht eruit, dat was goed te doen. Maar met iets meer dan 3 maanden begonnen de slapeloze nachten. Ben er 6-7x uit aan het gaan voor z'n speen en 1x een voeding. We dachten eerst slaapregressie en sprong 4, maar ondertussen is hij 5 maanden (+1week) en ik ben er nog steeds 7x per nacht uit aan het gaan!!! De laatste drie dagen is hij ook aan het huilen en wil hij z'n bed niet in (terwijl het overdag moeiteloos gaat). De makkelijke fase van sprong 4 zou toch allang aangebroken moeten zijn en de slaapregressie na 2 maanden toch ook wel klaar... maar het blijft ellendig hier... zo moeeeee