Wij hebben melkmoeder met halfvolle melk gemengd, elke keer een schepje minder poeder en meer melk.. zodat de overdracht niet zo groot is van poedermelk tot halfvolle. Werkt bij ons perfect!
Wij maken haar pap met halfvolle melk, dan krijgt ze toch meteen al 180ml binnen. Drinken wil ze hier ook niet, maar blijkbaar op de opvang drinkt ze echt volle bekers helemaal leeg 😅 we weten nog niet zo goed hoe we dat thuis ook voor elkaar gaan krijgen.
Je kunt proberen om het in pap vorm aan te bieden als ontbijt en dan in de avond wat wellicht wat yoghurt ipv melk. Zo krijgt ze toch genoeg zuivel binnen.
Ik vind pure melk ook echt het vieste wat er in de hele wereld bestaat en heb na het stoppen van de fles vroeger geen beker melk meer aangeraakt. Moet er echt van kokhalzen🤢 Ik zorg dus ook dat ik zuivel of zuivelvervangers binnen krijg via havermoutpap, cappuccino’s of Griekse yoghurt.
Hier lust ze geen melk uit de koelkast, maar lang houdbare melk. Die lijkt her meest op haar melk voeding. 40 seconden in de magnetron en dan is het hier perfect
Wij geven onze zoon lactosevrije melk. Is vrij zoet. Lijkt het meest qua smaak op borstvoeding. Ik weet niet of dat overeenkomt met de smaak van poedermelk.