11 Reacties
één jaar geleden
Oh jeetje wat onwijs heftig nieuws!
(Gelukkig) Geen ervaring mee, maar ik voelde toch de behoefte om te reageren.
Ik wil jou en je gezin sterkte wensen, met dit pittige nieuws te verwerken. Veel sterkte en liefde gewenst voor jullie!❤️🫂
Dikke virtuele knuffel!
één jaar geleden
Lieve mama, ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent. Ik heb geen ervaring, maar ik wil je wel heel veel sterkte, kracht en liefde toewensen ❤️.
één jaar geleden
Mijn vader en mijn zus hebben beide type1. Hier gaat het erg goed mee. Toen ze jong was wel moeite met wat wel en niet mag, maar dat is vooral heel erg je draai in vinden en uitzoeken waar de slechte suikers in zitten en waar hij op reageert. En hoe vervelend dat nu is…. Soms kunnen ze er beter mee opgroeien en niet beter weten dan op latere leeftijd die switch nog moeten maken. De technologie daarentegen voor diabetes wordt ook steeds beter en op dit moment maken ze echt enorme stappen in het verbeten van de werking van insuline/bijspuiten/meten en zelfs onderzoeken naar de eilandjes van langerhans aan te pakken om diabetes te genezen/minder heftig te maken.
Heb je nu niks aan maar misschien geeft het je wat rust dat met wat tijd leven met diabetes veel makkelijk gaat worden.
Als je kleintje er aan gewend is zul je merken dat hij dit gewoon gaat rocken en jou trots zal maken! 🍀
één jaar geleden
Dank voor jullie reacties! We zin inmiddels een paar heftige dagen verder, het is inderdaad diabetes type 1.
Gisteren tegen de middag kregen we eindelijk de waardes stabiel genoeg om 1 van de 2 infuses uit z'n handje te halen en de andere los te koppelen. Hierdoor kon hij eindelijk weg van z'n bed, gisterenavond had hij ook eindelijk wat energie om even te spelen, was zo fijn om te zien!
Vanaf gisteren 11 uur gestart met de insuline spuiten en vanaf vandaag gaan we starten met het hele begeleidingsproject.
één jaar geleden
Reactie op tilmik
Ik heb zelf diabetes, maar geen ervaring met kindjes en diabetes. Op facebo ...
Thnx voor de tip, heb me nu op enkele groepen aangemeld!
één jaar geleden
Reactie op Anoukjeee
Mijn vader en mijn zus hebben beide type1. Hier gaat het erg goed mee. Toen ...
Dankjewel, we zijn inderdaad heel blij met alle ontwikkelingen en hij krijgt waarschijnlijk een kasje en zelfs al hopelijk met 2 weken!
We zijn inderdaad ergens blij dat hij straks niet beter weet, al was het nu heel lastig met reguleren omdat je hem nog niets uit kunt leggen. Maar dat is uiteindelijk ook goed gekomen!
één jaar geleden
Reactie op Boohboo
Hoe ben je erachter gekomen, mijn baby van 1 is ook met hoge suiker waarde ...
Door een hele rits aan klachten bij elkaar op te tellen:
- Hij dronk overmatig veel (1.5 liter water zo en dan nog 3 flesjes van 150 cc en als we het toe hadden gestaan nog meer)
- Extreem veel plassen
- Werd met de dag levenlozer tot we uiteindelijk bij de seh zaten met een lappenpopje
- temperatuur niet hoger dan 36,5 maar meestal rond de 36. Dit terwijl hij normaal als standaard 37,3 a 37,4 heeft
- extreem vermoeid, van een kind wat overdag max 2 uur sliep en in de nacht max 11 uur naar 4 a 5 uur overdag en zeker 13 uur snachts
- niet willen spelen / staan / kruipen
- blauwe lippen bij opstaan
- best wel afgevallen
Dit is allemaal binnen 1.5 week ontstaan tot uiteindelijk het levenloze op de seh..
één jaar geleden
Och jeetje. Wat verdrietig je verhaal.. ik ben zelf een mama met type 1 (en soms ook bezorgd dat ik het gen doorgeef)... ik was 1.5 torn ik het kreeg dus enigzins vergelijking met jouw kindje. Ik snap dat dit ontzettend verdrietig is. Er zal een hoop op jullie afkomen. Je mag me altijd berichten. Liefs