Hallo,
Mijn zoontje slaapt nu alleen met slaapzak. Maar is vooral ‘s nachts erg onrustig en vaak wakker.
Ik heb het idee dat hij geborgenheid mist, zo kaal in bed.
Overdag wel een dekbedje geprobeerd, maar hij is nog maar 16 maanden. Zijn er meer die dit doen?
Overdag gaat dit goed, maar hou ik het in de gaten.
Mijn dochter slaapt in een slaapzak, maar heb wel een lakentje met een dun dekentje over d'r heen nu. Zodat ze het niet te koud heeft, maar ook niet oververhit kan raken.
Ze heeft geen winterslaapzak trouwens.
Ik heb dit toevallig vandeweek gevraagd bij het consultatiebureau. Zij raden het pas aan vanaf 2 jaar vanwege wiegendood.
Wij merken dat hij het wel heel fijn vimdt liggen. Inderdaad overdag en in de avond valt hij op ons bed in slaap, met dekbed. Daarna leggen we hem over. Overdag blijft hij ook wel eens op ons bed, maar dan hou je het inderdaad in de gaten.
Nu komt hij regelmatig ergens in de nacht tussen ons in liggen😅. Dan ligt hij wel onder de dekens, maar liggen wij ernaast.
Ik gebruik een winterslaapzak met daaroverheen een zomervakantie. Deze stop ik strak in
Hij heeft die druk nodig om in slaap te komen. Vanaf 5 maanden dat hij in zijn ledikant sliep al gedaan (verschillende slaapzakjes met seizoen).