Hoi allemaal,
Ons zoontje van 1,5 heeft nooit doorgeslapen. Op zich zijn wij van ‘go with the flow’ en ben ik niet van de slaaptrainingen of laten huilen, ik wil hem graag de nabijheid bieden die hij nodig heeft. De laatste weken is de nachtelijke routine dat hij begint in z’n eigen bedje, halverwege de nacht wakker wordt en begint te huilen, wij hem bij ons nemen in bed, en als hij weer slaapt terug leggen.
De laatste weken is hij echter dan een uur wakker. Hij ligt te woelen, geluidjes te maken, is verder niet aan het huilen (als we hem niet pakken wel).
Nu begint dit ons wel een beetje op te breken en bovendien is zijn broertje of zusje onderweg, dus willen we toch wel graag proberen wat te veranderen. We zijn al begonnen met wakker wegleggen en willen proberen hem straks niet meer bij ons te nemen, maar bij hem te zitten tot hij weer slaapt. In de hoop dat hij met langzaam oefenen steeds meer zichzelf terug in slaap krijgt. Alleen, ik vraag me af: als hij een uur wakker is ‘s nachts dan gaat hij toch nooit rustig in z’n bedje blijven liggen? Meer die dit herkennen en hoe zijn jullie hiermee om gegaan? Bedankt alvast!