4 Reacties
4 maanden geleden
Wij zaten 2 jaar geleden met t zelfde dilemma en hebben toen voor psz gekozen. Het viel me aan t begin mee want de oudste ging na de psz eten en weer slapen. Ook werd t qua oppas best makkelijker ; wij halen m wel op hoor! Kreeg ik sneller te horen. Enige momenten wanneer ik liever kdv had gehad was in de vakanties. Tussendoor wel eens gedacht dat een hele dag kdv wel makkelijker was geweest ivm de jongste omdat je altijd een plek hebt om op terug te kunnen vallen ipv opa en oma voor je gevoel te belasten. Ik zou alleen niet t eerste jaar psz doen en daarna kdv. T is zo’n ander soort opvang! Psz is echt meer schools en gericht op voorbereiding van de kleuterklas en kdv is dat natuurlijk niet. (Vaak verticale groepen etc).
4 maanden geleden
Ik denk dat als ze met de andere kinderen tegelijk naar bed gaat dat ze dan daar gewoon gaat slapen. Evt een beetje afgekolfde melk in een flesje oid mee geven zodat ze dat wel kan krijgen voor het slapen? Vaak zijn kinderen heel makkelijk in verschillende ritmes ergens anders dan thuis. Ik neem aan dat oma haar nu ook op bed brengt ‘s middags? Dat gaat dan ook op een andere manier dan als jij dat doet toch?
4 maanden geleden
Ik werk in de kinderopvang en bij ons laten we de kinderen echt niet huilen. Tenzij we weten dat het niet helpt om te wiegen, er bij te blijven of te wrijven over de rug oid.
Ik werk dan wel op een babygroep.. maar ik weet ook hoe ze dat bij onze dreumes en peutergroep doen. En als ze verdrietig zijn gaan ze in de slaapkamer zitten.
Ik zou een rondleiding aanvragen bij beide. En bij het kdv gewoon vragen hoe ze daar mee omgaan.
Psg heeft vakanties, net zo veel als school. Hoe gaan jullie dat oplossen?
Psg is natuurlijk ook goed, ze leren er veel. Maar bij ons is dat dus niet mogelijk door èn de halve dagen èn de vakanties.
3 maanden geleden
Laten huilen is niet traumatisch , soms doen kinderen dit om te ontprikkelen dat ten eerste . Onze dochter gaat al sinds ze 3 maanden oud is naar kinderopvang... als het beter werkt voor jou gezin om het naar het kdv te doen moet je dan doen ... op het kdv behandelen ze ook het peuter stukje dus kwa psz missen de kindjes niks . En jij bent ook nog de persoon ik naast mama en.je hebt ook recht op.je eigen dingen bovendien als je kindje ergens is gewend en dan in eens aan de structuur van de kdv moet wennen is de overstap heel groot
Daarom kiezen wij voor kdv , voor beiden kinderen straks ook omdat de psz niet aansluit bij onze werk schema's . En.wij naast ouders ook nog gewoon partners zijn , en onze eigen ik .
Onze dochter komt.op het kdv niks tekort alle aandacht en allemaal vriendjes om mee te rausen op ze fries gezegdt