737 Reacties

één jaar geleden

Ik volg. Hier volgens mij ook midden in sprong 2 😪 Sinds vorige week een enorm hangerige en huilerige baby. Wil niet weggelegd worden. Slaapt overdag heel moeilijk. Slechts hazenslaapjes, tenzij ik hem in de draagdoek doe. Kan vooral 's avonds rond etenstijd echt onbedaarlijk hard huilen om niets (flesje en schone luier heeft hij al). Is alleen te troosten door in de draagdoek te doen. Komt laat 's nachts ook minder tijd er tussen. Ik kom totaal aan niks toe. Zelfs koken schiet er bij in. Deze week zelfs twee keer friet moeten eten 😝. Ik hoop maar dat dit inderdaad een fase is.

één jaar geleden

Ik merk vooral dat hij nu zijn eigen handen ontdekt heeft! En dat hij weer wat meer ziet dan voorheen! Zo mooi deze ontwikkelingen 🤍 probeer het positieve ervan in te zien!

één jaar geleden

De app "Oei ik groei" is ook een fijne app. Staat alles in over sprongetjes, ook wanneer je baby een sprongetje krijgt. Kost meende ik wel paar euro om te kopen.

één jaar geleden

Reactie op Lottiee

Ik merk vooral dat hij nu zijn eigen handen ontdekt heeft! En dat hij weer ...
Herkenbaar, leuk is dat! Hier ook en dan vooral haar voetjes. Kan ze zo lekker naar staren als ze ze beweegt 😍

één jaar geleden

Morgen 9 weken en inderdaad afgelopen week hier ook compleet feest aan gehuil, gezeur, en niet willen slapen. Soms denk je dat je de enige bent, heb nog twee meiden van 4 en 6, en een week vakantie met ze achter de rug thuis, en iedereen ziek. Tel dat maar bij elkaar op haha. Ik herken het, ik denk dat het enkel beter kan worden🥶 tot de volgende sprong en nummer 4 was het ergste altijd, staat erom bekend 🥶

één jaar geleden

Sprong 2 is killing me 🤣

één jaar geleden

Reactie op Freddie

Sprong 2 is killing me 🤣
Same 🥲 Het leuke is dat mijn kind buiten de sprongetjes ook heel pittig is en slecht slaapt en onrustig. Dus dan nu tijdens sprongetjes is alles even dubbel, zelfs wanneer je dacht dat het eigenlijk niet erger kon. 🤣

één jaar geleden

Reactie op dddi

Same 🥲 Het leuke is dat mijn kind buiten de sprongetjes ook heel pittig is ...
Hier ook nog steeds. Is 10 uren wakker aan een en savonds dubbel huilen. 😂😅😭

één jaar geleden

Ik denk dat mijn dochter van 8 weken ook in een sprong zit. Al 2 dagen wil ze heel veel aandacht en wilt ze om de 1,5 - 2 uur aan de borst 😅😅

één jaar geleden

Reactie op Ayanna

Ik denk dat mijn dochter van 8 weken ook in een sprong zit. Al 2 dagen wil ...
Welkom bij de club 😭. Wat ik wel gemerkt heb. Als ze zo super huilerig zijn dan helpt een badje heeel goed.

één jaar geleden

Reactie op dddi

Same 🥲 Het leuke is dat mijn kind buiten de sprongetjes ook heel pittig is ...
Herkenbaar, 🫣

één jaar geleden

Reactie op dddi

Ja staat hier
Zijn hier nog meer met ervaring mbt een vroeger geboren kindje? Mijn zoontje is 4 weken te vroeg geboren, maar loopt voor mijn gevoel helemaal niet achter en zelfs een beetje voor. Hij is vandaag 11 weken en doet alles al wat vermeld staat bij sprong 1 en 2 en zelfs al een aantal dingen van sprong 3 ('praten', belletjes blazen van speeksel, speeltjes pakken, dingen in zijn mond stoppen etc). Als ik uit moet gaan van de uitgerekende datum dan zou hij nu net sprong 1 gehad hebben. Ook in vergelijking met het kindje van een vriendin dat een dag eerder is geboren (maar wel met 41 weken) is hij net zo ver qua ontwikkeling. Hiervan raak ik dus een beetje in de war. Heb nu 2 kinderen aangemaakt in de oei ik groei app 😂 (1 de uitgerekende datum en 1 de geboortedatum). Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

één jaar geleden

Reactie op Jeani89

Zijn hier nog meer met ervaring mbt een vroeger geboren kindje? Mijn zoon ...
Oh dat kan goed toch! 😃Ik merkte dat ook dat ze al wat dingen eerder deed. Ben bevallen met 39+4 dus prima. Ieder baby is toch anders.

één jaar geleden

Herkennen jullie ook het slechter drinken tijdens een sprong? Jeetje wat een gevecht die flessen overdag. Kronkelt over m’n schoot na 3 a 4 slokken 😭 behalve de avond en nacht voeding want dan slaapt ie half. Volgens mij zitten we hier in de derde sprong 🥴

één jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Herkennen jullie ook het slechter drinken tijdens een sprong? Jeetje wat ee ...
Ja herkenbaar!! Bij mij derde sprong over ongv 2weken 😭😭

één jaar geleden

Hier heeft ze het luchtalarm uitgevonden, terwijl ze eerder bijna nooit huilde 🤡

één jaar geleden

Reactie op dddi

Ja herkenbaar!! Bij mij derde sprong over ongv 2weken 😭😭
Pfff vreselijk, wordt niet goed vd flessen overdag 😭

één jaar geleden

Oh heerlijk die herkenbaarheid. Hier nu sprong 2 en maximale plakbaby 😮‍💨

één jaar geleden

Waarschijnlijk een domme vraag... 🙈 maar hoe weet je wanneer je kindje sprongetjes maakt, en wat er gebeurt in die sprongetjes?

één jaar geleden

Reactie op Eveline Monkerhey

Waarschijnlijk een domme vraag... 🙈 maar hoe weet je wanneer je kindje spr ...
Nou er is een overzicht in welke week de sprongetjes plaats vinden maar das meer een richtlijn, kan ook wat eerder of later.. het zijn periodes waarin bepaalde ontwikkelingen plaats vinden zeg maar als ik het zo goed verwoord. ik merk aan m’n zoontje tijdens een sprong dat hij zich als een malle ontwikkeld. Nu Nieuwe geluidjes, continu afgeleid want wil alles zien, alsof er letterlijk een wereld voor hem open gaat haha. En hij drinkt dus echt bagger 🙈