5 Reacties

4 maanden geleden

Heel herkenbaar! Liefst bij ons of in onze eetkamer stoelen maar daar is hij echt nog te klein voor. We proberen wel iedere keer in zn eigen stoel maar het is een strijd..

4 maanden geleden

Hier precies hetzelfde! Wij hebben de regel dat ze bij ons op schoot mag als wij ons eten op hebben. Soms gaat ze dan wel zelf eten en soms wacht ze dan tot wij het op hebben. Hopelijk is het een fase en waait het weer over haha.

4 maanden geleden

Reactie op roosab

Hier precies hetzelfde! Wij hebben de regel dat ze bij ons op schoot mag al ...
Dit doen wij inderdaad ook... blijkbaar hebben ze wat meer geborgenheid of veiligheid nodig om wel te kunnen eten. Het draait dus niet om het eten of om dwars te zijn maar om een onderliggend gevoel. Probeer dat eens te achterhalen, ze kunnen dat best goed al aangeven! Het werkt soms bij ons ook als ik met mijn stoel tegen de kinderstoel aan schuif en een arm om mijn zoontje heen leg. Het is vast een fase, zoals eigenlijk bijna alles tot nu toe 😊

4 maanden geleden

Reactie op Keesje309

Dit doen wij inderdaad ook... blijkbaar hebben ze wat meer geborgenheid of ...
Ja ik zie het ook niet als dwars zitten hoor, ze laat duidelijk merken dat ze iets nodig heeft (in de vorm van contact) maar zo lastig vinden wat dat precies is 😅 Vanavond eens kijken of stoel aanschuiven hier helpt! En ja die fases haha. Mevrouw begint ook al duidelijk met "twee is nee" dus we houden ons hart vast haha 🙈

4 maanden geleden

Heel herkenbaar, was hier ook een poosje. Van de een op de andere dag vond ze het weer prima om op haar eigen stoel te eten. Heb het toegelaten en was na een paar dagen weer over.